Strona główna » Publikacje » Google AdGrants – wiesz, czym jest?

Google AdGrants – wiesz, czym jest?

Nie wszyscy wiedzą, że Google to coś więcej, niż wyszukiwarka czy Mapy, Zakupy lub AdWords. Gigant z Mountain View znany jest ze swoich innowacyjnych i licznych projektów, które bazują właśnie na wyszukiwarce internetowej. Tym razem mamy do czynienia z czymś zupełnie nowym, ale bazującym na znanych schematach. Mowa o Google AdGrants, programie, który pozwoli na wykorzystanie darmowych reklam w wyszukiwarce Google.

Z Google AdGrants będą mogły skorzystać organizacje non-profit, które prowadzą określone tematycznie kampanie społeczne i chcą za pośrednictwem Google trafić do jak największego grona odbiorców. Do tej pory brakowało programu, który pozwalałby na darmowe zamieszczanie reklam bazujących na AdWords. Google AdGrants ma to zmienić.

Kto może wziąć udział w programie Google AdGrants i jak rozpocząć korzystanie z projektu?

Google kieruje program AdGrants do stowarzyszeń, organizacji i wszystkich fundacji non-profit, które prowadzą społeczne kampanie. Mogą to być organizacje charytatywne, które pomagają ludziom, zwierzętom lub zajmują się ochroną środowiska. Niestety, nie każda reklama zostanie zatwierdzona poprzez Google. Aby mieć szansę zaistnieć za darmo w Google za pośrednictwem AdGrants, należy podjąć następujące działania:

  • Zarejestrować się na stronie https://www.google.pl/intl/pl/grants/
  • Przedstawić odpowiedni certyfikat potwierdzający prowadzenie organizacji non-profit (odpowiedni dla państwa, w którym działa dana organizacja).
  • Przedstawić potwierdzenie o niestosowaniu dyskryminacji.
  • Wpisać adres strony internetowej organizacji, na której znajdują się merytoryczne treści opisujące stowarzyszenie i charytatywne działanie.

Po przystąpieniu do programu i pozytywnym zatwierdzeniu zgłoszenia przez Google, możemy rozpocząć wyświetlanie reklam poprzez Google AdGrants. Tu jednak Google narzuca pewne limity – przekaz reklamy ma być jasny, słowa kluczowe mają precyzyjnie określać kampanię i jej cel a link może prowadzić wyłącznie do jednej strony. Ponadto uczestnicy Google AdGrants muszą przynajmniej raz w miesiącu logować się na swoje konto Google a co 90 dni wprowadzać zmiany w treści reklam.

Mimo sporych ograniczeń, Google AdGrants to bardzo duża szansa dla organizacji non-profit do dotarcia do internetowej społeczności!

Udostępnij wpis:

3 myśli na “Google AdGrants – wiesz, czym jest?”

  1. Warto wspomnieć też o tym, że w programie nie mogą brać udziału szpitale, organizacje zdrowotne i państwowe. Ciekawa opcja dla fundacji, które nie mają środków, żeby dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Pewnie jest duża konkurencja i wcale nie jest tak łatwo otrzymać ten grant.

Komentarze zostały wyłączone.