Strona główna » Publikacje » Content marketing w 2019 roku

Content marketing w 2019 roku

Content marketing w 2019 rokuWraz z końcem starego roku przychodzi czas na pewne wnioski i podsumowania, a rozpoczęcie nowego to okres, gdy oczekujemy zmian i przyglądamy się uważnie nowym zjawiskom. To wszystko dotyczy także content marketingu, który dynamicznie rozwijał się w 2018 roku. User-generated content czyli w skrócie UGC to zjawisko, które przeżywało w zeszłym roku pełen rozkwit. Czy takie autentyczne treści publikowanie w sieci przez użytkowników, a także inne działania jak na przykład context marketing i video marketing będą miały równie ogromne znaczenie w roku 2019? O tym poniżej.

Trendy w content marketingu 2019

Kontent marketing jest aktualnie podstawą marketingu firm i działania całego rynku. Wraz z rozwojem nowoczesnej technologii pojawiają się co raz to nowsze rozwiązania i możliwości. Jak można zauważyć większość użytkowników internetu poszukuje udogodnień i rozwiązań, które zapewniają szybsze dotarcie do wyszukiwanych stron. Stąd też niemałe znaczenie ma dzisiaj między innymi wyszukiwanie głosowe, a według niektórych ekspertów do 2020 roku liczba użytkowników, którzy korzystają z takiej opcji regularnie ma osiągnąć około 50%. Taki sposób wyszukiwania informacji jest bardzo prosty, gdyż wystarczy skorzystać z komend głosowych. Jednak to po stronie właścicieli stron i treści leży zapewnienie użytkownikom możliwości dotarcia  w ten sposób do informacji. Stąd też w 2019 roku warto zadbać o to by w treściach nie były zawarte jedynie informacje skupiające się na słowach kluczowych. Chodzi o to by treści skupiały się także na zagadnieniach, które zawarte są w bardzo rozbudowanych pytaniach, które zadają użytkownicy sieci poprzez komendy głosowe. Optymalizacja stron pod kątem mobilnym, a także wykorzystanie różnych narzędzi może znacznie pomóc dostosować treści do aktualnych trendów.

A może chatboty?

Już w zeszłym roku zauważyć można było, że co raz większe znaczenie i wpływ na funkcjonowanie stron mają chatboty. Takie trendy panować będą także i w roku 2019. Specjalnie zaprogramowane roboty świetnie obsługują klientów i odpowiadają na ich zapytania oraz dostarczają niezbędnych informacji. Wdrożenie chatbotów ma na celu usprawnienie komunikacji między firmą, a klientami. Takie działanie ma także zapewnić polepszenie wizerunku marki w oczach klienta.

Influencer marketing – małe i większe firmy

Dotychczas influencer marketing w Polsce dotyczył raczej większych firm czy znanych osób i marek. Jednak kontent marketing 2019 przewiduje, że co raz większe znaczenie mają mieć również mniejsze, a nawet mikro firmy. Taki micro influencer marketing może znacznie wpłynąć na popularność firmy, a dzięki social mediom można uzyskać zupełnie inny wymiar komunikacji z klientami.

Wartościowe treści bez zmian

Tak samo jak w poprzednich latach tak też w roku 2019 duże znaczenie będą miały wartościowe treści umieszczane w sieci. Stawianie na treści zrozumiałe i bogate, a także spełnianie potrzeb użytkowników internetu nadal będzie przynosić wiele korzyści. Jednak by nadążyć za konkurencją nie można skupiać się jedynie na treściach, ale także warto śledzić nowe sposoby komunikacji i nawiązywania relacji z klientami.

Udostępnij wpis:

3 myśli na “Content marketing w 2019 roku”

  1. Witam,
    wydaje mi się, że wdrożenie chatbotów ma na celu nie tylko usprawnienie komunikacji między firmą, a klientami. Chatbot to także oszczędność. Np. koszty pozyskania użytkownika przez chatbota są kilkadziesiąt razy niższe niż koszty pozyskania użytkownika przez aplikację mobilną czy też widoczne są oszczędności z wdrożenia chatbota w porównaniu z kosztami pracy konsultanta. Pozdrawiam 🙂

  2. W 2019 content marketing rzeczywiście wciąż będzie ważny, ale coraz trudniejszy do skutecznego prowadzenia – w końcu powstało już tyle blogów, z których każdy oferuje wartościowe treści, że wyróżnienie się i przyciąganie uwagi użytkownika to już nie tylko kwestia rzetelnych artykułów, ale też ciekawego graficznego prezentowania treści.

  3. Trafiliśmy na ten artykuł przypadkowo, podzielamy jednak w 2020 roku zdanie p. Sylwii, naprawdę w chwili obecnej istnieje już na tyle różnego rodzaju blogów, że w chwili obecnej musimy naprawdę się czymś wyróżnić by przyciągnąć uwagę. Ciekawa prezentacja treści w sposób graficzny, połączenie vlogów na blogu, może jakieś ciekawe akcje społecznościowe, zachęcające do udziału innych.

Komentarze zostały wyłączone.