Strona główna » Publikacje » Facebook Live – czym jest i jak wykorzystać w marketingu online?

Facebook Live – czym jest i jak wykorzystać w marketingu online?

grafika 2W czasach epidemii koronawirusa każdy przedsiębiorca powinien porządnie zastanowić się nad zmianą profilu swojej firmy lub nad zmianą kanału ich oferowania. Warto pokusić się o zwiększenie swojej działalności internetowej, ponieważ idą czasy, w których to sprzedaż online będzie na pierwszym rynkowym miejscu. Jeśli więc nasz marketing ma być dobry, zwróćmy się do klientów po ludzku, oferując im nie tylko suchy produkt, ale również coś, co ich zainteresuje na innych polach.

Czym jest Facebook Live?

Facebook to platforma, która już od wielu lat jest podstawą istnienia wielu przedsiębiorstw. Trudno sobie wyobrazić ogromnie popularną firmę, która nie miałaby strony na Facebook’u. Dzisiaj to właśnie budowanie społeczności w tym miejscu jest najważniejsze. Dzięki niej będziemy w stanie wyjść z każdego kryzysu, nawet takiego, jak koronawirus. Decydując się na założenie strony formowej na Facebook’u, dajemy sobie możliwość zaistnienia na rynku. Nie jest to jednak dodawane z automatu, na to trzeba zapracować. Reklama Facebook Live to jednak z rzeczy, w które warto zainwestować swój czas. Platforma ta pozwala na spotykanie się ze swoimi klientami online i przekazywanie im wartościowych treści, które pozwolą nie tylko na poznanie nowości firmowych, ale również to poznanie wielu ciekawych tematów odnoszących się do całego świata. Dzięki Facebook Live jesteśmy w stanie dzielić się swoimi przemyśleniami i faktami, które wpływają na nasze życie, przy okazji reklamując swoją firmę w nienachalny sposób. Oferując wartościowe, rzetelne informacje odnośnie do różnych tematów pokazujemy, że jesteśmy uczciwi. Łatwo jest więc od razu pomyśleć, że ta uczciwość dotyczy również sprzedawanych przez nas produktów i usług.

Jak dobrze prowadzić swój marketing online?

Decydując się na reklamowanie swojej firmy online, warto nakreślić sobie dokładny plan i tor, którym będziemy podążać, aby rozesłać informacje o naszym przedsiębiorstwie na cały świat.

Wabiąc potencjalnych klientów, musimy jednak pamiętać o kilku istotnych kwestiach:


• kim są nasi odbiorcy,
• jakie są cele biznesowe naszej działalności,
• jaki rodzaju materiału wideo chcemy udostępnić,
• planowanie transmisji, a nie spontaniczne nagrywanie,
• promowanie swojego wideo.

Jeśli byliśmy w stanie zorganizować powyższe kwestie, znacznie łatwiej będzie nam skorzystać z marketingu online, który w dzisiejszych czasach jest najistotniejszą formą reklamy. Tego typu wideo to zwykle prezentujące interesujące tematy osoby, które się nimi pasjonują lub w jakiś sposób opracowują. Jest oczywiste, że jeśli postawimy na jakość i rzetelność, to bardzo szybko pojawią się klienci gotowi na to, aby kupić nasz produkt lub usługę. Znacznie łatwiej bowiem kupować od kogoś, kogo się po prostu lubi i komu się ufa.

Decydując się na korzystanie z platformy Facebook Live, musimy też wiedzieć, że zgadzamy się na oferowanie widzom jedynie interesujących, wartościowych informacji, a filmiki lub transmisje będą trwać przynajmniej 3 minuty. Warto stawiać na jakość. Zawsze.

Udostępnij wpis: