Czym jest Big Data i jaki ma wpływ na SEO?

Czym jest Big Data i jaki ma wpływ na SEOMówi się, że to właśnie informacja jest najcenniejszym zasobem. W tym stwierdzeniu jest bardzo dużo prawdy, gdyż posiadając istotną wiedzę na dany temat, możemy łatwiej ukierunkować swoje inwestycje w konkretnym kierunku. Nic dziwnego, że przedsiębiorcy ciągle odkrywają nowe metody, aby skutecznie dotrzeć do potencjalnego klienta. Prowadząc stronę internetową, powinniśmy zainteresować się danymi konsumentów, a dokładniej ich tendencjom. Jeśli zauważy się konkretne schematy w zachowaniu naszych klientów, można lepiej zorganizować swoją ofertę oraz prowadzony marketing.

Czym jest Big Data?

Analizując aktywność na naszym portalu, z pewnością spotkamy się z terminem Big Data. Określenie to obejmuje wielkie ilości danych, które są generowane za pośrednictwem danej firmy. Jak sama nazwa wskazuje, informacji zawarte w tego typu raporcie jest mnóstwo, dlatego rozpatrzenie ich oraz wyciągnięcie przydatnych wniosków jest dość trudnym zadaniem, przy którym powinniśmy zwrócić się do profesjonalisty.

Jak możemy rozpatrywać Big Data?

Obecnie Big Data rozpatruje się pod kilkoma, różnymi względami. Podział ten istnieje w celu kompleksowego podejścia do analizy danych, aby zapewnić sobie pełny obraz informacji o użytkownikach. Zgodnie z zasadą 5V, wyróżnia się tutaj aspekty takie jak:

  • Volume
  • Velocity
  • Variety
  • Veracity
  • Value

W ten sposób można przewidzieć wszystko, co dotyczy aktywności na naszym portalu internetowym. Poczynając od przepływu danych oraz ilości informacji, którą obsługuje dana strona, poprzez jej szybkość ich przetwarzania oraz analizy, aż po różnice, pomiędzy zamieszczanymi przez nas wiadomościami o nowych ofertach czy promocjach. Jak się okazuje, nawet drobne czynniki, takie jak pora roku lub pogoda, mają wpływ na Big Data w pozycjonowaniu. Zmiennych tych nigdy nie powinno się ignorować, gdyż pośrednio mogą się one przyczynić do naszych ostatecznych zysków.

Jak poradzić sobie ze zbędnym spamem?

Błędne, niechciane lub nieklasyfikowane informacje mogą zrujnować autentyczność prowadzonych przez nas statystyk. Aby tego uniknąć, należy na bieżąco sprawdzać, czy połączenia z serwerem dokonywane są przez faktycznych użytkowników, czy zwykłe boty. To ważne, aby pozyskane informacje były również zgodne z ustawą RODO i nie naruszały praw dotyczących ochrony danych osobowych. W tym celu należy wyświetlić stosowny komunikat, w którym użytkownik strony dobrowolnie zgadza się na przetworzenie swoich danych.

Jakie zastosowanie ma Big Data?

Badania wykazują, że udział Big Data w pozycjonowaniu, pozyskiwaniu nowych klientów oraz skutecznym marketingu jest znaczący. Firmy skłonne zainwestować w optymalizację swojej strategii reklamowej, szybko odczują skutki swojej decyzji. Należy wyciągnąć wnioski z przedstawionych nam informacji i dopasować swoją stronę do klientów. Przy pomocy Big Data mamy również wzgląd do najpopularniejszych produktów oraz okresu, w którym nasza sprzedaż osiąga najwyższe wartości. Konstruując swoją ofertę w oparciu o to doświadczenie, z pewnością szybciej się rozwiniemy.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Pozycjonowanie stron i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *