Czym są i jak wykorzystać powiadomienia Web Push?

Czym są i jak wykorzystać powiadomienia Web PushRóżnego rodzaju powiadomienia Web Push obecne są w świecie marketingu już od dłuższego czasu. Z biegiem lat nie straciły na popularności,a wręcz odwrotnie. Nie dla każdego jednak samo pojęcie czy też jego zastosowanie jest zrozumiałe, dlatego poniżej przyjrzano się dokładnie całej sprawie.

Czym są powiadomienia Web Push?

Nowoczesna technologia, która daje możliwość komunikacji w świecie rzeczywistym to właśnie Web Push czyli doskonała droga do nawiązania relacji z klientem. Co ciekawe dialog może być prowadzony zarówno podczas przeglądania przez klienta danej strony jak też po jej opuszczeniu. Takie nowoczesne rozwiązanie na dobre zagościły na stronach różnych serwisów. Narzędzie takie pozwala na wysyłanie na stronie pewnych komunikatów bezpośrednio do znajdujących się na stronie użytkowników. Co ważne nie potrzebne jest tutaj zbieranie danych osobowych ani posiadanie adresu e-mail. Web Push to małe prostokątne komunikaty, które wyświetlane są zazwyczaj w rogu strony. Mogą być one wyświetlane nie tylko na ekranie komputerów, ale także telefonów i innych urządzeń.

Wygląd powiadomień Web Push może być zróżnicowany, a wynika to z rodzaju danej przeglądarki jaka jest używana przez użytkownika. Warto na tym etapie wspomnieć, że jedynie Google Chrome umożliwiają korzystanie z dodatkowych funkcji jakie oferują takie komunikaty. Chodzi tu przede wszystkim o opcję ruch push, która polega na możliwości zastosowania znacznie większego zdjęcia, które skutecznie przyciąga uwagę. Przykładem może być także przycisk akcji, który pozwala jeszcze szybciej dotrzeć do potencjalnych klientów.

Wszystkie notyfikacje Web Push posiadają pewne stałe elementy, które są niezmienne bez względu na rodzaj wyszukiwarki czy inne czynniki. Są to:

  • tytuł

  • link do strony

  • grafika wyróżniająca

  • treść główna

Powiadomienia i komunikaty Web Push są wyświetlane jedynie tym klientom, którzy wyrazili na nie zgodę. Jest to, więc podobna sytuacja jaka ma miejsce w przypadku newsletterów.

Działanie powiadomień Web Push

Wszystkie powiadomienia Web Push są wyświetlane przez wyszukiwarki, które obsługiwane są przez użytkowników. Dzięki temu właściciele stron nie muszą martwić się o problem z Cookies, oprogramowania blokujące wyświetlanie reklam czy też filtry antyspamowe. Aby uruchomić na stronie Web Push należy jedynie dodać do kodu strony specjalny skrypt. Na tym etapie można samodzielnie zdecydować jak często i po jakim czasie komunikat będzie wyświetlał się użytkownikom. Można także wybrać jedną z kilku dostępnych opcji dotyczących rodzaju formularza. Są to na przykład:

  • formularz domyślny, który wzbudza duże zaufanie

  • formularz górna belka – cienki pasek, który wyświetlany jest na całej długości strony

  • formularz top box, który stanowi rozwinięta formę formularza górna belka. Wyświetlany jest na środku na górze strony i zawiera grafikę

  • formularz spersonalizowany, który jest dobrze widoczny i wzbudza zaufanie. Posiada on

  • spersonalizowaną grafikę

Wszystkie powiadomienia wysyłane do odbiorców mogą być przechowywane w specjalnej skrzynce odbiorczej na stronie. Wystarczy skorzystać po prostu z opcji dodatkowej. Dodatkowo należy pamiętać, że przed wdrożeniem Web Push na stronie należy zwrócić uwagę na:

  • zgody – wysyłanie Web Pushów jest możliwe jedynie w przypadku klientów, którzy wyrazili na nie zgodę

  • zgodność z RODO

  • skrypty spowalniające stronę

  • kompatybilność z różnymi urządzeniami

Po przeprowadzeniu właściwej analizy można przejść do wdrażania komunikatów Web Push.

Zastosowanie powiadomień Web Push

Wykorzystanie powiadomień Web Push przynosi liczne korzyści i pozytywne rezultaty. Takie kampanie Web Push mogą pełnić różne role z czego najważniejsze są dwie:

  • sprzedażowa – poprzez generowanie ruchu użytkowników na stronie oraz dedykowanie zniżek i rabatów

  • wizerunkowa – dostarczanie ciekawych inspiracji na temat oferowanych produktów i rozwiązań

Głównym zadaniem jakie spełniają komunikaty Web Push jest utrzymywanie stałego kontaktu z klientami odwiedzającymi stronę. Stąd też stosowanie takiego rozwiązania w przypadku firm czy instytucji pozwala na zwiększenie zaufania, zainteresowania stroną, a także budowania relacji z klientami.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Pozycjonowanie stron. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *