Strona główna » Publikacje » Jak budować i optymalizować strony typu landing page?

Jak budować i optymalizować strony typu landing page?

Jak budować i optymalizować strony typu landing pageOptymalizacja i tworzenie landing page to działanie mające na celu zachęcenie użytkowników do nawiązania kontaktu, a więc głównym zadaniem jest tu pozyskiwanie leadów. Tego typu strony mogą jednak działać o wiele dłużej, a ich utrzymanie nie musi wiązać się z żadnymi kosztami. Takie serwisy mogą bowiem być aktywne nawet po zakończeniu promocji, a ich działanie może być bardzo efektywne.

Ważna kwestia – poprawność treści

Największe korzyści przynoszą oczywiście strony, które ukazują najbardziej atrakcyjne treści. W przypadku landing page chodzi o odpowiednie optymalizowanie treści, by zachęcały one użytkowników do wykonywania konkretnych działań. Tworząc landing page, należy pamiętać o nowych wytycznych SEO, a także innych aktualnych trendach. Ważną kwestią jest także wyszukiwanie organiczne.

Na tym etapie pojawia się pytanie: jak optymalizować landing page pod SEO? Oto kilka wskazówek:

  • stworzenie odpowiedniego meta-title,

  • przygotowanie ciekawego meta-description,

  • uporządkowanie danych na stronie,

  • optymalizacja URL landing page,

  • optymalizacja obrazów,

  • praca nad budową linków,

  • optymalizacja nagłówków.

Tytuł strony – meta-title

Pierwszym krokiem jest stworzenie ciekawego i porządnego tytułu strony, który wyświetlany jest na pasku zakładek. Atrakcyjny i zachęcający tytuł, który pojawia się w wynikach wyszukiwania, może skutecznie przyciągnąć użytkowników.

Tytuł dla landing page powinien wyróżniać się:

  • małą ilością znaków – około 50-60,

  • unikalnością

  • doborem odpowiedniego słowa kluczowego, które powinno pojawić się już na początku,

  • czytelnością i przejrzystością

Taki tytuł przyniesie najwięcej korzyści i zachęci do odwiedzenia strony.

Stworzenie ciekawego meta-description

Zaraz pod tytułem w wynikach wyszukiwania ukazuje się opis strony, czyli właśnie meta-description. Powinien on mieć:

  • odpowiednio dopasowane słowa kluczowe,

  • małą ilość znaków – około 150-160.

Dodatkowo dobrze, gdy opis informuje, co zawiera landing. W tym celu można zastosować tzw. język korzyści.

Uporządkowanie danych na stronie

Chodzi tu dokładnie o spełnianie wymogów rich snippets. Co to takiego? Otóż fragmenty treści, które są umieszczone na stronie, pojawiają się aktualnie w wynikach wyszukiwania. Są to najczęściej wypunktowania lub jakieś definicje. Muszą one stanowić odpowiedź na stawiane przez użytkowników zapytania.

A jak wygląda optymalizacja URL landing page?

Ważną kwestią jest optymalizacja adresu URL. Aktualnie najlepsze adresy to takie, które są krótkie, a także zoptymalizowane w zakresie słów kluczowych. Ilość znaków użytych do stworzenia URL powinna wynosić nie więcej jak 65 znaków. Bliżej lewej strony powinno znaleźć się wybrane słowo kluczowe. Ważne jest także by URL, był rozdzielony odpowiednio ukośnikami.

Optymalizacja obrazów

Obrazy są mniej wartościowe dla SEO niż treści jednak odpowiednie działania, mogą przynieść wiele korzyści. Grafiki powinny być właściwie opisane, a najlepiej, gdy nawiązują one do słowa kluczowego. Dodatkowo warto stworzyć alt-text, czyli po prostu tekst, który jest wyświetlany jako zamiennik zdjęcia.

Ważna praca nad budową linków

Na pozycję landing page w wynikach wyszukiwania wpływają w dużej mierze zastosowane linki zewnętrzne. W social mediach lub na blogu warto prosić o udostępnianie przez użytkowników linkków, które prowadzą właśnie do landing page. Sprytne działania w tym zakresie przynoszące jeszcze więcej korzyści to między innymi:

  • oferowanie możliwości na dostęp do materiałów w zamian za udostępnienie linka,

  • osadzenie oferty z landing page na innej stronie.

W ten sposób można wzmocnić budowanie linków landing page.

A co z optymalizacją nagłówków?

Kolejnym ważnym krokiem, którego celem jest optymalizacja landing page, jest zoptymalizowanie nagłówka. Powinien on być prosty, zachęcający i atrakcyjny. Najważniejszy jest nagłówek H1. Powinien zawierać on słowo kluczowe, które musi zostać użyte w sposób naturalny.

Ostatnim etapem jest kontrola ilości pól w formularzu do pozyskiwania leadów. Jak już wiadomo podstawą tworzenia i działania landing page jest pozyskiwanie leadów. Do tego niezbędne jest umieszczenie na stronie odpowiednich formularzy. Należy jednak przeanalizować, które dane są najważniejsze i najbardziej potrzebne. Im mniej pól formularzy tym lepiej. Zarówno dla użytkowników, jak i całego SEO.

Udostępnij wpis:

2 myśli na “Jak budować i optymalizować strony typu landing page?”

Komentarze zostały wyłączone.