Strona główna » Publikacje » Czym jest LSI? Semantyczne frazy w SEO

Czym jest LSI? Semantyczne frazy w SEO

Czym jest LSI Semantyczne frazy w SEOSłowa kluczowe są niezawodnym sposobem na zwiększanie pozycji strony w rankingu. Jednak nasycenie frazami musi być odpowiednie, gdyż inaczej można nie uzyskać zadowalających efektów, a wręcz odwrotnie. Przyjęte jest, że zakres od 0,5% do 2% to idealna liczba jeżeli chodzi o nasycenie słowami kluczowymi. Jednak nie tylko w ten sposób można pracować nad pozycją strony. Otóż istnieją jeszcze semantyczne słowa kluczowe, którym warto się przyjrzeć bliżej.

Co to są semantyczne słowa kluczowe?

Takie słowa kluczowe są ciekawym rozwiązaniem, które pozwala przygotowywać atrakcyjne i wartościowe treści. Jednocześnie takie słowa pozwalają szczegółowo nakreślić robotom wyszukiwarki czego dotyczy dany tekst. W uproszczeniu słowa semantyczne to po prostu:

  1. wyrazy bliskoznaczne

  2. synonimy

Chodzi tu zatem o zastępowanie konkretnych słów kluczowych słowami bliskoznacznymi i przekazującymi tą samą treść jednak nie będącymi identycznymi słowami. Przykładem może być zastąpienie słowa „kanapa” sofą, wersalką czy też kanapą do konkretnego pomieszczenia. Całe działanie polega zatem na zastępowaniu słowa kluczowego synonimem lub wyrazem bliskoznacznym, a także dodawaniem do głównej frazy bliskich haseł uzupełniających.

Skuteczność słów semantycznych

Dzisiaj w przeciwieństwie do poprzedniej dekady nie wystarczy jedynie użyć sporej ilości słów kluczowych w tekście by znalazł się on wysoko w wyszukiwarce. Dzięki temu można na przykład wyeliminować strony o niskiej jakości, które kiedyś osiągały wysokie wyniki. Właśnie poprzez takie wypadki Google rozpoczęło działania mające na celu ich eliminowanie. Stąd pomysł na:

  • powstanie algorytmu Koliber

  • karanie stron upychających na siłę słowa kluczowe w tekstach

Algorytm Koliber jest narzędziem, które pozwoliło nauczyć roboty wyszukiwarki, że istnieją synonimy i ich znaczenie jest identyczne jak znaczenie właściwych słów kluczowych.

Jak szukać słów semantycznych?

LSI czyli słowa semantyczne kluczowe można znaleźć łatwo poprzez korzystanie ze specjalnych aplikacji i narzędzi. Wszelkie programy do planowania słów kluczowych i ich dobierania pozwalają odnajdywać także słowa semantyczne. Oprócz tego można posłużyć się także wyszukiwarką, która samodzielnie podpowiada słowa podobne lub wyszukiwane na daną frazę przez użytkowników sieci. Istnieją także bardziej specjalistyczne narzędzia do wyszukiwania takich słów. Stworzone są właśnie pod kątem LSI, a ich działanie polega na dobieraniu do wpisanych słów kluczowych synonimów czy też wyrazów bliskoznacznych.

Optymalizacja tekstu

Oczywiście aby dany tekst zawierający słowa semantyczne przynosił właściwe rezultaty konieczne jest zoptymalizowanie pewnych czynników. Odmienione frazy warto jest zamieszczać w:

  • adresie URL

  • tytule tekstu

  • śródtytułach

  • znacznikach Title

  • akapitach

Najważniejsze jest jednak aby tekst był odpowiedzią na zapytanie i potrzeby klientów. Ponadto bardzo ważne jest by stosować najważniejsze słowa kluczowe w odpowiednich miejscach, a następnie dodać do tekstu semantyczne frazy. Tak dopracowany tekst będzie przydatny i zrozumiały dla czytelnika.

Udostępnij wpis:

1 myśl na “Czym jest LSI? Semantyczne frazy w SEO”

Komentarze zostały wyłączone.