Strona główna » Publikacje » Google News – okazja dla wielu stron

Google News – okazja dla wielu stron

Google News jest stosunkowo świeżą usługą wprowadzoną przez Google. Jak sama nazwa wskazuje, Google News ma za zadanie agregować najświeższe informacje pochodzące z największych, zaufanych portali z wiadomościami. Wszystkie newsy można zobaczyć na stronie News.Google.pl lub w zakładce Wiadomości w wyszukiwarce.

Screen5

Dlaczego skupiamy się na Google News? Ponieważ niektóre wyniki z Google News pojawiają się także w wynikach wyszukiwania, co oznacza, że agregator może okazać się idealnym sposobem na tanie promowanie wpisów i generowanie znaczącego ruchu. Może, ale tylko wtedy, gdy wykorzystujemy usługę News i pogodzimy się z pewnymi wadami.

Oczywiście Google News nie zawsze promuje wiadomości na pozycji TOP (przecież trzeba zostawić miejsce na AdWords). Czasami jest to środek ekranu lub jego koniec. Najlepsze jest to, że Google News pozwala na uzyskanie TOP 3 w niecałe 5 minut od dodania wpisu, bez linków lub innych zabiegów.

Aby agregator Google zaakceptował stronę, trzeba spełnić szereg technicznych postulatów. Tu zaczynają się schody. Strona, na której promujemy wpisy musi być czysta, jak łza. Nie może być zbanowana ani zafiltrowana (to rzecz logiczna). Ponadto Google podczas weryfikacji sprawdza, czy podawane informacje są rzetelne i czy są podawane w miarę szybko (tu liczy się każda minuta). Do programu można podłączyć także blog, jednak należy pamiętać, że Google News to tylko newsy – poradniki, wywiady lub felietony nie zostaną przyjęte.

Prócz tego, każdy portal w Google News musi:

  • posiadać formularz kontaktowy i podany adres e-mail do redakcji – w widocznym miejscu na stronie,
  • stronę z listą i opisem autorów,
  • specjalnie przygotowaną mapę XML pod Google News (brak blokady meta tagów, w adresie ID wiadomości, które składa się z minimum 3 znaków).

 

Google News wydaje się mieć same zalety. Nieprawda – jest kilka niuansów, o których trzeba wiedzieć. Nie ma możliwości analizy ruchu pochodzącego z Google News. Ponadto strony, które podpięte są pod agregator często mają gorszy CTR z wyników naturalnych. Minusem jest także trudny proces zgłaszania strony i brak działu, który sprawuje pieczę nad sekcją News.

Udostępnij wpis:

2 myśli na “Google News – okazja dla wielu stron”

Komentarze zostały wyłączone.