Google i Facebook blokują reklamy kryptowalut

Google i Facebook blokują reklamy kryptowalutJakiś czas temu Google podało informację, że od czerwca zamierza blokować poprzez Adwords reklamy różnych kryptowalut. Na początku bieżącego roku podobną działalność podjął właściciel Facebooka, który również zaprzestał promowania kryptowalut. Google i Facebook blokuje reklamowanie kryptowalut, ale również związanych z nimi różnego rodzaju usług.

Taka blokada dotyczyć będzie na przykład coraz bardziej popularnych inicjatyw ICO, dzięki którym kryptowaluty były dystrybuowane i zbierano kolejne środki. Zablokowane zostaną również reklamy kantorów, w których można wymieniać na tradycyjny pieniądz kryptowaluty w Google. Ilość takich miejsc znacząco wzrosła, również w Polsce. Ich popularność jest spora, ponieważ wiele osób poszukuje możliwości nabycia wybranej przez siebie kryptowaluty.

W jaki sposób decyzja Google wpłynęła na rynek kryptowalut na świecie?

  • Najpopularniejsza kryptowaluta na świecie – Bitcoin, spadła z 9 tysięcy dolarów do 8,25 tysiąca dolarów.
  • Straciły również inne kryptowaluty, na przykład Litecoin.
  • Przedstawiciele branży kryptowalut uważają, że jest to ogromny krok do tyłu w tym zakresie.

Reklama kryptowalut w Google zostanie wycofana w czerwcu, ale zainteresowanie tymi walutami nie maleje, a wręcz przeciwnie – stale rośnie. Mówi się również o problemie, który wywołują osoby zajmujące się profesjonalnie wykopywaniem kryptowalut. Masowo wykupują one karty graficzne, co powoduje już braki na magazynach i w sklepach.

Eksperci twierdzą, że nie jest łatwo ocenić skutki wycofania reklam kryptowalut w Google i na Facebooku. W praktyce jednak można mieć pewność, że nawet jeśli kursy tych kryptowalut zaczną spadać, będzie to jedynie sytuacja przejściowa. Na pewno po krótkim czasie, wszystko powinno wrócić do normy. Zainteresowanie rynkiem zajmującym się tymi wirtualnymi walutami stale rośnie, przede wszystkim w Rosji. Ostatnio jeden z Rosyjskich milionerów wykupił dwie elektrownie tylko po to, aby za ich pomocą zająć się wydobywaniem kolejnych kryptowalut.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Pozycjonowanie stron i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

3 odpowiedzi na „Google i Facebook blokują reklamy kryptowalut

  1. Daniel pisze:

    To jest tak niezbadany rynek, że zgadzam się z decyzją Google. Zbyt łatwy dostęp i zbyt duże ryzyko – to największe bolączki kryptowalut.

    • Kuśnierczak pisze:

      Mówisz, że rynek jest niezbadany i nawiązujesz do ryzyka. Z jednej strony trudno się nie zgodzić, ale z drugiej jak coś jest niezbadane to może być dobre lub złe.

  2. TechWorld pisze:

    I bardzo dobrze! Chcemy z powrotem tanich kart graficznych!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *