Strona główna » Publikacje » Czym jest marketing holistyczny?

Czym jest marketing holistyczny?

5Czym jest marketing holistyczny?

Reklamy promujące naszą działalność gospodarczą powinny się uzupełniać, tworząc swoistą, spójną całość. Tak zwany marketing holistyczny jest bowiem wizytówką działalności przedsiębiorstwa i jego wizualizacji w internecie. Warto inwestować w kampanie, które tworzone są jako ciekawa, interesująca całość, a nie oderwane od siebie hasła reklamowe, które tylko potencjalnie brzmią dobrze.

Czym jest marketing holistyczny?

Jeśli chcielibyśmy tego rodzaju marketing określić jednym słowem, to użycie określenia „całość” będzie najwłaściwsze. Dlaczego? Ponieważ marketing to całość działania reklamowego naszej firmy, które ma na celu zdobycie jak największej, pozytywnej popularności wśród potencjalnych klientów. Oznacza to, że wszystkie istniejące w przedsiębiorstwie działy powinny ze sobą współpracować, dając jednoznaczne i konkretne odpowiedzi na pytania i wątpliwości klientów. Spójna komunikacja musi być podstawą marketingu po to, aby był on zwyczajnie dobry i skuteczny. Izolowanie się w poszczególnych pionach firmy nie wyjdzie jej na korzyść, dlatego wspólne planowanie działania reklamowego jest tak ważne.

Jakie są cztery najważniejsze elementy marketingu holistycznego?

Jeśli chcielibyśmy rozłożyć marketing holistyczny na części pierwsze, to otrzymalibyśmy cztery jego główne elementy. Ich angielskie nazwy najlepiej trafiają w sedno, dlatego to właśnie ich najczęściej się używa.

Mówiąc o takich elementach, ma się na myśli:

relationship marketing,
• integrated marketing,
• internal marketing,
• social responsible marketing.

Każdy z tych elementów jest niezwykle istotny. Pierwszy z nich mówi o pozytywnych relacjach między pracownikami, klientami i wszystkimi osobami mającego coś wspólnego z naszą firmą. Drugi podpunkt określa tworzenie wspólnych działań i przekazów od wszystkich sektorów danej firmy. Trzeci odnosi się do marketingu wewnętrznego, który jest tworzony ku zadowoleniu pracowników. Ostatni element odnosi się do działania dla dobra ogółu. Jednocząc te wszystkie elementy w jedno, otrzymujemy naprawdę dobrą, reklamową działalność, która pomaga w dobrej i skutecznej promocji firmy.

Udostępnij wpis: