Strona główna » Publikacje » Jak poradzić sobie z kryzysem? E-marketing podczas pandemii – pomoc dla przedsiębiorców

Jak poradzić sobie z kryzysem? E-marketing podczas pandemii – pomoc dla przedsiębiorców

graf4Ten, kto na początku tego roku postawił na biznes w sieci, wydaje się, iż zyskał bardzo wiele. Całe szaleństwo związane z COVID 19, ograniczenia w sferze publicznej, problemy z łańcuchami dostaw, zakaz prowadzenia punktów usługowych oraz większości sklepów – to wszystko znacznie odbiło się na kondycji przedsiębiorców działających jedynie stacjonarnie.

Gdy lecą głowy, pierwszy obrywa marketing

Niezwykle często jest tak, że w sytuacji gdy pojawia się na horyzoncie kryzys finansowy, to przedsiębiorcy w popłochu szukają oszczędności gdzie podanie, a ich wybory nie zawsze okazują się trafne. Na pierwszą linię ognia idą przeważnie budżety przeznaczone na marketing. Kto będzie myślał o reklamie w sytuacji, gdy ograniczenia prawne nie pozwalają na prowadzenie działalności gospodarczej, a co za tym idzie, wpływy do firmowej kasy to okrągłe zero?

Jak przekonać klienta do tego, aby nawet w trudnych czasach postawił na e-marketing, bo to może przynieść korzystne skutki w niedalekiej przyszłości? Jak udowodnić, że pozycjonowanie w kryzysie, to jedyna słuszna droga, a nawet czasowe zaniechanie tych działań może zaprzepaścić wyniki wypracowane z tak wielkim trudem przez ostatnie miesiące? Przekonanie klienta do swoich racji z pewnością nie będzie zadaniem prostym. Trzeba sięgnąć po naprawdę solidne i konkretne argumenty – tylko dzięki nim można coś zdziałać.

SEO dla przedsiębiorców w czasie kryzysu

Gdy kryzys puka do okna, to każdy wydatek trzeba przemyśleć kilka razy. Jeżeli jesteś właścicielem agencji to ciężki czas dla Ciebie – w jednej chwili możesz stracić wielu klientów, którzy ratując się przed bankructwem w pierwszej kolejności będą ucinać wydatki na reklamę. Skutek będzie taki, że ucierpią zarówno oni, jak i Ty. Tymczasem, sam wiesz, że seo dla przedsiębiorców, to w czasie kryzysu najlepsza deska ratunkowa. Trzeba tylko umiejętnie ją podać tonącemu.

Możliwości jest kilka. Zamiast całkowicie rezygnować z kampanii reklamowych klient może nieco ograniczyć budżet. Warto szczegółowo przeanalizować dotychczasowe działania i wybrać spośród nich te, które faktycznie przynosiły klientowi największy zysk. Wówczas, klient będzie miał poczucie wsparcia w tym trudnym czasie, i mimo tego, iż w ograniczonym zakresie, to wciąż będzie korzystał z usług agencji. Jednak by podjąć takie działania, trzeba mieć doskonałe rozeznanie w obecnej sytuacji klienta. Można je uzyskać, inwestując w doskonałą komunikację na linii agencja – klient. Działania tego typu nie tylko pozwolą przetrwać trudne chwile, lecz przyniosą także zyski w przyszłości.

Udostępnij wpis:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *