Strona główna » Publikacje » Czym jest czynnik E-A-T? Google ocenia wiarygodność stron

Czym jest czynnik E-A-T? Google ocenia wiarygodność stron

3Czym jest czynnik E-A-T? Google ocenia wiarygodność

Wiarygodność naszych reklam umieszczanych w kampanii Google jest podstawą zaistnienia na wysokiej pozycji w tej popularnej wyszukiwarce. Warto wiedzieć, że to nie budżet reklamy liczy się w tym wszystkim najbardziej, a jej jakość i kreatywność wykonanie. Warto więc znać wytyczne Google, na podstawie których sprawdzane i oceniane są reklamy Google. Skrót E-A-T powinien być nam więc dobrze znany.

Czym jest Google E-A-T?

Ten ważny skrót oznacza Ekspertyzę, Reputację i Wiarygodność naszej reklamy. Proces tworzenia reklamy i jej umieszczenia w miejscu docelowym wcale nie jest prosty, dlatego też warto powierzyć to zadanie komuś, kto umie to zrobić. Liczy się talent i zaangażowanie, bez których nie powstanie kreatywna, skuteczna reklama. Aby reklama taka była dobra, należy poświęcić na jej stworzenie naprawdę wiele cennego czasu, ale warto to zrobić, ponieważ po przeprowadzeniu procesu E-A-T i pozytywnym przejściu przez testy pracowników Google wylądujemy prawdopodobnie na wysokiej pozycji w Google przy wpisaniu przez potencjalnego klienta określonych przez nas fraz.

Odnośnie do ilości kluczowych fraz użytych w tekście ważne jest, aby użyć ich sporo, jednakże trzeba to robić w zmyślny i rozsądny sposób. Jeśli fraz jest dużo, należy tak je rozłożyć, aby nie gromadziły się w jednym miejscu, a były ułożone regularnie i z odpowiednimi odstępami. Czasami lepiej wręcz zdecydować się na zmniejszenie ilości tych fraz, aby wyglądało to bardziej przychylnie i było zdecydowanie bardziej skuteczne. Kolejną istotną rzeczą jest tak zwane MC, czyli główna treść strony. Jakość takiego tekstu musi być wysoka i, przede wszystkim, musi to być tekst unikalny, którego nigdzie indziej w internecie nie znajdziemy.

Oznacza to ni mniej, ni więcej to, że tekstu na swoją stronę nie wolno kopiować, nawet z różnych źródeł, a podstawą dobrej reklamy jest stworzenie wartościowej, wysokiej jakościowo treści, która będzie się znajdować tylko na niej. Niska jakość MC automatycznie obniża ocenę E-A-T, co oznacza obniżenie pozycji w Google. Jeśli chcemy, aby było to wykonane dobrze, warto oddelegować do tego zadania doświadczoną osobę lub wynająć firmę zewnętrzną dysponującą ekspertami w tej dziedzinie. Agencje reklamowe i copywriterskie doskonale wiedzą, co należy zrobić, aby nasza firmowa strona poleciała w górę. Potrzeba do tego czasu i regularności działań, jednakże warto jest rozpocząć od pięknego startu.

Jak otrzymać wysoką ocenę Google E-A-T?

Aby otrzymać wysoką ocenę po procesie sprawdzenia przez Google, nie wystarczy być uczciwym. Warto wiedzieć, że nie tylko strony niegodne zaufania mogą otrzymać kiepskie noty.

Niska ocena czeka nas również wtedy, gdy, nasza strona główna i podstrony:

• nie posiadają dobrej treści MC,
• zbyt mało treści,
• zbyt duża ilość rozpraszających reklam,
• negatywna reputacja autora treści lub właściciela firmy,
• mylący tytuł strony.

To oczywiście nie wszystkie elementy procedury, jednakże bardzo ważne. Istotne w E-A-T jest również sprawdzenie autora powstającej na stronie treści. Po zweryfikowaniu tworzonych przez niego treści pod lupę brane są również treści osób korzystających ze strony, ogłoszenia informacyjne, blogi, czy też różnego rodzaju fora dyskusyjne.

Ważne jest też to, że wygląd witryny ma naprawdę niewielkie znaczenie w sprawdzaniu jej najważniejszych cech, istotnych dla Google. Nie zawsze bowiem to, co wygląda rewelacyjnie reprezentuje sobą tak samo rewelacyjną treść. Istotna jest przede wszystkim treść, jeśli nie radzimy sobie z nią samodzielnie, należy zgłosić się do dobrej firmy copywriterskiej, w której profesjonaliści zajmą się doskonałym zaprojektowaniem treści i wdrożeniem jej do świata internetu. Warto powierzać ważne zadania specjalistom, aby nie bać się popełniania błędów, których można w łatwy sposób uniknąć. Proces E-A-T jest zwykle automatyczny, jednakże czasami zdarza się, że jest przeprowadzany manualnie. Dotyczy to niewielkiego odsetku stron, jednak jest wykonywany również i tak. W każdym wypadku warto jest posiadać witrynę po prostu dobrą i oryginalną, a nie powieloną.

Udostępnij wpis:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *