Strona główna » Publikacje » Jak poradzić sobie z kryzysem? E-marketing podczas pandemii – pomoc dla przedsiębiorców

Jak poradzić sobie z kryzysem? E-marketing podczas pandemii – pomoc dla przedsiębiorców

graf4Ten, kto na początku tego roku postawił na biznes w sieci, wydaje się, iż zyskał bardzo wiele. Całe szaleństwo związane z COVID 19, ograniczenia w sferze publicznej, problemy z łańcuchami dostaw, zakaz prowadzenia punktów usługowych oraz większości sklepów – to wszystko znacznie odbiło się na kondycji przedsiębiorców działających jedynie stacjonarnie.

Gdy lecą głowy, pierwszy obrywa marketing

Niezwykle często jest tak, że w sytuacji gdy pojawia się na horyzoncie kryzys finansowy, to przedsiębiorcy w popłochu szukają oszczędności gdzie podanie, a ich wybory nie zawsze okazują się trafne. Na pierwszą linię ognia idą przeważnie budżety przeznaczone na marketing. Kto będzie myślał o reklamie w sytuacji, gdy ograniczenia prawne nie pozwalają na prowadzenie działalności gospodarczej, a co za tym idzie, wpływy do firmowej kasy to okrągłe zero?

Jak przekonać klienta do tego, aby nawet w trudnych czasach postawił na e-marketing, bo to może przynieść korzystne skutki w niedalekiej przyszłości? Jak udowodnić, że pozycjonowanie w kryzysie, to jedyna słuszna droga, a nawet czasowe zaniechanie tych działań może zaprzepaścić wyniki wypracowane z tak wielkim trudem przez ostatnie miesiące? Przekonanie klienta do swoich racji z pewnością nie będzie zadaniem prostym. Trzeba sięgnąć po naprawdę solidne i konkretne argumenty – tylko dzięki nim można coś zdziałać.

SEO dla przedsiębiorców w czasie kryzysu

Gdy kryzys puka do okna, to każdy wydatek trzeba przemyśleć kilka razy. Jeżeli jesteś właścicielem agencji to ciężki czas dla Ciebie – w jednej chwili możesz stracić wielu klientów, którzy ratując się przed bankructwem w pierwszej kolejności będą ucinać wydatki na reklamę. Skutek będzie taki, że ucierpią zarówno oni, jak i Ty. Tymczasem, sam wiesz, że seo dla przedsiębiorców, to w czasie kryzysu najlepsza deska ratunkowa. Trzeba tylko umiejętnie ją podać tonącemu.

Możliwości jest kilka. Zamiast całkowicie rezygnować z kampanii reklamowych klient może nieco ograniczyć budżet. Warto szczegółowo przeanalizować dotychczasowe działania i wybrać spośród nich te, które faktycznie przynosiły klientowi największy zysk. Wówczas, klient będzie miał poczucie wsparcia w tym trudnym czasie, i mimo tego, iż w ograniczonym zakresie, to wciąż będzie korzystał z usług agencji. Jednak by podjąć takie działania, trzeba mieć doskonałe rozeznanie w obecnej sytuacji klienta. Można je uzyskać, inwestując w doskonałą komunikację na linii agencja – klient. Działania tego typu nie tylko pozwolą przetrwać trudne chwile, lecz przyniosą także zyski w przyszłości.

Udostępnij wpis:

13 myśli na “Jak poradzić sobie z kryzysem? E-marketing podczas pandemii – pomoc dla przedsiębiorców”

  1. Zgadzam się z autorem wpisu. Podczas kryzysu seo jest najlepszym rozwiązaniem. Owszem, jest wiele rozwiązań, ale to według mnie jest najbardziej trafne.

  2. Dobrym przykładem jest pandemia która uśmierciła wiele przedsiębiorstw. Zgadzam się, że bez pozycjonowania nie trudno o upadek a jednak wielu przedsiębiorców ucina koszty właśnie na tych działaniach.

  3. To prawda może przekonanie klienta, że cięcie kosztów na marketingu nie jest zadaniem prostym ale na pewno osiągalnym, zresztą my możemy tylko zaproponować a klient i tak podejmie decyzje sam. W czasie kryzysu finansowego marketing jest deską ratunkową a nie zbędnym działaniem do cięcia kosztów każdy przedsiębiorca powinien to sobie uświadomić.

  4. Każdy przedsiębiorca odczul skutki pandemii. Jednak zamiast się załamywać warto było przemodelować strategię marketingową, zainwestować w stronę internetową oraz przeanalizować dotychczasowe działania, których celem było wzrost przychodów.

  5. W mojej opinii skutki pandemii w biznesie dopiero teraz zaczną być wyraźniej odczuwalne. Już widać, że rosnąca inflacja ogranicza popyt na produkty czy usługi, które nie są pierwszej potrzeby. Zbliża się czas, który pokaże kto zdążył odrobić lekcję i przystosować swój biznes do nowej rzeczywistości.

  6. W czasach pandemii, nieoceniona jest sprzedaż internetowa, dlatego warto mieć stronę/sklep z duża widocznością w Google

  7. W końcu zostało to powiedziane wprost! Dokładnie tak SEO było prawdziwą deską ratunkową. Nawet nie chce sobie wyobrażać co by się działo, gdyby nie działania e-marketingowe. Swoją drogą czas ten zweryfikował, że jesteśmy gotowi na całkowitą digitalizację działań marketingowych. Co prawda przejście byłoby bolesne dla niektórych, jednak w końcu i tak to nastąpi, bo jest nieuniknione.

  8. W ciemnych czasach dobra reklama może zdziałać cuda, jednak musi być ona faktycznie „dobra”, nie stanowiąc jednej z wielu. W tym wypadku warto śledzić oferty profesjonalnych zespołów marketerów i seowców.

Komentarze zostały wyłączone.