Strona główna » Publikacje » Czy SEO upadnie?

Czy SEO upadnie?

Takie pytanie może zadawać każdy, kto zajmuje się SEO, pozycjonuje hobbystycznie, korzysta z firm oferujących usługi w tym sektorze lub w inny, śladowy lub bardziej dosadny sposób jest związany z branżą windującą strony w wyszukiwarkach. Jednym zdaniem – temat zastanawiający dla każdego, kto wiąże przyszłość z Internetem, pozycjonowaniem i innymi tego typu działaniami. SEO samo w sobie istnieje od początku aktywności wyszukiwarek. Na początku Czy seo upadniealgorytm nie był idealny i na pewno nie stanowiłby dziś żadnego problemu w pozycjonowaniu. Jednak zwiększony popyt na usługi internetowe, większa ilość stron, astronomicznie rosnąca popularność sieci sprawiła, że świat SEO przeżywa dynamiczny rozwój (nie tylko branża SEO, ale także wszystko, co związane z Internetem).

Biorąc przytoczone fakty pod uwagę, analizując tendencję oraz ilość wyszukiwarek możemy stwierdzić, że SEO stanie się piedestałem sieci, co jest zupełnym kontrastem od upadku lub innych tego typu złowrogich sytuacji. Owszem, pozycjonowanie zmienia się i stwierdzenie, że SEO nie upadnie, ale zmieni swoje oblicze ma sens. Zauważamy to nawet teraz poprzez zmiany, które stale wprowadzane są w algorytmach.

O upadku nie ma mowy – nie zabija się branży, która rozwija się z taką szybkością, dając wyszukiwarkom tak wiele korzyści. Na tym zyskują także zwykli klienci, co dodatkowo buduje solidny fundament dla branży pozycjonerskiej.

Klienci, pozycjonerzy, copywriterzy i wszyscy, którzy zarabiają na tej nadal egzotycznej, ale już nie awangardowej branży – z głodu nie umrzecie!

Udostępnij wpis:

12 myśli na “Czy SEO upadnie?”

  1. Tak już świat zbudowany jest, że wszystko ma przyczynę i skutek. SEO nie upadnie ponieważ pozycja w świecie zależy od czynników. SEO od linków i optymalizacji. Nawet jeśli linki zastąpią czymś innym to będziemy używać “czegoś innego” do pozycjonowania. Nawet chaos jest deterministyczny choć nie zrozumiały dla nas.

  2. Witam.

    @ Filip – Masz rację. Myślę, że SEO nie upadnie tylko jeszcze bardziej będzie popularne. Coraz więcej ludzi zaczyna pojmować, że bez strony www i dobrych pozycji w wyszukiwarkach nie są w stanie rozwinąć w 100% swojego biznesu…

  3. SEO upada ostatnio regularnie co 3 miesiące, albo i częściej 😉

    Moim zdaniem, bardzo straciło na romantyzmie, upowszechniło się, ale dzięki zmianom (nie nazwę tego zmianami w algorytmie, bo to za dużo powiedziane), sprawiają, że jest ciekawie 🙂 Chyba nie ma takiej drugiej branży, w której było tak ciekawie.

  4. Tak na prawdę to SEO dopiero się zaczyna. Moja firma zajmuje się projektowaniem stron od lat, oraz od jakiś 2 lat pozycjonowaniem. Klienci przychodzili tylko po strony internetowe, rzadko kto chciał stronę promować. Teraz coraz więcej ludzi zaczyna pytać o SEO niż o strony internetowe.
    Czemu tak jest? Większość z nas kupuje w sieci, bo taniej, wygodniej.
    na dzień dzisiejszy tak na prawdę wymogiem stało się posiadanie strony internetowej, ale potencjalnych klientów zdobywa się dzięki SEO.
    Będą zmieniały się na pewno wymagania dotyczące analiz stron, ale SEO na pewno nie upadnie 🙂

    1. Witam.

      Masz oczywiście w 100% rację. Artykuł jest napisany po to aby zastanowić się nad pewnymi rzeczami. Co do pozycjonowania i większej ilości klientów – również masz rację. Z tego co kojarzę wykonujemy dla Ciebie kilka usług i chyba z dobrym wynikiem 🙂

  5. Prawda jest taka, że najpopularniejsze sposoby na tanie pozycjonowanie przestały działać, albo działają bardzo krótko. Wydaje mi się, że krótki czas dodatniego działania popularnego katalogowania i preclowania jest doskonała bronią Google. Klient widzi efekty a później je traci. Szansa na odzyskanie pozycji jest mała i by wrócić na szczyt trzeba zapłacić w AdWords. Z drugiej strony wreszcie mają szanse dobre kampanie SEO, które nie kosztują paru stówek i wymagają sporego zaangażowania i doświadczenia. Od kiedy pracuję w branży SEO tak dużych zmian jakie nastąpiły w tym roku jeszcze nie widziałem.

Komentarze zostały wyłączone.