Strona główna » Publikacje » Czym jest wskaźnik ROI i jak go mierzyć w odniesieniu do reklamy w sieci?

Czym jest wskaźnik ROI i jak go mierzyć w odniesieniu do reklamy w sieci?

Czym jest wskaźnik ROI i jak go mierzyć w odniesieniu do reklamy w siecWskaźnik zwrotu z inwestycji czyli w skrócie ROI służy przede wszystkim do mierzenia opłacalności działań prowadzonych w biznesie, a szczególnie dotyczy kampanii reklamowych. W uproszczeniu pozwala to na sprawdzenie czy dane przedsięwzięcia przynoszą korzyści czy straty oraz jakie formy reklamy są najlepsze.

Na czym opiera się mierzenie ROI?

Wyliczanie wskaźnika zwrotu czyli ROI jest oparte o posiadanie pewnych danych takich jak poniesione koszty oraz przychody. W przypadku sklepów internetowych dość łatwo jest określić takie dane jednak w przypadku niektórych serwisów i portali internetowych już tak nie jest. Otóż pewne strony nastawione są na generowanie ruchu i liczy się tutaj samo wejście użytkownika. W takich sytuacjach należy umownie ustalić wartość konwersji. Dodatkowo jeśli chodzi o przychody należy także zastanowić się jakie przychody będą brane pod uwagę. Dotyczy to szczególnie sklepów, które prowadzą zarówno sieć online jak i stacjonarną, dlatego tutaj można wykorzystać pełne przychody lub ograniczyć się jedynie do tych ze sklepu online.

Jak obliczać ROI?

Nie każdy wie jak mierzyć wskaźnik ROI? Wyliczanie wskaźnika zwrotu jest całkiem proste, gdyż robi się to za pomocą wzoru. Otóż wystarczy odjąć koszty całkowite od przychodów ze sprzedaży, a następnie podzielić je przez koszty całkowite. Na koniec mnożymy wszystko przez 100%. Wynik ukazuje czy ponieśliśmy straty czy zyski i na jakim poziomie. Jako koszty całkowite rozumie się wszelkie koszty w tym właśnie reklamę.

Korzyści na wielu płaszczyznach

Tak naprawdę wskaźnik ROI pozwala nie tylko określić opłacalność inwestowania w daną formę reklamy, ale także efektywność niektórych słów kluczowych. Korzystając z narzędzi Google można bardzo łatwo dowiedzieć się, które słowa kluczowe przyniosły zyski firmie.

Przede wszystkim dzięki wyliczeniom można:

  • dowiedzieć się, która forma reklamy jest najlepsza

  • wyeliminować nierentowne kampanie reklamowe

Bezapelacyjnie mierzenie wskaźnika ROI przynosi wiele korzyści każdemu przedsiębiorstwu.

Udostępnij wpis:

2 myśli na “Czym jest wskaźnik ROI i jak go mierzyć w odniesieniu do reklamy w sieci?”

Komentarze zostały wyłączone.