Strona główna » Publikacje » Google łączy reklamy z wynikami organicznymi

Google łączy reklamy z wynikami organicznymi

Google łączy reklamy z wynikami organicznymiZ ostatnich informacji wynika, że Google zgłosiło patent na łączenie reklam z wynikami organicznymi. Oznacza to, że zarówno płatne jak i bezpłatne wyniki wyszukiwania są połączone w jeden wynik. Przeczytać można o tym między innymi na blogu SEO by The Sea, na którym Bill Slawski zajmuje się często omawianiem takich patentów wprowadzanych przez Google.

Na czym polega ten patent?

Nowy patent Google czyli łączenie płatnych i bezpłatnych wyników wyszukiwania w jeden wynik wywiera wielki wpływ na całe funkcjonowanie wyszukiwarki. Niedawno Google rozpoczęło inne działanie, a mianowicie polegało ono na łączeniu wyników wyszukiwania lokalnego z Mapkami. W efekcie niektóre strony zanotowały znaczny spadek. Dotyczył on oczywiście spadku ruchów z wyszukiwarki, gdyż w wyniku wprowadzenia patentu strony, które wcześniej widoczne były zarówno jednym jak i drugim miejscu zaczęły ukazywać się jedynie w Mapkach. Nowy patent, gdzie działanie ma na celu łączenie wyników w Google polegać ma na tym, że po wpisaniu danego zapytania w wyszukiwarce, które zawsze wyświetlone byłoby jako płatne i bezpłatne wyszukiwarka wyświetli nową jednostkę, która zawiera obydwie informacje takie jak tytuł oraz tekst i link do LP, które to zostaną zaciągnięte z płatnych reklam. Dodatkowo możliwe będzie także umieszczenie mapki z lokalnym punktem sprzedaży, a także zawarcie informacji o tym punkcie.

Google twierdzi, że ta zmiana ma dotyczyć jedynie zapytań brandowych. Jednak dopiero czas pokaże czy rzeczywiście tak będzie czy też może Google okażą się prowadzić taki patent w zakresie wszystkich wyszukiwań. Łącząc wyniki organiczne w Google z płatnymi można uzyskać ciekawe rozwiązanie w przypadku posiadania większej witryny. W takiej opcji możliwe bowiem będzie umieszczenie w jednym miejscu mapki, dokładnych informacji i wyczerpującej odpowiedzi na zapytanie. Jednak dla niektórych okazać się to może mało korzystne, gdyż wyniki płatne w Google przewyższyć mogą te bezpłatne. A to nie jest już mile widziane przez internautów działanie.

Udostępnij wpis: