Jak analizować strony konkurencji?

Jak analizować strony konkurencjiAnalizowanie działań prowadzonych przez konkurencyjne strony jest bardzo ważne ze względu na korzystny wpływ na funkcjonowanie własnej strony czy nawet biznesu. Pozwala to określić swoje mocne i słabe strony, a także ocenić prawdziwe zagrożenie. Nie jest jednak konieczne inwestowanie dużych kwot pieniędzy w taką analizę, gdyż istnieją narzędzia całkowicie darmowe i w pełni skuteczne.

Jakie narzędzia i aplikacje służą do analizowania stron konkurencji?

Do najważniejszych i najskuteczniejszych narzędzi, których celem jest analiza konkurencji to przede wszystkim:

  • analiza widoczności w wynikach wyszukiwania

  • analiza pozycji w wynikach wyszukiwania

  • analiza optymalizacji strony internetowej

  • analiza działań w social mediach

  • analiza profilu linków

  • analiza mobilnej optymalizacji serwisów

Analiza widoczności w wynikach wyszukiwania to działanie polegające na sprawdzaniu słów kluczowych, na które dana strona internetowa pojawia się w wyszukiwarce. Służy do tego między innymi aplikacja Senuto, która po wpisaniu w niej nazwy strony weryfikuje i ocenia jej widoczność. Co ważne istnieje także opcja porównywania konkurencyjności na podstawie zbieżności słów kluczowych. Można także na tym etapie dowiedzieć się jakie działania podejmuje konkurencja.

Kolejną opcją jest analiza pozycji w wynikach wyszukiwania. Polega to na monitorowaniu miejsca zajmowanego przez stronę konkurencji w rankingu Google, a w wszystko to w zakresie usługi pozycjonowania. Można tego również dokonać poprzez wyszukiwarkę, ale należy wtedy korzystać z tryby Incognito.

Innymi opcjami są analiza optymalizacji strony internetowej czy też mobilnej optymalizacji serwisów. W pierwszym przypadku mamy do czynienia z darmową aplikacją SEOptimer, która pozwala weryfikować stopień zoptymalizowania stron konkurencji pod wyszukiwarkę. Widoczne są tu wyniki w kategoriach SEO, Social, Security czy też Usability i inne, które należy analizować indywidualnie. W drugim przypadku możliwe jest analizowanie dostosowania stron do urządzeń mobilnych. Służy do tego darmowe narzędzie Test My Site, które to pozwala zapoznać się z czasem ładowania strony i sugeruje jak zoptymalizować stronę mobilną. Można w ten sposób dowiedzieć się jakie rozwiązania wdraża konkurencja na stronach mobilnych co pozwoli zaczerpnąć ciekawe pomysły.

Analiza profilu linków możliwa jest dzięki takim aplikacjom jak Ahrefs, które badają linki zwrotne na dowolnych stronach internetowych. Można zatem dokonać pełnej analizy linkowania stron przez konkurencję, a to daje obraz wykorzystywanych przez konkurencję anchorów oraz domen z jakich są linkowane. Dzięki takiej analizie można znacznie poprawić pozycję strony w wyszukiwarce.

Chyba jest już jasne jak analizować strony konkurencji? Warto jeszcze skupić się na ostatniej opcji, która jest może dość czasochłonna, ale daje świetne efekty. Mowa o pełnej analizie działań prowadzonych przez konkurencję w social mediach. Warto skupić się na tym jak wyglądają ich reklamy, promocje, komunikacja z użytkownikami. Można w ten sposób zaczerpnąć nowe pomysły i efektywne idee.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Pozycjonowanie stron i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *