Strona główna » Publikacje » Jak poradzić sobie z kryzysem? E-marketing podczas pandemii – pomoc dla przedsiębiorców

Jak poradzić sobie z kryzysem? E-marketing podczas pandemii – pomoc dla przedsiębiorców

graf4Ten, kto na początku tego roku postawił na biznes w sieci, wydaje się, iż zyskał bardzo wiele. Całe szaleństwo związane z COVID 19, ograniczenia w sferze publicznej, problemy z łańcuchami dostaw, zakaz prowadzenia punktów usługowych oraz większości sklepów – to wszystko znacznie odbiło się na kondycji przedsiębiorców działających jedynie stacjonarnie.

Gdy lecą głowy, pierwszy obrywa marketing

Niezwykle często jest tak, że w sytuacji gdy pojawia się na horyzoncie kryzys finansowy, to przedsiębiorcy w popłochu szukają oszczędności gdzie podanie, a ich wybory nie zawsze okazują się trafne. Na pierwszą linię ognia idą przeważnie budżety przeznaczone na marketing. Kto będzie myślał o reklamie w sytuacji, gdy ograniczenia prawne nie pozwalają na prowadzenie działalności gospodarczej, a co za tym idzie, wpływy do firmowej kasy to okrągłe zero?

Jak przekonać klienta do tego, aby nawet w trudnych czasach postawił na e-marketing, bo to może przynieść korzystne skutki w niedalekiej przyszłości? Jak udowodnić, że pozycjonowanie w kryzysie, to jedyna słuszna droga, a nawet czasowe zaniechanie tych działań może zaprzepaścić wyniki wypracowane z tak wielkim trudem przez ostatnie miesiące? Przekonanie klienta do swoich racji z pewnością nie będzie zadaniem prostym. Trzeba sięgnąć po naprawdę solidne i konkretne argumenty – tylko dzięki nim można coś zdziałać.

SEO dla przedsiębiorców w czasie kryzysu

Gdy kryzys puka do okna, to każdy wydatek trzeba przemyśleć kilka razy. Jeżeli jesteś właścicielem agencji to ciężki czas dla Ciebie – w jednej chwili możesz stracić wielu klientów, którzy ratując się przed bankructwem w pierwszej kolejności będą ucinać wydatki na reklamę. Skutek będzie taki, że ucierpią zarówno oni, jak i Ty. Tymczasem, sam wiesz, że seo dla przedsiębiorców, to w czasie kryzysu najlepsza deska ratunkowa. Trzeba tylko umiejętnie ją podać tonącemu.

Możliwości jest kilka. Zamiast całkowicie rezygnować z kampanii reklamowych klient może nieco ograniczyć budżet. Warto szczegółowo przeanalizować dotychczasowe działania i wybrać spośród nich te, które faktycznie przynosiły klientowi największy zysk. Wówczas, klient będzie miał poczucie wsparcia w tym trudnym czasie, i mimo tego, iż w ograniczonym zakresie, to wciąż będzie korzystał z usług agencji. Jednak by podjąć takie działania, trzeba mieć doskonałe rozeznanie w obecnej sytuacji klienta. Można je uzyskać, inwestując w doskonałą komunikację na linii agencja – klient. Działania tego typu nie tylko pozwolą przetrwać trudne chwile, lecz przyniosą także zyski w przyszłości.

Udostępnij wpis:

1 myśl na “Jak poradzić sobie z kryzysem? E-marketing podczas pandemii – pomoc dla przedsiębiorców”

  1. Zgadzam się z autorem wpisu. Podczas kryzysu seo jest najlepszym rozwiązaniem. Owszem, jest wiele rozwiązań, ale to według mnie jest najbardziej trafne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *