Strona główna » Publikacje » Jak skutecznie rozbudować bazę mailingową? Strategia lead magnet

Jak skutecznie rozbudować bazę mailingową? Strategia lead magnet

Wybierając konkretną formę realizowania działań marketingowych, niezbędne jest wykorzystanie odpowiednich, skutecznych strategii. Będzie to bezpośrednio przekładać się na możliwe do uzyskania efekty kampanii reklamowych. Jeśli chce się wykorzystać możliwości mailingu, niezbędne jest posiadanie dobrze zbudowanej bazy mailingowej. Taka baza jest w stanie zapewnić możliwość dotarcia do znacznie szerszego grona potencjalnych nabywców. Warto jest z tego powodu decydować się na wykorzystywanie strategii pozwalających na rozbudowywanie wartościowych baz mailingowych.

Jak wykorzystać lead magnet?

Do skutecznych strategii rozbudowywania baz mailingowych można zaliczyć lead magnet. W ramach takiej strategii wykorzystuje się wyłącznie wyjątkowo atrakcyjne oferty czy przydatne odbiorcom, przyciągające treści. Pozwala to ograniczyć sytuację, w której osoby w bazie mailingowej nie są zainteresowana korzystaniem między innymi z newsletter. Podobnie jest informacjami, jako treściami w e-mailu. Trzeba brać pod uwagę, że szeroki zakres wykorzystywania baz mailingowych sprawia, że coraz więcej Internautów jest zirytowanych otrzymywaniem olbrzymich ilości informacji. Tym bardziej że najczęściej są to informacje niepotrzebne, czy niewzbudzające zainteresowania oferty. W ten sposób wielu Internautów może zacząć traktować otrzymywane informacje jako SPAM. Problemem bywa również wycofywanie zgody na otrzymywanie mailingu, co oczywiście przekłada się na utratę potencjalnych klientów. Bazy mailingowe, które mają być wartościowe, powinny być wykorzystywane w odpowiedni sposób.

Jak przyciągać uwagę Internautów z magnet lead?

Gdy strategia lead magnet ma być odpowiednio wykorzystana, musi skutecznie zachęcić odbiorców do korzystania z ofert, czy treści. W tym celu wykorzystywać można między innymi:

  • kody rabatowe, promocje
  • arkusze obliczeniowe i skrypty
  • mini ebooki
  • raporty
  • podcasty, kursy w wersji wideo
  • próbki produktów

Pozyskiwanie klientów do bazy mailingowej może być zdecydowanie bardziej skuteczne, gdy zaoferuje się dostęp do wyjątkowych ofert. W zamian za subskrypcję do bazy mailingowej można oferować między innymi kody rabatowe, wyjątkowe na rynku promocje i duże zniżki. Wówczas zainteresowanie dopisaniem się do listy mailingowej będzie znacznie większe. Dodatkowo można zbudować u potencjalnego klienta przekonanie, że za pośrednictwem mailingu będzie korzystał z ofert, na których może wiele zyskać. W ramach informacji kierowanej do klientów wraz z kodami rabatowymi czy zniżkami dobrze jest zaprezentować również ciekawe treści, choćby dotyczące oferty dostępnej w firmie. W ten sposób można wzbudzić zainteresowanie nie tylko dostęp do mailingu, ale również korzystaniem z innych produktów czy usług dostępnych w ofercie. Oczywiście przy przygotowywaniu kodów rabatowych czy zniżek bardzo ważne jest zadbanie, aby klient był w stanie z nich skorzystać. Warto zadbać o to, aby kody rabatowe działały, a proces skorzystania ze zniżki był maksymalnie uproszczony.

Udostępnianie dostępu do przydatnych wzorów umów, arkuszy, skryptów

Skuteczne pozyskiwanie maili internautów może opierać się również na zapewnianiu dodatkowych produktów, które mogą być przydatne dla wybranych grup klientów. Przygotowanie dostępu do prostych wzorów umów może być ciekawym rozwiązaniem dla klientów firmowych. Takie wzory mogą być przez klientów wykorzystane w ramach prowadzonej działalności. Decydując się na subskrypcję, mogą oni uzyskać dostęp do takich produktów za darmo. Jednym z pomysłów może być zapewnianie autorskich narzędzi czy skryptów nie tylko przy zapisywaniu się na listę mailingową, ale również po zakupie produktu. Pozwala to tworzyć całą ścieżkę, z której może skorzystać potencjalny klient przy zakupie produktów, a co pozwala zapewnić mu dodatkowe korzyści. Do narzędzi, które można łatwo przygotować, a które mogą okazać się przydatne dla klientów, można zaliczyć między innymi różnego rodzaju kalkulatory, czy edytowalne kosztorysy.

E-booki z ciekawą treścią

Stosując strategię lead magnet, bardzo ważne jest wyróżnienie się na tle konkurencji, a jednocześnie dostarczenie potencjalnym klientom przydatnych treści, czy ofert. W kontekście treści można zdecydować się między innymi na zapewnienie mini ebooków. Przygotowanie takiego ebooka nie stanowi dużego wyzwania. W wielu firmach przygotowaniem konkretnych e-booków mogą zająć się specjaliści, którzy w niej pracują. Zdecydować można się również na zamówienie takich materiałów u zewnętrznych specjalistów. Jednak z reguły koszt przygotowania takich materiałów nie jest duży. Z drugiej strony wysokiej jakości treść pozwala zapewnić, że dostarczy się klient cennych informacji, które mogą być łatwo przyswojone oraz wygodnie wykorzystane. Przy przygotowaniu mini e-booków można dopasować je do potrzeb konkretnych klientów. Decydować można się na bardziej ogólne tematy, które mogą być istotne dla przeciętnego klienta. Innym rozwiązaniem jest przygotowanie materiałów, które mogą być w sferze zainteresowania klientów w ramach wybranych grup docelowych.

Treści w formie wartościowych raportów

Jeśli rozbudowa bazy mailingowej dotyczy branż, gdzie ważny jest dostęp do odpowiednio przygotowanych zestawów danych, firmy mogą decydować się na przygotowywanie funkcjonalnych raportów. W ramach takich raportów można tworzyć treści pozwalające na zapoznanie się z trendami czy preferencjami, które występują w konkretnych branżach. Dla klientów z wybranych branż takie informacje, które są przygotowane w ramach spójnego, pojedynczego raportu mogą być bardzo cenne. W wielu przypadkach pozwala to znacznie ograniczyć czas, który musieliby przeznaczyć na samodzielne wyszukanie danych. Dużym atutem przygotowywania raportów, które kierowane są do klientów zainteresowanych subskrypcją do listy mailingowej, jest możliwość budowania wizerunku firmy. Wykorzystując dobrze przygotowane raporty, można zaprezentować się jako firma, która jest ekspertem w swojej dziedzinie. Pozwala to uzyskać duże, długoterminowe korzyści.

Treści w formie wideo

Zamiast przygotowywania raportów można zdecydować się na treści przygotowywane w formie wideo. Tworzone w formie podcastów czy webinarów treści stają się coraz bardziej popularne. Jest to związane między innymi z rosnącym zainteresowaniem treściami multimedialnymi. Z takich treści można znacznie wygodniej korzystać, choćby w wolnym czasie, w drodze do pracy czy podczas aktywności fizycznej. Ciekawe przygotowane, a także wartościowe treści prezentowane przez ekspertów w swojej dziedzinie pozwalają zapewnić łatwo przyswajalne informacje. Klienci mogą zyskać dostęp do przydatnych informacji, z którymi mogą wygodnie się zapoznać.

Dostęp do próbek produktów

Zainteresowanie subskrypcjami do list mailingowych można uzyskać również prostymi metodami. Do takich można zaliczyć zapewnienie klientom dostępu do darmowego produktu. Za subskrypcję można zaoferować możliwość przetestowania konkretnego produktu czy usługi. Innym rozwiązaniem jest zdecydowanie się na zapewnienie klientom próbek produktów. Jest to rozwiązanie, z którego mogą skorzystać niemal wszystkie firmy, które decydują się na wykorzystanie strategii lead magnet.

Udostępnij wpis: