Strona główna » Publikacje » Dlaczego nie warto zaczynać pozycjonowania bez audytu i optymalizacji strony?

Dlaczego nie warto zaczynać pozycjonowania bez audytu i optymalizacji strony?

Chyba każdy zgodzi się co do tego, że żaden dom nie będzie solidny i trwały, jeżeli zostanie postawiony na słabych fundamentach. Każde działanie powinno mieć podstawę, wówczas jego rezultat będzie o wiele lepszy. Tak jest też w przypadku pozycjonowania, które bez odpowiedniej optymalizacji strony internetowej może nie przynieść oczekiwanych rezultatów.

Pozycjonowanie to sposób na podniesienie pozycji w naturalnych, organicznych wynikach wyszukiwania. Jeszcze jakiś czas temu, proces ten był znacznie prostszy – wystarczyło postarać się o regularny przyrost określonej ilości linków prowadzących do strony. Jakość serwisów, z których pochodziły, miała drugorzędne znaczenie, podobnie jak stopień optymalizacji strony. Czasy się jednak zmieniły. Strony niedostosowane do standardów Google nie tylko o wiele trudniej się pozycjonuje, lecz też wymagają znacznie bardziej zintensyfikowanych działań, które często kończą się filtrem lub banem od Google. Każdy, kto chce wyprzedzić konkurencję, a przy tym zależy mu na bezpiecznym pozycjonowaniu firmowej strony internetowej, powinien w pierwszej kolejności zdecydować się na to, aby przeprowadzić profesjonalny audyt SEO.

Audyt brzmi złowrogo – i tak właśnie ma brzmieć. Profesjonaliści dokładnie prześwietlą Twoją stronę i wskażą rażące błędy, które przyczyniają się do tego, że witryna wciąż gości na odległych pozycjach w naturalnych wynikach wyszukiwania. Nie spodziewaj się głaskania po głowie – nie dostaniesz pięknej laurki, jeżeli czynniki on-site czy off-site będą zasługiwały na naganę.

Jakie korzyści przyniesie audyt SEO i optymalizacja strony?

Skrupulatnie wykonany audyt SEO pozwala wykryć wszelkie błędy na stronie. Analizie trzeba poddać wiele aspektów – zarówno tych, które są ważne z punktu widzenia użytkownika, jak i tych, na podstawie których roboty wyszukiwarek układają ranking. Zakres audytu może się różnić w zależności od preferencji firmy, której został zlecony. My, jako profesjonaliści z długim doświadczeniem w branży, dokładamy wszelkich starań, aby do poruszanej problematyki podejść w sposób możliwie kompleksowy. Skupiamy się na wszystkich istotnych czynnikach, które w późniejszym etapie przekładają się na efekty pozycjonowania. Istotne są dla nas zarówno wrażenia internautów odwiedzających witrynę, jak i doświadczenie robotów wyszukiwarek. Szczegółowej analizie poddajemy czynniki on-site, jak i off-site.

Wciąż można spotkać się ze stwierdzeniem, że zlecanie audytu SEO, to wyrzucanie pieniędzy w błoto, po co bowiem szukać błędów na stronie, która przecież działa. Prawda wygląda zupełnie inaczej, audyt SEO i późniejsza optymalizacja serwisu zgodnie z przedstawionymi wytycznymi, to nie tylko dobrze wydane pieniądze, ale przede wszystkim inwestycja na przyszłość. To, że strona się ładuje (szybciej lub wolniej), są umieszczone na niej informacje o ofercie (treść niekoniecznie zawiera słowa, na które strona ma się wyświetlać w wyszukiwarce) i generuje “jakiś” ruch, to jeszcze nie oznacza, że wszystko jest w należytym porządku.

Dążeniem każdej firmy powinien być nieustanny rozwój. W biznesie wyznacznikiem rozwoju są bardzo często zyski, a te można powiększyć, przyciągając nowych klientów. W obecnych czasach najprościej jest to zrobić, inwestując w internetowe kanały dotarcia do użytkowników potencjalnie zainteresowanych ofertą firmy. Im wyżej strona będzie się wyświetlała w bezpłatnych wynikach wyszukiwania na frazy ważne z marketingowego punktu widzenia, tym oferta przedsiębiorstwa trafi do szerszej społeczności. Wniosek jest z tego prosty – skoro odpowiednio zoptymalizowana strona internetowa (taka, na której zostały wprowadzone zmiany wskazane w audycie SEO) łatwiej i szybciej dociera na wartościowe pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania przyczyniając się do lepszych wyników finansowych firmy, to bez wątpienia audyt SEO i optymalizacja to ścieżka, którą warto podążać, myśląc o wyprzedzeniu konkurencji.

Co powinien zawierać dobry, kompletny audyt SEO?

Odpowiadając na to pytanie, trzeba sobie uświadomić, jaki jest cel przeprowadzania audytu SEO. Otóż celem podejmowanych działań jest wykrycie jak największej ilości nieprawidłowości przyczyniających się do tego, że konkretna strona internetowa zajmuje odległe pozycje w rankingu organicznych wyników wyszukiwania. Chcąc zmienić taki stan rzeczy, należy zdiagnozować jak najwięcej przyczyn. Podejście do tematu z tak zwaną lekką ręką i usunięcie zaledwie kilku niedociągnięć, może okazać się niewystarczające.

Zlecając audyt SEO konkretnej firmie, warto zorientować się, co tak naprawdę będzie sprawdzane. Różnice w przeprowadzanych działaniach mogą być bardzo duże. My, jako agencja z długoletnim doświadczeniem, doskonale wiemy, co powinno znaleźć się w profesjonalnie przeprowadzonym audycie SEO. Zwracamy uwagę na aspekty istotne i dla użytkowników i dla robotów wyszukiwarek, dzięki czemu możemy zaoferować w pełni wartościową usługę, która przyczyni się do tego, że audytowana strona internetowa będzie miała szansę w przyszłości znaleźć się na jeszcze lepszych pozycjach w naturalnych wynikach wyszukiwania.

Nawet najobszerniejszy audyt na niewiele się zda, jeżeli wnioski z niego płynące okażą się niezrozumiałe dla osoby zlecającej wykonanie konkretnych czynności. Dbamy o to, aby wnioski płynące z przeprowadzonego audytu przedstawić klientowi w sposób maksymalnie zrozumiały. Jeżeli mimo wszystko coś w dalszym ciągu będzie niejasne – zapraszamy do kontaktu, a chętnie doprecyzujemy każdy szczegół.

Na podstawie przeprowadzonego audytu sporządzamy dokładny raport, w którym wskazujemy obszary, nad którymi warto popracować. Nie ograniczamy się jedynie do ogólnych rekomendacji, że np. warto poprawić czas ładowania się strony, lecz wskazujemy konkretne rozwiązania, które przyczynią się do tego, że witryna będzie przyjemniejsza w odbiorze dla użytkowników i lepiej rozumiana przez roboty wyszukiwarek.

Sprawdzając poprawność strony, skupiamy się na wielu aspektach. Do najważniejszych z nich zalicza się między innymi:

  • analiza słów kluczowych – wielu audytorów wciąż pomija ten jakże ważny aspekt. Na podstawie przeprowadzonej analizy konkurencji proponujemy listę kluczowych fraz, na które na dalszym etapie będzie się odbywało pozycjonowanie witryny. Szeroki katalog słów kluczowych obejmuje zarówno frazy główne, jak i wyrażenia z tak zwanego długiego ogona, co pozwala na zastosowanie niezwykle zróżnicowanych strategii pozycjonowania.

  • analiza kodu strony – w tym miejscu sprawdzamy, czy kod w oparciu o który została zbudowana strona, jest poprawny i przejrzysty. Szczególną uwagę przywiązujemy do ewentualnych błędów, które mogą bezpośrednio wpływać na zaniżone pozycje strony w rankingu wyszukiwarek.

  • jakość contentu – na content składa się zarówno treść, jak i grafiki. Całość powinna stanowić spójny przekaz i być wartościowa dla odbiorcy. Jeszcze nie tak dawno temu główny nacisk kładło się na jak największe nasycenie treści wyrażeniami kluczowymi. Obecnie trzeba dbać o jakość treści i ich unikalność – owszem, wyrażenia kluczowe powinny, a nawet muszą się w nich znaleźć, jednak nie można przesadzać z ich zagęszczeniem – wszelkie działania wyglądające na nienaturalne będą bowiem piętnowane przez Google, co w skrajnych przypadkach może skończyć się nałożeniem filtra lub nawet banem. Analizujemy także to, czy treść posiada odpowiednią strukturę (z zastosowaniem nagłówków) oraz czy jest unikalna, czy może pojawiają się duplikaty.

  • linkowanie – to kolejny niezwykle ważny aspekt, bez którego nie może odbyć się żaden profesjonalny audyt SEO. Szczegółowej analizie musi zostać poddane zarówno linkowanie wewnętrzne (nawigacja wewnątrz witryny, za którą w dużej mierze odpowiada menu), jak i linki wychodzące. Sytuacja niepożądana to taka, w której odnośniki prowadzą do zewnętrznych serwisów o kiepskiej jakości lub takich, które przestały istnieć.

  • profil linków – to, w jaki sposób kształtuje się profil linków prowadzących do strony, jest bardzo istotne i przy dużych i przy małych stronach. Za nienaturalny profil linków można dostać od Google filtr, a to będzie skutkowało tym, że pomimo nawet usilnych starań nie uda się wypromować strony na kluczowe frazy. Jeżeli audytor stwierdzi obecność filtra, wówczas trzeba przeprowadzić dokładną weryfikację linków i wyczyścić profil. Ilość linków prowadzących do strony przestaje mieć tak duże znaczenie. O wiele istotniejsza okazuje się bowiem jakość serwisów, z których te linki pochodzą.

  • UX – coraz bardziej na znaczeniu zyskuje to, w jaki sposób strona jest odbierana przez użytkowników. Doświadczenie osoby odwiedzającej serwis można sprawdzić tylko w jeden sposób – wchodząc w jej skórę. Staramy wczuć się w potrzeby internautów i określić to, na ile ich oczekiwania zostają spełnione.

Już na pierwszy rzut oka widać, jak wiele do sprawdzenia jest podczas audytu. Profesjonalny audyt SEO wymaga szerokiej wiedzy i ogromnego doświadczenia. Jedynie wówczas można znaleźć błędy odpowiadające za niskie pozycje witryny w rankingu wyszukiwania. Chcesz wiedzieć, w jakiej kondycji jest Twoja strona? Zdecyduj się na fachowy i kompleksowych audyt SEO. Zapraszamy po darmową wycenę!

Optymalizacja strony bez audytu SEO

Wiedząc już, jak wiele wysiłku wymaga przeprowadzenie specjalistycznego audytu SEO, niektórzy mogą zastanawiać się nad tym, czy da się zrobić optymalizację serwisu bez sprawdzania krok po kroku każdego parametru. Sprawa wygląda tak, że teoretycznie takie działanie jest możliwe, zwłaszcza przy niewielkich stronach opartych na popularnych CMS-ach. W przypadku małych stron internetowych dopuszcza się przeprowadzenie optymalizacji bez wcześniejszego wykonania audytu.

Jednak w przypadku większych serwisów, takie działanie jest niezalecane. Bez konkretnych wytycznych ciężko jest ogarnąć duży projekt. Audyt pozwala dokładnie sprawdzić wszystkie parametry, a wygenerowany na jego podstawie raport staje się konkretnym drogowskazem do późniejszych działań optymalizacyjnych, co znacznie ułatwia i przyspiesza pracę. Profesjonalny audyt SEO jest drogowskazem, z którego nie warto rezygnować, zwłaszcza jeżeli ktoś nie chce zabłądzić pośród gęstwiny elementów wymagających pilnych działań optymalizacyjnych.

Raport z wdrożeń optymalizacyjnych

Na podstawie audytu SEO przygotowywany jest szczegółowy raport zawierający zalecenia optymalizacyjne. Proponujemy konkretne rozwiązania wykrytych problemów. Często jest tak, że nie wystarczy zlecić wprowadzenie poprawek jeden osobie. Poszczególnymi etapami powinni zająć się specjaliści z konkretnych dziedzin i tak, nieoceniona może przydać się pomoc między innymi: webmasterów, copywriterów czy pozycjonerów. U nas znajdziesz zgrany zespół prawdziwych pasjonatów, którzy służą pomocą w rozwiązaniu nawet najbardziej skomplikowanych problemów z poszczególnych dziedzin.

Ile kosztuje audyt SEO i optymalizacja strony?

Koszt audytu to punkt, który zawsze wzbudza najwięcej zainteresowania. Niestety, udzielenie precyzyjnej odpowiedzi na temat kosztów audytu jest niemożliwe. Wszystko zależy od zakresu prowadzonych działań, samej strony, jak i doświadczenia osób, które przeprowadzają audyt. Im działania są zakrojone na szerszą skalę, audytor bardziej wnikliwie szuka niedoskonałości i wykorzystuje w tym celu więcej narzędzi – jednym słowem – im bardziej kompleksowo prowadzi działania, tym z wyższymi kosztami trzeba się liczyć.

Nie ma co szukać dróg na skróty. Z pozoru tańsza droga może w ostatecznym rozrachunku okazać się o wiele droższe. Zlecając audyt SEO, trzeba pamiętać o tym, że jest to inwestycja, która ma szansę zwrócić się w nieodległej przyszłości. Analiza strony pozwoli wykryć jej wady, dzięki optymalizacji można będzie je naprawić, a w efekcie – zoptymalizowana strona internetowa będzie się lepiej pozycjonowała i jest szansa, że szybciej osiągnie pożądane pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania.

Ostateczne koszty związane z audytem i wprowadzaniem zaleceń optymalizacyjnych uzależnione są także od wielkości serwisu oraz od CMSa, na którym został postawiony. Im audytor lepiej czuje się na konkretnej platformie, tym wprowadzenie ewentualnych zmian zajmie mu mniej czasu, a to przełoży się na niższe koszty.

Czego unikać przy zlecaniu audytu? Szczególną ostrożność należy zachować przy darmowych opcjach automatycznego sprawdzania stron. Z takiej propozycji można skorzystać jedynie po to, aby przekonać się, że jest sporo do poprawy. Szczegółowy audyt zawsze powinien być przeprowadzony przez osoby doświadczone, tylko wówczas może przełożyć się na konkretne rozwiązanie poprawiające ogólną kondycję serwisu.

SEOsklep24.pl – oferujemy audyty SEO i optymalizację stron

Mamy nadzieję, że informacje zawarte w powyższym tekście okazały się przydatne i teraz już każdy będzie wiedział, dlaczego audyt SEO i późniejsza optymalizacja serwisu mają tak istotne znaczenie dla efektywności prowadzonych działań z zakresu pozycjonowania.

Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby każdy samodzielnie przeprowadził audyt własnej witryny – w jednym z akapitów wskazaliśmy nawet elementy, na które należy położyć szczególny nacisk, analizując stronę. Jednak czy takie działania przyniosą spodziewany efekt?

Jeżeli chcesz mieć pewność, że przeprowadzony audyt SEO będzie kompletny, a Ty w szczegółowym raporcie otrzymasz komplet informacji na temat błędów na stronie i zalecanych rozwiązań, to zapraszamy do kontaktu. Posiadamy wieloletnie doświadczenie w zakresie przeprowadzania audytów SEO i wdrażania zaleceń optymalizacyjnych.

Zainteresowała Cię nasza oferta? Napisz do nas, a otrzymasz darmową wycenę. Masz jakieś pytania? Bez wahania skorzystaj z formularza kontaktowego! Z chęcią podzielimy się wiedzą i rozwiejemy wszelkie Twoje wątpliwości dotyczące tego, czy w przypadku Twojej witryny internetowej przeprowadzenie profesjonalnego audytu SEO jest stosowne i jakie może przynieść potencjalne korzyści.

Wszelkie działania prowadzimy kompleksowo – w naszej ofercie znajdziesz zarówno audyt SEO, jak i optymalizację serwisu. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, abyś z proponowanych rozwiązań korzystał pojedynczo. Z chęcią przeprowadzimy sam audyt lub też wprowadzimy zalecenia optymalizacyjne. W naszym sztabie posiadamy uzdolnionych specjalistów z różnych obszarów, dzięki czemu jesteśmy w stanie zaproponować obsługę na najwyższym poziomie.

Zastanawiasz się, w jaki sposób przebiega współpraca? Po pierwsze – napisz do nas! Wspólnie sprawdzimy, w jaki sposób możemy pomóc Twojej stronie internetowej przedostać się na najwyższe pozycje w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Do każdego zlecenia podchodzimy indywidualnie – i też w ten sam sposób je wyceniamy, jednak pamiętaj – sama wycena zawsze jest darmowa! Gdy dopniemy ustalenia na ostatni guzik, wówczas bez zbędnej zwłoki zabieramy się do pracy zaraz po tym, jak przekażesz nam niezbędne dostępy do strony (są one niezbędne w przypadku wprowadzania zmian optymalizacyjnych).

SEOsklep24.pl to grono doświadczonych webmasterów, copywriterów, specjalistów SEO i SEM – kompleksowo działamy nad poprawą strony i jej optymalizacją pod kątem wymagań stawianych przez Google.

Udostępnij wpis:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *