Google całkowicie usuwa Page Rank Toolbar

page rank googleWczoraj w godzinach popołudniowych czasu polskiego Google oficjalnie potwierdziło informację o całkowitym usunięciu wskaźnika Page Rank. Jak wiemy, PR nie był aktualizowany od końca 2014 roku – już wtedy gigant z Mountain View zakomunikował, że przestaje wspierać wskaźnik PR. Mimo to, przez cały czas Google Toolbar wskazujący PR działał (pokazywał 0 dla nowych domen i liczby od 1-10 dla domen z historią, które zostały sklasyfikowane jeszcze przed ostatnią aktualizacją PR).

Co oznacza zmiana Google? Jeżeli korzystacie z pasków narzędzi przeglądarek, dodatków lub innych skryptów sprawdzających PR stron, spodziewajcie się całkowitego braku informacji na temat PR. Kiedy to nastąpi? Nikogo nie zdziwi fakt, jeżeli powiemy, że Google nie podało oficjalnej daty wyłączenia obsługi wskaźnika PR. Jak twierdzą spece z Mountain View, nastąpi to w przeciągu kilku tygodni.

To, że wskaźnik Page Rank zniknie było pewne niemalże od pierwszych przesłanek o braku aktualizacji tegoż wskaźnika. Jednak samo Google potwierdziło informację, że algorytm wyszukiwarki nadal będzie korzystać z informacji dostarczanych przez PR, jednak nie będą one publicznie dostępne dla internautów.

Jak teraz oceniać strony? O to nie musicie się martwić – jeszcze przed oficjalnym komunikatem o braku aktualizacji PR wielu pozycjonerów przekonało się, że PR nie był optymalnym wskaźnikiem rankującym portale, z czym się w pełni zgadzamy. Opisaliśmy szczegółowo, jak szybko i efektywnie oceniać wartość strony pomijając wskaźnik PR. Więcej na ten temat znajdziecie we wpisie, który pojawi się za kilka dni na Naszym blogu!

Ten wpis został opublikowany w kategorii Pozycjonowanie stron i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

6 odpowiedzi na „Google całkowicie usuwa Page Rank Toolbar

  1. Co teraz poczną wszystkie statlinki i inne seopiloty!

  2. Może w końcu garstka osób sztywno upierająca się za PR jako optymalny wskaźnik rankingowy zmieni zdanie. Czekam na zapowiedziany artykuł. Pozdrawiam.

  3. Bazarek pisze:

    Zmiana raczej na lepsze.

  4. Rafał pisze:

    W reszcie nastąpiła Ta chwila :). Nie będzie zakupu linków na stronach o wysokim PR, tylko na stronach o wysokim Content-cie, co przełoży się zdecydowanie lepiej na wyniki :)

Pozostaw odpowiedź Karol Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *