Strona główna » Publikacje » Dlaczego Google nie wyświetla rich snippets?

Dlaczego Google nie wyświetla rich snippets?

Dlaczego Google nie wyświetla rich snippetsWyniki wyszukiwania składają się zwykle ze standardowych elementów, jakimi są: adres URL, Title oraz Description. Jednak warto wiedzieć, że obok tych informacji nierzadko znajdują się fragmenty rozszerzone znane jako rich snippets. Przykładem jak one się prezentują są:

  • gwiazdki,
  • zdjęcia potraw,
  • szczegółowe dane dotyczące wydarzeń.

Ich dodanie do wyników wyszukiwania nie jest trudne – chodzi jedynie o to, by korzystając z mikrodanych oznaczyć wybraną podstronę, która ma być oznaczona w ten sposób. Jednak czasem mogą się pojawić na tym etapie problemy, gdzie pomimo zaimplementowania danych strukturalnych we właściwy sposób nadal nie można zobaczyć w wyszukiwarce rozszerzonych fragmentów.

Co jest przyczyną tego, iż występuje brak rich snippets w Google?

Błędy w implementacji mikrodanych, jak można się domyślać są jedną z najczęstszych przyczyn tego, że taka sytuacja ma miejsce i tutaj warto wyróżnić te popełniane podczas wdrożenia danych strukturalnych (a jednak!).

Co wtedy należy zrobić?

Bardzo przydatne może okazać się narzędzie dedykowane testowaniu uporządkowanych danych. Można je znaleźć tutaj: https://search.google.com/structured-data/testing-tool. Wystarczy wkleić adres url, a już po sekundzie pojawi się informacja o tym, czy w kodzie mikrodanych występują jakiekolwiek bugi.

Czasem jednak powodem jest zastosowanie niewłaściwych danych strukturalnych, bowiem nie każda witryna może korzystać z każdego ich rodzaju. Jednak tutaj warto się odnieść do wyraźnych komunikatów Google o tym, które fragmenty rozszerzone mogą być przypisane do poszczególnych serwisów. Przykład rich snippets w wynikach wyszukiwania? Zdjęcia mogą pojawiać się wtedy i tylko wtedy, gdy witryna do której jej dodajemy dotyczy kulinariów. Podstrona z przepisami może je pięknie (i smacznie) wyświetlać zachęcając do wejścia. Jeśli złamiesz narzucone przez Google zasady nie tylko nie będziesz miał co liczyć na ich obecność w wyszukiwarce, ale także masz „szansę” na karę ręczną – warto się więc dwa razy zastanowić przed umieszczeniem mikrodanych.

Udostępnij wpis:

3 myśli na “Dlaczego Google nie wyświetla rich snippets?”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *