Strona główna » Publikacje » Copywriting w SEO – zmiany na lepsze

Copywriting w SEO – zmiany na lepsze

Od blisko 3 lat zauważamy poważne zmiany, nie tylko związane z linkowaniem a także optymalizacją stron, ale również contentem, czyli treścią. Jeżeli już mówimy o treściach, czyli tekstach pisanych na potrzeby SEO, bezpośrednio możemy przejść do copywritingu (od razu zaznaczamy, że artykuł będzie dotyczył copywritingu SEO). Tu również zauważamy zmiany, dosyć poważne, o których postanowiliśmy dziś napisać.

Copywriting SEO dawniej i dziś

Zmiany, które narzuca Google wymagają zupełnie innego podejścia. Dziś liczy się jakość – tą regułę możemy przypisać nie tylko do linków, ale przede wszystkim do treści, które pojawiają się na stronach. Google dało jasno do zrozumienia, że nie będzie tolerować stron z contentem, który jest nieprecyzyjny i krótko mówiąc nieprzydatny. Dawniej teksty SEO to były w 90% precle, pisane o wszystkim i o niczym – byle w tekstach znalazły się tony fraz kluczowych. Bez nagłówków, bez żadnych przydatnych informacji – to działało.

Jak jest dziś? Teksty zapleczowe nadal są potrzebne, ale zmieniły one swój wygląd i wartość merytoryczną. Dziś chcąc uzyskać sukces w kampanii SEO, należy zadbać o treści, które faktycznie będą przydatne dla użytkowników. Obecny copywriting odchodzi od pisania na ogólne tematy – na blogach czy stronach zapleczowych spotykamy się z coraz lepszymi tekstami, które śmiało można uznać za poradnikowe. Dobrze zoptymalizowane, pełne nagłówków (z uzasadnionym użyciem), wyliczeń, pogrubień ważnych treści – takie teksty na stronach chce widzieć Google. Takie też teksty są o wiele przydatniejsze dla użytkowników – czasami zwykła strona zapleczowa z dobrym contentem przeradza się w portal, który generuje wartościowe leady do docelowej strony. To kolejny argument, który przemawia za tym, aby jednak zainwestować w treść i nie kierować się wyłącznie wyliczeniami dotyczącymi znaków.

Jeżeli chodzi o ceny – copywriterzy wkładają dużo więcej pracy nie w samo pisanie tekstu (chociaż poprawna stylistyka, interpunkcja i gramatyka to podstawa), ale w research, bez którego stworzenie dobrego, przydatnego contentu nie jest możliwe. Co więcej, obecnie copywriterzy prócz pisania wartościowych treści, potrafią teksty optymalizować, przygotowując wpisy gotowe do publikacji przez pozycjonerów. Dlatego nie dziwi nas fakt, że ceny naprawdę dobrych tekstów przez ostatnie kilka lat poszybowały w górę – wyższa jakość wiąże się z większą ilością pracy i większymi profitami dla zlecających. Jednak patrząc na to, jaki tor rozwoju przyjęło Google, treść zawsze będzie w czołówce wytycznych oceniających strony – dlatego nie warto oszczędzać.

Czy taka polityka Google działa? Tak, kilka lat wystarczyło, aby SERP’y zostały skutecznie odsiane ze stron o niskiej wartości merytorycznej. W ich miejsce weszły strony, które faktycznie są przydatne dla użytkowników.

Udostępnij wpis:

2 myśli na “Copywriting w SEO – zmiany na lepsze”

  1. Dziękuję za ten tekst. Klientom często wydaje się, że copywriter po prostu siada i pisze. Bo przecież co to jest napisać tych kilka tysięcy znaków. Tymczasem gros pracy copywritera to właśnie skuteczny research, który pozwala do dobre rozeznanie w temacie.

Komentarze zostały wyłączone.