Google i nowy algorytm kompresji danych – Brotli

Google oficjalnie zaprezentowało nowy algorytm kompresji danych o nazwie Brotli. Nowy twór firmy z Mountain View ma zastąpić poprzedni algorytm o nazwie Zopfli i gwarantować lepszą kompresję na poziomie 20%-60%. Google zmienia algorytm po zaledwie dwóch latach od wdrożenia poprzednika.

Google postanowiło wdrożyć nowy algorytm w jednym celu – aby internet działał szybciej! Dokładnie algorytm ma dbać o to, aby odwiedzane strony internetowe otwierały się jeszcze szybciej, działały płynniej, szybciej transferowały dane i zużywały mniej pamięci oraz zasobów procesorów.

Specjaliści z Mountain View zakomunikowali, że Brotli t zupełnie nowy algorytm. Kompresja danych ma odbywać się w zupełnie nowy sposób. W oficjalnym wpisie Google wyjaśnia także nazwy – Brotli oraz Zopfli. Pochodzą one od… szwajcarskich nazw pieczywa.

Więcej na temat nowego algorytmu możecie dowiedzieć się z oficjalnego wpisu Google:

http://google-opensource.blogspot.co.uk/2015/09/introducing-brotli-new-compression.html

Ten wpis został opublikowany w kategorii Pozycjonowanie stron i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „Google i nowy algorytm kompresji danych – Brotli

  1. Anton pisze:

    Serio? Od nazw pieczywa? Nie mają już skąd czerpać i wymyślać nazw dla algorytmów :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *