Strona główna » Publikacje » Google będzie weryfikowało europejskich nadawców reklam wyborczych

Google będzie weryfikowało europejskich nadawców reklam wyborczych

Google będzie weryfikowało europejskich nadawców reklam wyborczychGoogle jako miejsce, gdzie na szeroką skalę pojawiają się reklamy wyborcze związane z różnymi kampaniami zapowiedziało niedawno, że wdroży pewne zmiany, które będą miały na celu zapewnienie większego stopnia bezpieczeństwa. Ma to nastąpić przed wyborami, które odbywać się będą w 2019 roku. Nowe zasady dotyczyć mają całej Unii Europejskiej, a polegać mają między innymi na wprowadzeniu:

  • dokładnej weryfikacji reklamodawców

  • mechanizmów umożliwiających użytkownikom sieci sprawdzanie danych o wyborcach i reklamach

  • ograniczeń w zakresie manipulowania wyborcami

Zmiany te spowodują, że reklamodawcy chcący umieścić reklamę wyborczą w internecie będą musieli dostarczyć do Googli odpowiednie dokumenty. Przykładem może być potwierdzenie zarejestrowania danej partii. Działanie ma na cale usprawnienie funkcjonowania praw politycznych w całej Unii Europejskiej. Dzięki temu ma zostać zmniejszony stopień manipulacji opinią publiczną w gorącym okresie jakim jest okres przedwyborczy czy same wybory.

Udostępnij wpis:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *