Strona główna » Publikacje » Dodawanie strony do Google na 3 sposoby…

Dodawanie strony do Google na 3 sposoby…

Nie zawsze każda nowa strona automatycznie pojawia się w wynikach wyszukiwania Google. Czasami mija wiele tygodni (a nawet miesięcy), zanim roboty Google odnajdą nowy portal i zaindeksują jego treść. Jak uniknąć tak długiego okresu oczekiwania? Warto zastosować jedną z trzech prostych metod, dzięki którym nowy portal bardzo szybko pojawi się w wynikach wyszukiwania.

Zacznijmy jednak od tego, jak sprawdzić, czy nasza strona znajduje się w wynikach Google? Aby mieć stuprocentową pewność, wystarczy skorzystać z prostej komendy wpisywanej w wyszukiwarce:

Site:http://adresstrony.pl

Dla przykładu wyniki dla naszego bloga:

blog

Jeżeli Google pokazuje wyniki, oznacza to, że portal jest zaindeksowany. Brak wyników wyszukiwania oznacza brak indeksacji (w przypadku starszych portali brak wyświetlania po komendzie site może oznaczać także zbanowanie strony).

  • Metoda 1 – dodanie strony do Search Console

Posiadanie kontroli nad własną stroną to dziś konieczność. Dzięki Search Console (dawniej GWT) możemy komunikować się z Google, monitorować ruch i indeksację a także implementować wiele ciekawych rozwiązań, które webmasterom serwuje gigant z Mountain View. Dlatego naszym zdaniem warto posiadać własny panel SC a także dodaną stronę (wyjątkiem mogą być gorszej jakości strony zapleczowe lub landingi, które nie koniecznie powinny być ujawniane dla Google, ale o tym kiedy indziej).

Aby dodać stronę, wykonujemy następujące kroki:

1. Rejestrujemy/Logujemy się do SC poprzez: https://www.google.com/webmasters/tools/dashboard

2. Klikamy Dodaj usługę i wpisujemy adres naszej strony

met1

3. Weryfikujemy stronę. My polecamy sposób z przesłaniem pliku HTML na serwer FTP strony. Wystarczy pobrać plik HTML od Google i uploadować go do głównego katalogu witryny.

4. Po wykonaniu tych czynności klikamy Zweryfikuj. To wszystko – mamy nową stronę w panelu SC. Portal zweryfikowany przez SC pojawia się w ciągu kilku godzin w SERPach.

  • Metoda 2 – szybka indeksacja przez Submit URL

Metoda dla tych, którzy nie mają czasu na weryfikowanie stron w panelu SC. Google udostępniło narzędzie, dzięki któremu możemy zgłosić do indeksacji każdą stronę i każdy nowy link. Wystarczy zalogować się na swoje konto Google i wejść na: https://www.google.com/webmasters/tools/submit-url, wpisać adres (narzędzie przyjmuje także adresy podstron) i kliknąć Prześlij żądanie. Po kilku minutach Google zweryfikuje prośbę i w przypadku pozytywnego rozpatrzenia doda nową stronę/podstronę do indeksu. Tą metodę polecamy zwłaszcza małym portalom, których nowe treści mogą indeksować się zbyt długo.

  • Metoda 3 – podlinkowanie strony

Nie będzie nowością, jeżeli napiszemy, że SEO to nadal linkowanie. Dorze podlinkowane strona nie ma problemu z indeksacją, dlatego trzecim sposobem na znalezienie się w SERPach jest po prostu zdobywanie linków dla strony z zewnętrznych źródeł. Niemniej na początku funkcjonowania strony polecamy najpierw weryfikację w SC a następnie linkowanie.

Zaprezentowane metody nie wykluczają się. Warto szybko zaindeksować nowy serwis lub treści – najgorsza w pozycjonowaniu jest bezczynność, dlatego unikajmy jej poprzez rozważną i skuteczną indeksację!

Udostępnij wpis:

2 myśli na “Dodawanie strony do Google na 3 sposoby…”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *