Strona główna » Publikacje » Jak oszacować koszty kampanii Google Ads?

Jak oszacować koszty kampanii Google Ads?

2Jak oszacować koszty kampanii Google Ads

Reklama nie musi być rzeczą drogą, jednakże jeśli jest bardzo tania, wymaga od nas zdecydowanie więcej pracy, niż w przypadku opłacenia jej u firmy reklamowej. Warto skorzystać z Google Ads, które doskonale rozruszają naszą stronę, zapraszając na nią niezliczoną ilość gości. Potencjalni klienci uwielbiają korzystać bowiem z wyszukiwarki Google, więc oczywiste jest, że warto z tego skorzystać.

Dlaczego Google Ads się opłaca?

Co minutę w Google użytkownicy uruchamiają około sto czterdzieści milionów wyszukiwań, co jest szybką i konkretną odpowiedzią na pytanie o opłacalność kampanii Google. Ile jednak taka przyjemność kosztuje i co sprawia, że koszta szybko się zwracają? Przede wszystkim ponoszenie faktycznych kosztów reklamy w Google jest związane z bezpośrednimi akcjami dokonanymi przez potencjalnych klientów. Dopóki więc nikt nie kliknie wyświetlającą się stronę naszej firmy w wyszukiwarce Google lub w miejscu, gdzie zostanie umieszczony link do niej, koszta nie są naliczane. Dopiero w momencie, w którym użytkownik podejmie konkretną akcję, pobierana jest od nas realna zapłata, ale wszystko to zależy od modelu reklamowego, który został przez nas wybrany.

Istnieją dwa główne modele, z których korzystają firmy:

koszt za każde kliknięcie,
• koszt za liczbę wyświetleń.

Bardziej popularnym rozwiązaniem jest to pierwsze, które generuje koszta dopiero w momencie kliknięcia konkretny link. Oznacza to, że bez podjęcia akcji przez potencjalnego klienta, nie zostaną naliczone żadne opłaty dla właściciela firmy.

Jakie są faktyczne koszty kampanii Google Ads?

Warto wiedzieć, że budżet w przypadku kampanii Google Ads nie jest głównym wyznacznikiem efektu reklamowego. Google analizuje jakość reklam i nagradza te, które są najlepsze, dzięki czemu może się okazać, że reklamy z mniejszym budżetem, ale bardziej kreatywne, będą znacznie wyżej, niż te opłacone dużo większą kwotą. Innym kryterium kosztowym jest okres, w jakim nasza reklama ma być wyświetlana, światowa lokalizacja i rodzaj urządzeń, na jakich będzie się reklama wyświetlać. Zgodnie z naszymi ustaleniami reklamy promujące naszą firmę mogą się pojawiać jedynie w określonych godzinach. Następną istotną kwestią są słowa kluczowe, czyli tak zwane frazy wpisywane w wyszukiwarkę przez potencjalnych klientów. Kluczowy jest ich wybór – jedne mogą kosztować jeden grosz za kliknięcie, inne nawet kilka złotych i więcej. Ważne, abyśmy na samym początku wyznaczyli koszt maksymalny kampanii, dzięki czemu zatrzyma się na w wybranym przez nas momencie, a nie w dowolnym.

Ile kosztuje kampania Google Ads?

Tyle, ile sobie zaplanujemy. Jeśli więc chcemy, aby do naszej strony dziennie było sto kliknięć, a każde z nich będzie kosztowało średnio dziesięć groszy, to łatwo obliczyć, iż dzienny koszt naszej kampanii będzie wynosił dziesięć złotych. Po określeniu okresu, w jakim kampania ma być aktywna, wyłania nam się kwota maksymalna, potrzebna do osiągnięcia zamierzonego celu. A więc, jeśli chcemy sto kliknięć dziennie przez trzydzieści dni przy średnim koszcie za kliknięcie w wysokości dziesięciu groszy, za miesiąc takiej kampanii Google Ads zapłacimy 300 zł. Co jednak ze zwrotem inwestycji? Google Ads proponuje, aby korzystać z porad specjalistów i ich wiedzy oraz doświadczenia. Dzięki nim koszt reklamy zwróci się bardzo szybko w zyskach, jakie wygeneruje nasze przedsiębiorstwo w wyniku korzystania z niej. Warto spróbować!

Udostępnij wpis: