Strona główna » Publikacje » Jak będzie wyglądać pozycjonowanie i SEO w 2023? Analizujemy trendy

Jak będzie wyglądać pozycjonowanie i SEO w 2023? Analizujemy trendy

jak będzie wyglądać pozycjonowanie i seo w 2023 roku?

Trudno wyobrazić sobie jakąkolwiek stronę www, która odnosi sukces, a jednocześnie nie jest pozycjonowana. To absolutna podstawa, jeśli chcesz, aby zajmowała ona wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania, a tym samym była licznie odwiedzana przez Internautów. Jeśli decydujesz się na pozycjonowanie, pamiętaj, że w 2023 roku czekają Cię duże zmiany. Google coraz bardziej stawia na jakość. W przypadku linków zewnętrznych coraz więcej znaczenia nabiera to, czy są wartościowe. W siłę rośnie również optymalizacja strony, a także naprawdę dobrze prowadzony blog, który będzie zawierał linkowanie wewnętrzne. Jak pozycjonowanie i SEO będzie wyglądało w 2023 roku?

Co zmieni się w kwestii wyszukiwania semantycznego?

Mówiąc o trendach w pozycjonowaniu i SEO w 2023 roku, należy wspomnieć o wyszukiwaniu semantycznym. Bazuje ono na algorytmach uczenia maszynowego zarówno do identyfikacji, jak i interpretacji znaczenia słów i fraz, które znajdują się na stronie. Przekłada się to na zajmowanie przez strony pozycji wyższych dla zapytań o określonym celu/kontekście. Plusem tej technologii jest przede wszystkim większy współczynnik klikalności. Jest to efekt dostarczania bardziej znaczących informacji.

Co zmieni się w kwestii zapytań w stylu long tail?

Trendy w SEO na rok 2023, które koniecznie musisz znać, jeśli chcesz osiągnąć sukces, są niewątpliwie zapytania konwersacyjne. Google bardzo duży nacisk kładzie na poprawę wyników wyszukiwania. Chodzi o to, aby klienci możliwie jak najszybciej znajdowali te informacje, które są im potrzebne. Aby jednak miało to miejsce, niezbędne jest zrozumienie tego, jak złożony jest język. To właśnie z tym celu Google zdecydowało się na uruchomienie LaMDA. Jest to algorytm, dzięki któremu język naturalny ma być lepiej rozumiany przez wyszukiwarkę. Składa się na to zrozumienie zarówno języka ludzkiego, jak i tego, którym porozumiewają się użytkownicy między sobą. Google stawia nacisk na to, aby rozumieć wyszukiwania konwersacyjne od użytkowników. Dlatego jeśli chcesz, aby Twoja strona była w 2023 roku zgodna z aktualnymi trendami SEO, pamiętaj, aby zoptymalizować ją, uwzględniając zapytania głosowe.

Pamiętaj, że optymalizacja stron internetowych pod kątem algorytmów stosowanych przez Google zmienia się cały czas. Wynika to oczywiście z aktualizacji, jakie wprowadzane są przez tą najbardziej popularną wyszukiwarkę. Jeśli chcesz iść za zmianami, musisz śledzić aktualne trendy. W przeciwnym razie Twoja strona szybko może spaść w wynikach wyszukiwania.

Czy wideo marketing będzie konieczny w 2023 roku?

Mówiąc o zmianach w SEO, należy jasno wskazać, że ogromną popularnością wśród konsumentów cieszą się filmy promocyjne. Prowadzone badania pokazują, że pomagają one w podejmowaniu decyzji zakupowych. Internauci naprawdę chętnie sięgają po filmy reklamowe. Z tego powodu warto zdecydować się na wdrożenie tego elementu, jako strategii SEO. Co ważne, Google zdecydowało się na wprowadzenie funkcji, dzięki którym znajdowanie informacji dotyczących oferty będzie szybsze i prostsze. Nowe funkcje, o których warto pamiętać to przede wszystkim:

  • oznaczenia klipów;

  • znacznik wyszukiwania.

Oznaczenia klipów pozwalają na wyróżnianie najważniejszych fragmentów w nagraniu. To oznacza, że Internauci będą mogli bezpośrednio przechodzić do interesujących ich części filmów. Z kolei znacznik wyszukiwania mówi o tym, jak funkcjonuje struktura adresu URL. Funkcje te sprawiają, że optymalizacja filmów pod kątem trafnych wyników wyszukiwania stanie się dużo prostsza.

Czy w 2023 roku wzrośnie znaczenie parametru EAT?

Wytyczne Google nie raz zaznaczały, jak duże jest znaczenie tego, aby w obrębie strony internetowej wzmocnić sygnały EAT. Kiedy spojrzymy w przyszłość, okazuje się, że wyszukiwarki nadal będą brały pod uwagę wiedzę specjalistyczną. Znaczenie będzie miała dla nich również autorytatywność, a także wiarygodność strony. Wszystko to będzie brane pod uwagę na etapie oceniania treści. Tym, co dalej ma ogromne znaczenie dla Google są wrażenia użytkownika. Jeśli chcesz uzyskać naprawdę dobre wyniki, musisz pamiętać, że aby pokazać, że strona jest warta poświęconego na jej odwiedzenie czasu. Sygnałami EAT mogą być:

  • dowody społeczne;

  • referencje klientów;

  • wiedza specjalistyczna;

  • linki do wartościowych witryn.

To oczywiście jedynie niewielka część tego, co może pełnić rolę sygnałów EAT.

Czy trzeba optymalizować grafiki na stronie?

Tym, co Google zawsze robił naprawdę jasno i przejrzyście, było określanie praktyk dotyczących optymalizacji grafik na stronach. Niestety, wielu właścicieli stron nie traktowało ich zbyt poważnie. W 2023 roku musisz pamiętać, że wiele w tej kwestii się zmienia. Jeśli zależy Ci na tym, aby zajmować naprawdę dobrze miejsca w wynikach wyszukiwania, będziesz musiał pamiętać o optymalizacji obrazu. UWAGA: coraz większy nacisk będzie położony na to, aby grafiki na stronie były przyjazne dla osób dotkniętych niepełnosprawnością bądź upośledzeniem wzroku. Wynika to oczywiście z troski o osoby niepełnosprawne, ale również z kolejnych zmian, jakie mają się pojawić. Coraz więcej mówi się bowiem o tym, że obrazy będą pozwalały na wyszukiwanie usług, produktów, a nawet informacji. W 2023 roku trzeba pamiętać o tym, aby:

  • obrazy były wyświetlane w formatach nowej generacji;

  • kompresować obrazy, zachowując jak najwyższą ich jakość;

  • nadawać obrazom oryginalny tytuł, sięgając po odpowiednie słowa kluczowe.

Tym, o czym nie można zapomnieć jest również przypisanie do każdego obrazu unikalnego tekstu alternatywnego.

Czy strony będą sprawdzane pod kątem wersji mobilnej, czy komputerowej?

2023 rok przynosi zmiany również pod kątem indeksowania stron. Dotychczas były one sprawdzane z uwzględnieniem wersji komputerowej. Od 2023 roku nacisk położony będzie na urządzenia mobilne. Zmiana wynika oczywiście z ogromnej zmiany w zakresie tego, co wykorzystujemy do surfowania po sieci. Jeszcze nie tak dawno większość z nas sięgała po komputery. Dzisiaj sytuacja jest zupełnie inna. Prowadzone statystyki jasno wskazują, że przeszło 60% wyszukiwań to te właśnie z urządzeń mobilnych. Zalicza się do nich smartfony, ale również tablety. Dlatego rośnie znaczenie optymalizacji już nie pod kątem komputerów. Jeśli chcesz, aby wyszukiwarka Google dobrze oceniła Twoją stronę, musisz pamiętać o jej dopasowaniu do smartfonów i nie tylko. Ważne jest, aby ładowała się ona naprawdę szybko, a nawigacja nie stanowiła żadnego problemu.

Czy Google będzie ograniczać ślad węglowy?

Mówiąc o zmianach, jakie czekają nas w wyszukiwarce Google w 2023 roku, należy wspomnieć o tym, że pojawić ma się protokół IndexNow. Jest to silnik zaliczany do tych typu open source, po który wyszukiwarki sięgają po to, aby odkrywać nowe, wartościowe treści zasługujące na zaindeksowanie. O co chodzi w praktyce? Ręczne zgłaszanie zmian treści do Google Search Console nie było konieczne. Wyszukiwarka prędzej czy później odwiedzała stronę, a następnie indeksowała zmiany. W 2023 roku reguły mają ulec pewnej zmianie. Google przekonuje, że stosowany będzie nowe proces indeksowania, którego cechą charakterystyczną będzie większa troska o środowisko naturalne. Z pewnością doskonale zdajesz sobie sprawę z tego, że nie na każdą stronę Internauci muszą wchodzić regularnie. Tymczasem okazuje się, że jest to naprawdę bardzo duże marnotrawstwo zasobów. Chodzi o to, aby tego nie było.

Jakie znaczenie będą miały dane strukturalne?

Dane strukturalne to temat, który w Polsce jest mocno niedoceniony. Tymczasem okazuje się, że jest to poważny błąd. Wynika on przede wszystkim z tego, że Google bardzo lubi, kiedy wyjaśniamy mu świat. Ceni, kiedy osoby zajmujące się SEO podsuwają gotowe informacje, dzięki którym może rozpoznać, jaki typ treści znajduje się na stronie. Danymi strukturalnymi określa się te dane, dzięki którym wyszukiwarka może zrozumieć, co znajduje się na stronie. To one sprawiają, że Google wie, czy ma do czynienia z:

  • opisem firmy;

  • artykułem tematycznym.

Wszystko wskazuje na to, że w 2023 roku znaczenie danych strukturalnych będzie się zwiększać. Dlatego jeśli chcesz osiągnąć sukces, pamiętaj, aby z nich nie rezygnować.

Czym jest Multitask Unified Model, czyli MUM?

Mówiąc o zmianach, jakie czekają nas w 2023 roku w zakresie SEO, należy wspomnieć o MUM, czyli Multitask Unified Model, który określany jest również skrótem MUM. To ukłon w stronę tych, którym zależy na wynikach wyszukiwania jak najwyższej jakości, a więc po prostu Internautów. Wprowadzony w 2019 roku model BERT powoli staje się więc przeszłością.

Fachowcy podkreślają, że MUM świetnie radzi sobie z tłumaczeniem treści, analizą wideo, nawet odczytywaniem obrazów. Co ważne, działania, do których jest zdolny sprawiają, że może on rozpoznawać intencje użytkowników, a jednocześnie stwarzać wyniki wyszukiwania odpowiadające na naprawdę złożone pytania. Jak to ma wyglądać w praktyce? Jeśli wpiszesz w wyszukiwarkę Google pytanie po polsku, ale strona, która będzie na nie odpowiadać będzie japońskojęzyczna, MUM doskonale sobie z tym poradzi. System ten nie ma bowiem problemów z tłumaczeniem treści znajdujących się na domenach w innym języku, a następnie z ich zwracaniem w tym, w którym postawiono pytanie.

Co zrobić, aby przygotować się do nadchodzącej zmiany? Przede wszystkim musisz zadbać o to, aby dopracować treści. Pamiętaj, że będą one dobrze oceniane wówczas, gdy będą odpowiadały na pytania użytkowników. Tym, co sprawdza się naprawdę bardzo dobrze jest sekcja FAQ. Warto umieszczać ją pod artykułem. Może ona być swojego rodzaju podsumowaniem treści, a jednocześnie może dostarczać zwięzłych, rzetelnych odpowiedzi na najważniejsze pytania. Tymczasem wielu właścicieli stron unika korzystania z FAQ. Wynika to z tego, że pytania są zawsze wyświetlane w Google. Panuje powszechne przekonanie, że jeśli coś jest widoczne, to raczej niewiele osób zdecyduje się w to kliknąć.

Zdaje się, że tym, co będzie tracić na znaczeniu będą frazy kluczowe. Co to oznacza? Koncentrowanie się na tworzeniu treści, w których fraza kluczowa będzie powtórzona ileś razy nie będzie już tak istotne. Tym jednak na co trzeba będzie zwracać uwagę będzie bez wątpienia rozpoznawanie intencji użytkowników. Może okazać się, że treści trzeba będzie dzielić, mając na uwadze to, do kogo są kierowane. Warto pamiętać, że osoba, która szuka tylko informacji różni się bowiem od tego, która zdecydowana jest, aby coś kupić. Trudno dzisiaj powiedzieć, czy MUM będzie naprawdę tak potężnym narzędziem. Z pewnością jednak szybko się o tym przekonamy.

Czy Google będzie nadal korzystać z popularnych ciasteczek?

Ciasteczka to przede wszystkim reklamy, ale również działania analityczne. Okazuje się jednak, że w najbliższym roku Google prawdopodobnie przestanie w nich korzystać. W efekcie ci, którzy chcą reklamować swoje produkty bądź usługi będą mieli zdecydowanie mniejsze możliwości. Tutaj jednak wchodzi SEO, które nigdy nie bazowało na ciasteczkach. Okazuje się, że większa prywatność to świetna okazja do tego, aby SEO rozwinęło skrzydła. Będzie można również pokazać, że oferowanie produktów i usług tym, którzy tego faktycznie chcą jest zdecydowanie bardziej efektywne. Dzisiaj reklamy trafiają do tych, którzy czegoś szukali, a następnie zostali wytypowani na podstawie danych dostarczonych przez Third Party Cookie. Jeśli reklama trafia do kogoś, kto jej w ogóle nie chce, raczej nie przyniesie ona spodziewanego rezultatu.

Nowy rok zazwyczaj przynosi pewne zmiany. Tyczy się to niemalże wszystkich dziedzin życia. Nie inaczej jest również, jeśli chodzi o SEO. Przedstawione przez nas projekty z pewnością wejdą w życie w 2023 roku. Czy okażą się skuteczne, jak wpłyną na wyniki wyszukiwania, czy Internauci będą z nich zadowoleni – czas pokaże. Na pewno widać w nich jedno: Google robi wszystko, aby podnosić jakość. Pozycjonowanie na pewno więc będzie inne niż dotychczas. Za cel będzie ono stawiać sobie pełne zadowolenie Internautów. Jeśli nie zdecydujesz się na dostosowanie do nowych zasad, musisz liczyć się z tym, że Twoja witryna nie będzie zajmowała najlepszych pozycji w wynikach wyszukiwania. To może z kolei oznaczać poważne problemy.

Udostępnij wpis:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *