Strona główna » Publikacje » Google potwierdza aktualizację BERT – co się zmienia w pozycjonowaniu?

Google potwierdza aktualizację BERT – co się zmienia w pozycjonowaniu?

BERT to aktualizacja algorytmu Google, która została wdrożona pod koniec października 2019 roku. Czym dokładnie jest BERT i jakie przyniesie zmiany? Z czym będziemy musieli się zmierzyć? Jaki wpływ wywrze aktualizacja na wyniki wyszukiwania Google? Co stanie się, gdy pojawi się naruszenie praw autorskich na stronie? Odpowiedzi na te i inne pytania znaleźć można w poniższym artykule.

Czym właściwie jest aktualizacja BERT?

BERT, czyli aktualizacja algorytmu Google została opracowana już w 2018 roku. Jednak dopiero pod koniec 2019 roku została ona uruchomiona i wdrożona do algorytmu. Celem stworzenia takiej aktualizacji jest ulepszenie porozumienia między użytkownikiem a wyszukiwarką. BERT to nic innego, jak wsparcie, które przetwarza język naturalny na język rozumiany przez maszyny. Dzięki aktualizacji wyszukiwarka ma może lepiej zrozumieć intencje, które kryją się w stawianym przez użytkownika zapytaniu. Google twierdzą, że BERT stanowi największą od 5 lat aktualizację. Zarówno właściciele stron internetowych, jak i wszyscy z branży SEO są zatem poruszeni pojawieniem się takiej nowości i zmiany.

BERT pozwoli przede wszystkim wyszukiwarce:

  • lepiej rozumieć zaimki, przyimki i homonimy,

  • lepiej rozróżniać subtelne różnice językowe,

  • lepiej dostosowywać wynik wyszukiwania.

Aktualizacja miała na początku odnosić się do 10% anglojęzycznych zapytań stawianych w USA. Z czasem jednak zatoczy ona coraz szerszy krąg dotykając innych języków i obszarów.

Jak BERT może wpłynąć na działanie strony internetowej?

Właściciele stron internetowych zastanawiają się dzisiaj często jaki wpływ wywrze aktualizacja BERT na ich witrynę online. Dotyka to branży SEO i content marketingu. Google zaznaczają, że nie należy oczekiwać wielkich zmian, a na samą aktualizację nie można się przygotować. Nie ma także możliwości zoptymalizowania strony pod kątem BERT. Wzrosty oraz spadki pozycji w wyszukiwarce będą jedynie efektem lepszego rozumienia intencji zapytań użytkowników. Co ważne łatwiejsza stanie się optymalizacja treści. Otóż tworząc content, wystarczy skupić się na ich wartości i jakości bez konieczności stosowania konkretnych fraz kluczowych. Najważniejsze będzie po prostu tworzenie dostosowanych do oczekiwań użytkowników treści. Na tym etapie pojawia się jednak pytanie: kiedy Google może usunąć stronę z wyników wyszukiwania? Odpowiedź jest dość prosta. W przypadku, gdy dana strona i jej treści nie odpowiadają na zapytania i intencje użytkowników, może dojść do usunięcia jej spod dotychczasowych wyników. Nie jest to jednak negatywne zjawisko, gdyż poprawie mogą ulec pewne czynniki takie, jak chociażby bounce rate i współczynnik konwersji.

Najbliższe tygodnie to czas dogłębnych analiz, a także oczekiwania na pojawienie się aktualizacji BERT w Polsce. Google uprzedzają, że BERT nie jest idealny, dlatego też mogą pojawić się pewne niedociągnięcia. Bez wątpienia jest to jednak wielki krok w przyszłość, który ma na celu ulepszenie dopasowywania wyników wyszukiwania do potrzeb i oczekiwań użytkowników.

Udostępnij wpis:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *