Strona główna » Publikacje » Jak rozwiązać umowę o pozycjonowanie strony z agencją SEO?

Jak rozwiązać umowę o pozycjonowanie strony z agencją SEO?

Jak rozwiązać umowę o pozycjonowanie strony z agencją SEO?

Coraz większa konkurencja, która występuje w biznesie internetowym, sprawia, że realizowanie efektywnych i skutecznych działań marketingowych staje się koniecznością. Do takich można zaliczyć pozycjonowanie stron, które pozwala poprawić pozycję witryny w naturalnych wynikach wyszukiwania w przeglądarkach internetowych. W celu rozpoczęcia takich działań trzeba wybrać firmę, która zajmuje się SEO. Jednak nie zawsze podejmie się współpracę z takim podmiotem, którego działania będą przynosiły zadowalające efekty. Z tego powodu warto wiedzieć, jak znaleźć profesjonalną agencję SEO, jak skonstruować odpowiednią umowę, a także jak rozwiązać umowę z agencją SEO bez większych problemów.

Jak wybrać odpowiednią agencję SEO?

Zanim zacznie się szukać ofert agencji SEO, warto dokonać analizy potrzeb. Nie zawsze konieczne będzie korzystanie z kompleksowej obsługi w obszarze marketingu internetowego. Gdy niezbędne jest poprawienie wyników jedynie z obszaru UX, wówczas lepszym rozwiązaniem będzie zdecydowanie się na firmę, która specjalizuje się w realizowaniu usług wyłącznie w tym obszarze. Jeśli celem jest poprawienie pozycji strony internetowej poprzez zdobycie wartościowych linków zewnętrznych, wówczas warto zdecydować się na skorzystanie z oferty sklepów SEO. Natomiast właściciele witryn, na których nie były dotychczas realizowane żadne działania związane z pozycjonowaniem, powinni zdecydować się na agencję SEO. Taka firma będzie w stanie zrealizować szeroki zakres niezbędnych działań, które mają na celu przygotowanie serwisu internetowego pod skuteczne pozycjonowanie.

Takie usługi obejmują:

  • audyt SEO,

  • optymalizację strony,

  • przygotowanie i wdrożenie strategii pozycjonowania.

Wybranie mającej odpowiednie doświadczenie firmy ma spore znaczenie, gdyż przekłada się bezpośrednio na możliwe do uzyskania efekty. Jednak znalezienie dobrze ocenianej agencji SEO to nie wszystko. Istotna jest, także umowa na pozycjonowanie strony, która powinna być skonstruowana w sposób, który zapewni profesjonalną współpracę.

Jakie informacje o agencji SEO sprawdzić?

Poszukiwania agencji SEO warto rozpocząć od przejrzenia forów tematycznych, stron branżowych. W takich miejscach można znaleźć informacje o różnych firmach, które zajmują się pozycjonowaniem stron internetowych. Dodatkowo od razu można sprawdzić opinie klientów. To przydatne wskazówki, które ułatwią dokonanie właściwego wyboru. Po wybraniu kilku agencji SEO, dobrze jest zapoznać się z ich stronami firmowymi.

Profesjonalne podmioty zajmujące się marketingiem internetowym prezentują na swoich witrynach:

  • dokładne informacje o dostępnych usługach i sposobie ich realizowania,

  • dowody skuteczności dotychczas prowadzonych kampanii SEO,

  • edukacyjne blogi,

  • szczegółowe cenniki.

Jedną ze wskazówek, że mamy do czynienia z podmiotem godnym zaufania jest to, że prezentowane na stronie firmowej informacje są przejrzyste. Dbające o swój wizerunek i opinie klientów agencje SEO są transparentne.

Jak uniknąć podpisania niekorzystnej umowy z agencją SEO?

Jeśli współpraca z agencją SEO nie ma sprawiać problemów, wówczas umowa na pozycjonowanie strony musi być odpowiednio skonstruowana. Zanim złoży się na niej podpis, ważne jest dokładne zapoznanie się z poszczególnymi zapisami. Pozwala to uniknąć sytuacji, w których znajdą się w niej zapisy, które utrudniają zakończenie współpracy, czy będą generować duże koszty.

Podpisując umowę z agencją SEO, warto zwrócić uwagę na takie kwestie jak:

  • czas trwania umowy,

  • dostęp do ręcznych raportów,

  • sposób płatności,

  • kary umowne,

  • sposób przedłużania umowy.

Pozycjonowanie jest długotrwałym i skomplikowanym procesem. Z tego powodu kompleksowo realizowane kampanie nie mogą być zbyt krótkie. Trudno spodziewać się wyników po dwóch, trzech miesiącach. Z drugiej strony umowa na pozycjonowanie strony nie powinna być podpisywana na nadmiernie długi okres. Często długoterminowa współpraca związane jest z trudnościami w jej zakończeniu, gdy zauważy się brak odpowiednich efektów. Wynika to między innymi z zapisów dotyczących kar umownych. Jednak nawet, gdy nie są one uwzględnione w umowie, bardziej bezpiecznym rozwiązaniem jest zdecydowanie się na wykupienie abonamentu. W ten sposób można podjąć współpracę na czas nieokreślony. Nie trzeba się wówczas martwić o rozwiązanie umowy o pozycjonowanie strony, gdy jest to konieczne. Dodatkowo można unikać sytuacji, w których podpisze się takie zobowiązanie, które będzie się automatycznie przedłużać. Warto zwrócić uwagę również na to, czy zapisy umowy z agencją SEO wskazują, jak często będzie się otrzymywało ręczne raporty z przeprowadzanych prac. To kluczowe informacje dla oceny tego, czy firma realizuje działania zapisane w umowie. Natomiast sposób płatności za usługi nie powinien opierać się na tym, jaką pozycję uzyska witryna dla konkretnej frazy. Często prowadzić to może do realizowania działań, które nie przyniosą długoterminowych efektów.

Co wskazuje na to, że rozwiązanie umowy o pozycjonowanie strony jest konieczne?

Zanim zacznie się rozważać, jak rozwiązać umowę z agencją SEO, trzeba ustalić, czy faktycznie firma, z którą się współpracuje, nie osiąga oczekiwanych efektów. Po pierwsze trzeba brać pod uwagę, że pozycjonowanie nie przyniesie efektów po kilkunastu dniach. Nawet prosta witryna firmowa wymaga realizowania działań przez kilka miesięcy, aby uzyskać zadowalające efekty. Natomiast duże serwisy internetowe potrzebują kilkunastu miesięcy, aby można było zauważyć efekty przeprowadzonych kampanii SEO. Zatem nie należy podejmować pochopnych decyzji o zakończeniu współpracy z agencją SEO.

Symptomami, które mogą wskazywać, że trzeba rozwiązać umowę z agencją SEO, są:

  • brak regularnego kontaktu,

  • brak zrealizowania jakichkolwiek prac po miesiącu, czy dwóch,

  • brak dostarczania raportów ręcznych,

  • brak jakichkolwiek efektów po kilku miesiącach,

  • nałożenie filtrów lub ban witryny ze strony Google.

Jeśli dochodzi do takich sytuacji, wówczas rozwiązanie umowy o pozycjonowanie strony będzie wskazane. Pozwala to ograniczyć straty i podjąć współpracę z lepszą agencją SEO.

Jakie są sposoby na rozwiązanie umowy o pozycjonowanie strony?

Gdy rozwiązanie umowy o pozycjonowanie strony staje się koniecznością, wówczas trzeba podjąć decyzję, na jakich warunkach ma się to odbyć. Nie zawsze trzeba decydować się na jej wypowiedzenie.

Wyróżnić można trzy sposoby na zakończenie umowy z agencją SEO:

  • wypowiedzenie,

  • rozwiązanie za porozumieniem stron,

  • upłynięcie okresu trwania umowy.

Gdy do zakończenia umowy pozostał niedługi okres, wówczas okazać się może, że lepszym rozwiązaniem będzie odczekanie, aż on upłynie. Przede wszystkim można w ten sposób oszczędzić czas, który trzeba byłoby poświęcić na negocjacje z agencją SEO. Po drugie często można ograniczyć dodatkowe koszty. Dotyczy to sytuacji, w której wypowiedzenie umowy wiąże się z koniecznością zapłacenia kar umownych. Zanim podejmie się próby zakończenia współpracy z agencją SEO, warto dokładnie zapoznać się warunkami, które się podpisało. Pozwala to uniknąć sytuacji, w której przeoczy się jakieś szczegóły. W dobrze skonstruowanych umowach znajduje się zapis o okresie wypowiedzenia, z którego można skorzystać, gdy chce się zakończyć współpracę z agencją marketingu internetowego. Równocześnie sprawdzając, jak rozwiązać umowę z agencją SEO na korzystnych warunkach, można zauważyć, że polecanym rozwiązaniem jest próba podjęcia negocjacji. W ten sposób można rozwiązać umowę za porozumieniem stron. Z reguły w renomowanych agencjach SEO nie powinno być z tym problemu, szczególnie gdy doszło do nieprawidłowości w realizowaniu zobowiązań.

Kiedy warto skorzystać z usług sklepów SEO?

Nie zawsze podjęcie współpracy z agencją SEO będzie najlepszym rozwiązaniem. Wiele stron internetowych ma odpowiednią konstrukcję. Nowoczesne serwisy internetowe nie potrzebują optymalizacji. W ten sposób nie jest niezbędne korzystanie z kompleksowych usług SEO. Podobnie jest w przypadku serwisów internetowych, które są już rozpoznawalne wśród klientów, mają dobrą pozycję w wynikach wyszukiwania, ale chcą ją poprawić. Wówczas można zdecydować się na skorzystanie wyłącznie z wybranych usług. W sklepach SEO z oferty wybierać można dowolne elementy bez konieczności podpisywania długoterminowych umów. Jeśli ma się wiedzę z zakresu pozycjonowania, która pozwala dobrze zidentyfikować konkretne potrzeby w kontekście działań marketingowych, które warto zrealizować, wówczas warto wybierać indywidualnie dopasowane usługi.

W sklepach SEO można wykupić między innymi:

  • wartościowe linki,

  • umieszczenie treści w konkretnych miejscach w przestrzeni internetowej,

  • tworzenie artykułów sponsorowanych.

W ten sposób oferta SEOSklep pozwala wybrać takie usługi, które będą w stanie przynieść konkretne efekty, które są najbardziej potrzebne dla poprawienia pozycji witryny internetowej. Z firmą nie musi być podpisywana umowa na pozycjonowanie strony, gdyż płaci się wyłącznie za wykonanie konkretnych działań. Są one realizowane w krótkim czasie po złożeniu zamówienia i jego opłaceniu. Dla wielu firm będzie to rozwiązanie bardziej opłacalne finansowo, a równocześnie wygodniejsze.

Udostępnij wpis:

3 myśli na “Jak rozwiązać umowę o pozycjonowanie strony z agencją SEO?”

  1. Dużo jest firm które są nierzetelne. Biorą kasę i nic nie robią.. Długo szukać normalnej firmy która pomoże. Czy nie lepiej znaleźć freelancera ?

  2. Zgadzam się zdecydowanie. Umowa na SEO nie może być długoterminowa. Trzeba się zabezpieczyć okresem wypowiedzenia na wypadek niskiej jakości usługi.

Komentarze zostały wyłączone.