Strona główna » Publikacje » Grafika a SEO i Google Images – jak optymalizować zdjęcia na stronie?

Grafika a SEO i Google Images – jak optymalizować zdjęcia na stronie?

Zmiany w algorytmie Google sprawiły, że grafiki umieszczane na stronie pojawiają się w wynikach wyszukiwania. Równocześnie znaczenia nabrało takie przygotowanie zdjęć, aby były zoptymalizowane pod kątem SEO. Wynika to z większych wymagań, które właścicielom stron stawia Google. Gdy grafiki nie zostaną odpowiednio umieszczone na witrynie, wówczas roboty wyszukiwarek będą gorzej ją oceniały. Przekładać się to będzie na oceny, które uzyskuje serwis internetowy, a które wpływają na to, jakie pozycje w rankingach Google uzyska. To wpływa na wyświetlanie strony w wynikach wyszukiwania. Zatem warto dbać o to, aby roboty indeksujące treści nie miały trudności w gromadzeniu danych o zdjęciach. Z tego powodu warto wiedzieć, jak optymalizować zdjęcia na stronie. Ogranicza to sytuacje, w których grafiki nie zostaną odpowiednio zaprezentowane w witrynie firmowej.

Jak powinna wyglądać optymalizacja zdjęć na stronie?

O odpowiednie umieszczanie grafik na stronach internetowych powinni zadbać szczególnie właściciele sklepów internetowych. Najczęściej muszą oni wykorzystywać wiele zdjęć, które pozwalają lepiej zaprezentować ofertę. W ten sposób stanowią one istotny element treści. Z punktu widzenia SEO, trzeba pamiętać, aby korzystać z atrybutu alt. Jego celem jest zaprezentowanie informacji o grafice w formie słów. Opis powinien dotyczyć tego, co prezentuje grafika. Z tego powodu najczęściej wykorzystuje się w nim powiązane ze zdjęciem słowa kluczowe.

Nieco inaczej jest z atrybutem title. Nie ma on większego znaczenia z punktu widzenia SEO. Roboty indeksujące nie biorą pod uwagę słów, które zostaną w nim umieszczone. To odróżnia atrybut title od alt. Nie zawsze trzeba go stosować. Na zaprezentowanie informacji przy jego wykorzystaniu, można zdecydować się, gdy pozwoli to na lepsze wytłumaczenie przeznaczenia danego zdjęcia. W ten sposób optymalizowanie zdjęć na stronie może być, przy niektórych grafikach lepiej wykonane.

Jakie znaczenie ma optymalizacja Google Images?

Należy brać pod uwagę, że w najnowszym algorytmie Google zdjęcia wpływają na możliwość budowania pozycji serwisu internetowego w przestrzeni internetowej. Natomiast nadal wielu właścicieli stron internetowych zaniedbuje optymalizację zdjęć. Jest to błędem, gdyż Google Image jest ważnym źródłem wyszukiwania informacji przez użytkowników Internetu. W Polsce jest to drugie, najważniejsze miejsce po Google Search. Z tego powodu warto dbać o to, aby zdjęcia pojawiające się na stronach firmowych były odpowiednio indeksowane przez roboty wyszukiwarki.

Jednym z problemów z indeksacją zdjęć jest to, że Googlebot, który je kategoryzuje, nie jest doskonały. Wynika to między innymi z tego, że Google nadal pracuje nad algorytmami związanymi grafikami. Jeszcze w poprzednich wersjach zdjęcia nie miały wpływu na pozycję serwisu internetowego. Dopiero najnowsze umożliwiły kategoryzację obrazów. Zdecydowanie warto to wykorzystać. Natomiast trzeba brać pod uwagę również ograniczenia robotów indeksujących.

Z tego powodu warto zadbać między innymi o:

  • nadanie zdjęciu nazwy,

  • ograniczenie jej rozmiaru, który nie powinien przekraczać 200 KB,

  • stworzenie mapy grafik,

  • wykorzystanie title tag,

  • wybranie odpowiedniego formatu,

  • wykorzystanie opisu alternatywnego,

  • tworzenie podpisu pod zdjęciami.

Jeśli optymalizacja Google Images ma być prawidłowo wykonana, nie warto zapominać o żadnych z tych elementów. Wówczas można liczyć na to, że poszczególne obrazy zostaną właściwe zindeksowane. Odpowiednia kategoryzacja daje gwarancję, że grafiki nie tylko znajdą się w wynikach wyszukiwania Google Image, ale również będą odpowiednio oznaczone. W ten sposób można mieć pewność, że będą one pozytywnie wpływać na pozycję serwisu internetowego w wynikach wyszukiwania.

Udostępnij wpis:

2 myśli na “Grafika a SEO i Google Images – jak optymalizować zdjęcia na stronie?”

Komentarze zostały wyłączone.