Strona główna » Publikacje » Jak powinna wyglądać struktura linków w sklepie internetowym?

Jak powinna wyglądać struktura linków w sklepie internetowym?

Coraz większa liczba właścicieli sklepów stacjonarnych decyduje się na otworzenie swoich witryn w sieci. Sklepy online stają się niezwykle popularne, dlatego że coraz większa liczba użytkowników i konsumentów dokonuje zakupów właśnie poprzez internet. Jest to rozwiązanie wygodne, komfortowe i łatwe, dlatego też grono internetowych klientów wciąż wzrasta, a wraz z nim rośnie liczba sklepów online. Samo otworzenie sklepu w internecie nie gwarantuje jednak jego właściwego funkcjonowania. Nie można bowiem zapominać, że konkurencja jest aktualnie bardzo duża. Wiele elementów wpływa na funkcjonowanie sklepów, a jednym z nich jest struktura linków. Odpowiednio stworzona i dostosowana struktura wpływa w dużej mierze na ruch użytkowników na stronie. Dodatkowo gwarantuje ona przyjemne użytkowanie wszystkim klientom, a także zapewnia łatwą pracę robotom indeksującym. Więcej na ten temat – poniżej.

Parę słów na temat przyjaznego adresu URL

Podstawą odpowiednio stworzonej struktury linków na stronie jest przyjazny adres URL. Przyjazny, czyli jaki? Otóż przede wszystkim zrozumiały i prosty. Adres powinien być zrozumiały dla wszystkich, a jego treść nie może zawierać przypadkowych słów. Tak naprawdę chodzi o to by w URL zawarte, zostały odpowiednie słowa kluczowe dla danej strony. Ma to duże znaczenie zarówno dla użytkowników strony, jak i robotów indeksujących. Odpowiednio zaprojektowany adres URL, a także właściwie zoptymalizowany pod kątem słów kluczowych wpływa korzystnie na funkcjonowanie sklepów. Buduje to bowiem zaufanie pomiędzy właścicielami danej witryny a użytkownikami.

Wygląd adresu URL i jego właściwości

Zapewne wielu właścicieli sklepów online zada sobie pytanie: jak powinny wyglądać linki w sklepie? Odpowiedź jest dość złożona, ale prosta. Otóż odpowiednio utworzony adres URL przekazuje całą zawartość danej strony. W praktyce oznacza to, że użytkownik może zapoznać się z tym, co czeka na niego po kliknięciu w dany link. Istnieją ogólne zasady określające prawidłowo zaprojektowany adres URL, a są to:

  • właściwa struktura linków

  • wdrożenie na stronie certyfikatu SSL

  • zastosowanie właściwych znaków i separatorów

  • odpowiednia długość i zrozumiała treść

  • unikalność treści

Biorąc pod lupę pierwszy czynnik, czyli właściwą strukturę linków warto wspomnieć, że prawidłowa struktura linków wpływa na funkcjonowanie danej strony. Co jednak oznacza prawidłowa? Otóż chodzi tu o nic innego, jak właściwe zagnieżdżenie elementów wchodzących w skład adresu URL. Wszystkie elementy muszą dodatkowo zostać oddzielone odpowiednimi separatorami. Zazwyczaj zaleca się by adres URL, zawierał trzy podstawowe elementy takie jak:

  • nazwę produktu

  • domenę sklepu

  • kategorię, w której znajduje się produkt

Tak szczegółowy opis pozwala użytkownikom szybko zapoznać się z treścią danej strony. Trzeba jednak wspomnieć, że wyżej wymieniona struktura nie powinna być stosowana w przypadku stron o dużej ilości podkategorii. Dlaczego? Powstały adres URL będzie po prostu zbyt długi, a przez to niezbyt zrozumiały i czytelny dla użytkowników. Właściwa struktura linków na stronie to taka, która jest prosta i przyjazna dla użytkowników, dlatego też należy o tym pamiętać podczas optymalizacji.

Na koniec należy wspomnieć, że bardzo dużą rolę odgrywa również adres URL plików PDF lub zdjęć, które znajdują się na stronie. Adresy zdjęć zawierają zawsze elementy nazw samych fotografii. Stąd też warto pamiętać o nadawaniu właściwych nazw zdjęciom jak też plikom PDF.

Udostępnij wpis:

2 myśli na “Jak powinna wyglądać struktura linków w sklepie internetowym?”

  1. Bardzo ważny temat, niestety pomijany. Często oprogramowanie sklepowe tworzy sobie swoje, mało przyjazne URLe, a właściciele sklepów i osoby je obsługujące nie fatygują się z ich zmianą i zostawiają je tak, jak zostały utworzone. Dodawane są zdjęcia z liczbą jako tytułem, pliki PDF z dziwnymi nazwami. Częste błędy, o których warto mówić 🙂

  2. Spotkałem się już z sytuacją gdzie wykonawca strony spieszył się z jej oddaniem. Wyniku pośpiechu strona była przekazana bez certyfikatu bezpieczeństwa i właśnie losowymi adresami url. Pewnie zakładał to później poprawić jednak to co później nie zawsze się realizuje.

Komentarze zostały wyłączone.