Content marketing w 2019 roku

Content marketing w 2019 rokuWraz z końcem starego roku przychodzi czas na pewne wnioski i podsumowania, a rozpoczęcie nowego to okres, gdy oczekujemy zmian i przyglądamy się uważnie nowym zjawiskom. To wszystko dotyczy także content marketingu, który dynamicznie rozwijał się w 2018 roku. User-generated content czyli w skrócie UGC to zjawisko, które przeżywało w zeszłym roku pełen rozkwit. Czy takie autentyczne treści publikowanie w sieci przez użytkowników, a także inne działania jak na przykład context marketing i video marketing będą miały równie ogromne znaczenie w roku 2019? O tym poniżej.

Trendy w content marketingu 2019

Kontent marketing jest aktualnie podstawą marketingu firm i działania całego rynku. Wraz z rozwojem nowoczesnej technologii pojawiają się co raz to nowsze rozwiązania i możliwości. Jak można zauważyć większość użytkowników internetu poszukuje udogodnień i rozwiązań, które zapewniają szybsze dotarcie do wyszukiwanych stron. Stąd też niemałe znaczenie ma dzisiaj między innymi wyszukiwanie głosowe, a według niektórych ekspertów do 2020 roku liczba użytkowników, którzy korzystają z takiej opcji regularnie ma osiągnąć około 50%. Taki sposób wyszukiwania informacji jest bardzo prosty, gdyż wystarczy skorzystać z komend głosowych. Jednak to po stronie właścicieli stron i treści leży zapewnienie użytkownikom możliwości dotarcia  w ten sposób do informacji. Stąd też w 2019 roku warto zadbać o to by w treściach nie były zawarte jedynie informacje skupiające się na słowach kluczowych. Chodzi o to by treści skupiały się także na zagadnieniach, które zawarte są w bardzo rozbudowanych pytaniach, które zadają użytkownicy sieci poprzez komendy głosowe. Optymalizacja stron pod kątem mobilnym, a także wykorzystanie różnych narzędzi może znacznie pomóc dostosować treści do aktualnych trendów.

A może chatboty?

Już w zeszłym roku zauważyć można było, że co raz większe znaczenie i wpływ na funkcjonowanie stron mają chatboty. Takie trendy panować będą także i w roku 2019. Specjalnie zaprogramowane roboty świetnie obsługują klientów i odpowiadają na ich zapytania oraz dostarczają niezbędnych informacji. Wdrożenie chatbotów ma na celu usprawnienie komunikacji między firmą, a klientami. Takie działanie ma także zapewnić polepszenie wizerunku marki w oczach klienta.

Influencer marketing – małe i większe firmy

Dotychczas influencer marketing w Polsce dotyczył raczej większych firm czy znanych osób i marek. Jednak kontent marketing 2019 przewiduje, że co raz większe znaczenie mają mieć również mniejsze, a nawet mikro firmy. Taki micro influencer marketing może znacznie wpłynąć na popularność firmy, a dzięki social mediom można uzyskać zupełnie inny wymiar komunikacji z klientami.

Wartościowe treści bez zmian

Tak samo jak w poprzednich latach tak też w roku 2019 duże znaczenie będą miały wartościowe treści umieszczane w sieci. Stawianie na treści zrozumiałe i bogate, a także spełnianie potrzeb użytkowników internetu nadal będzie przynosić wiele korzyści. Jednak by nadążyć za konkurencją nie można skupiać się jedynie na treściach, ale także warto śledzić nowe sposoby komunikacji i nawiązywania relacji z klientami.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Pozycjonowanie stron i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „Content marketing w 2019 roku

  1. Witam,
    wydaje mi się, że wdrożenie chatbotów ma na celu nie tylko usprawnienie komunikacji między firmą, a klientami. Chatbot to także oszczędność. Np. koszty pozyskania użytkownika przez chatbota są kilkadziesiąt razy niższe niż koszty pozyskania użytkownika przez aplikację mobilną czy też widoczne są oszczędności z wdrożenia chatbota w porównaniu z kosztami pracy konsultanta. Pozdrawiam :)

  2. Sylwia pisze:

    W 2019 content marketing rzeczywiście wciąż będzie ważny, ale coraz trudniejszy do skutecznego prowadzenia – w końcu powstało już tyle blogów, z których każdy oferuje wartościowe treści, że wyróżnienie się i przyciąganie uwagi użytkownika to już nie tylko kwestia rzetelnych artykułów, ale też ciekawego graficznego prezentowania treści.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *