Jak skonfigurować Google Merchant Center?

Jak skonfigurować Google Merchant CenterNarzędzie Google Merchant Center służy głównie do przechowywania informacji o sklepie internetowym, a także zapewnia dostęp do listy produktów. Jest to sprytny sposób na zwiększenie popularności sklepu i promowania jego asortymentu. Do właściwego działania i uzyskania najlepszych korzyści niezbędna jest jednak odpowiednia konfiguracja Google Merchant Center, która została opisana poniżej.

Jak skonfigurować narzędzie Google Merchant Center?

1. Założenie konta Google i rejestracja w Google Merchant Center

Do korzystania z narzędzia Google Merchant Center niezbędne jest założenie konta w Google. Posiadanie wszystkich usług marketingowych na jednym koncie w Google ułatwia późniejsze funkcjonowanie i zarządzanie biznesem i marketingiem. Pierwszym krokiem jest rejestracja, podczas której należy dostarczyć wszystkie istotne informacje na temat firmy takie jak nazwa sklepy, URL czy też kraj.

2. Weryfikacja strony

Po zarejestrowaniu sklepu i zaakceptowaniu warunków można przejść do kolejnego etapu jakim jest weryfikacja strony. Istnieje kilka sposobów zweryfikowania strony. Najprościej dokonać tego poprzez usługę Google Analytics. Istnieją także inne opcje takie jak:

  • dodanie tagu HTML w sekcji <head> strony

  • wykorzystanie Google Tag Managera

  • przesłanie pliku HTML na serwer

Weryfikację można wykonać od razu lub w późniejszym czasie jednak póki nie zostanie to zrobione konto w Google Merchant Center nie jest aktywne. Po zweryfikowaniu strony można przejść do połączenia kont Google, a także przesłania feedów produktowych. Na tej podstawie można tworzyć kampanię zakupową.

Jak przesłać pliki danych Google Merchant Center?

Przesyłanie pliku danych do Google Merchant Center wymaga spełnienia pewnych wymogów. Przede wszystkim należy dostarczyć informacje takie jak kraj czy język wykorzystany w pliku danych. Następnie należy określić metodę przesyłania danych. Może to być przesyłanie, arkusz Google, zaplanowane pobieranie czy też content API. Jest to wybór w pełni indywidualny i dowolny.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Pozycjonowanie stron i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *