Strona główna » Publikacje » Google zakazuje reklam chwilówek w AdWords

Google zakazuje reklam chwilówek w AdWords

Ponury komunikat dla wszystkich właścicieli stron a także pozycjonerów obsługujących kampanie AdWords dla Klientów oferujących tak zwane pożyczki “chwilówki”. Google zapowiedziało, że do grona zablokowanych dziedzin w AdWords dołączy produkt finansowy – pożyczki chwilówki.

Gigant z Mountain View wbrew pozorom jest firmą, która dba o swój wizerunek a także porządek, zwłaszcza gdy chodzi o AdWords i przedmiot reklamy za pośrednictwem tego kanału marketingowego. Z reklam AdWords nie mogą korzystać sprzedawcy broni, alkoholu, substancji psychoaktywnych, tytoniu itp. a także właściciele stron hazardowych czy też portali z treścią dla dorosłych. Przyszedł czas na kolejne ograniczenia – tym razem Google wzięło na celownik finansową plagę XXI, czyli pożyczki chwilówki.

Dokładnie od 13 lipca 2016 roku w AdWords nie ujrzymy już reklam stron oferujących krótkoterminowe pożyczki. Ograniczenie to tyczy się produktów finansowych, których termin spłaty jest krótszy, niż 60 dni od chwili udzielenia kredytu. Google poszło o krok do przodu i w USA dodało kolejną klauzulę, która zakazuje reklamy w AdWords chwilówek, których stopa procentowa jest równa bądź wyższa 36% (w USA tak oprocentowane pożyczki są na porządku dziennym).

Gogole argumentuje wprowadzenie restrykcji badaniami, według których przeciętny pożyczkobiorca nie jest w stanie w terminie spłacić wysokich rat pożyczki, wpędzając się przy tym w długi i bardzo często w spiralę kredytową. Google nie chce brać udziału w promocji usług, które mogą źle kojarzyć się potencjalnym internautom.

Ciekawostką jest fakt, że frazy “chwilówki” czy “pożyczki” zajmują czołówkę w rankingu jednych z najdroższych fraz w AdWords. Wygląda na to, że Google odcina się od sporego dochodu, jednocześnie dbając o swój wizerunek a także dobro internautów korzystających z wyszukiwarki. Czy uważacie, że to dobry pomysł? Czekamy na Wasze komentarze i opinie w tej sprawie.

Udostępnij wpis:

2 myśli na “Google zakazuje reklam chwilówek w AdWords”

  1. Brak przychodów z fraz związanych z “chwilówkami” odbiją sobie na czym innym. Podnoszenie wizerunku firmy też ma swój koszt. Ktoś mógłby się zastanawiać, dlaczego korpo G podjęło taką decyzję. A odpowiedź jest bardzo prosta – bo mogli. I chwała im za to. Takie newsy nastrajają pozytywnie i dają jasne przesłanie, że nie pieniądz, ale człowiek się liczy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *