Strona główna » Publikacje » Google Direct Answers coraz popularniejsze!

Google Direct Answers coraz popularniejsze!

Google Direct Answers coraz popularniejsze!Bezpośredniość jest w ostatnim czasie priorytetem dla Google, jeśli chodzi o wyniki wyszukiwania. Tak zwana „pozycja zero” – snippet direct answers jest tego efektem, bowiem można ją znaleźć w coraz to większej ilości zapytań. Wszystko zaczęło się 2 lata temu, w kwietniu kiedy ta nowa funkcjonalność została wprowadzona. Polega głównie na tym, że użytkownik uzyskuje natychmiastową odpowiedź na postawione zapytanie.

Kiedy najczęściej można spotkać się z Direct Answers w wynikach wyszukiwania Google?

Przy pytaniach zaczynających się od następujących zwrotów:

  • dlaczego…”
  • kiedy…”
  • jak…”
  • gdzie…”

Efekt? Strony znajdujące się poza pierwszą złotą trójką w wyszukiwaniach Google dzięki wprowadzeniu

snippetu mają dzisiaj naprawdę dużo większą szansę na pozyskanie ruchu. Najczęściej Direct Answers pochodzą z top 5 wyników wyszukiwania, ale nie jest to absolutnie żadną regułą dla algorytmów Googla. Liczy się przede wszystkim trafność odpowiedzi.

Google Direct Answers – wyniki raportu Rank Rangers

W tym temacie zostały przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych badania. Wynika z nich, iż zapytań z direct answer box jest aktualnie o 1,4% więcej niż w ubiegłym miesiącu. I wcale nie będzie zbyt odważnym stwierdzeniem, iż taka tendencja nie tylko się będzie utrzymywać, ale nawet zwiększać. Oczywiście,, Google jak zwykle nie ma zamiaru podzielić się z webmasterami informacjami, które pozwoliłyby lepiej przygotować treści na stronie pod te bezpośrednie skierowania i cieszyć się większym prawdopodobieństwem, iż obsługiwana witryna wskoczy jako „pozycja zero” w wynikach wyszukiwania.

Na pewno jednak bardzo pomocne w tym kontekście będą:

  • zwięzłość odpowiedzi
  • trafność odpowiedzi
  • umieszczenie treści zapytania na stronie

Wyżej wymienny raport wskazuje także, że co najmniej jeden wynik pochodzący ze strony AMP znajduje się w przypadku 23% wszystkich zapytań, a w tym 3,93 wszystkich wyników organicznych to właśnie AMP. Raport też podaje iż w 30,89% wszystkich pierwszych stron zapytań pojawiają się reklamy.

Udostępnij wpis:

1 myśl na “Google Direct Answers coraz popularniejsze!”

Komentarze zostały wyłączone.