Strona główna » Publikacje » Chatbot na stronie – czy warto?

Chatbot na stronie – czy warto?

Chatbot na stronie – czy wartoOdpowiednio zaprojektowany wirtualny asystent pojawia się dzisiaj, na coraz większej liczbie stron. Omawiany asystent to oczywiście chatbot, który najczęściej udziela odpowiedzi na pytania zadawane przez użytkowników strony lub pomaga dotrzeć im do odpowiedniego rozwiązania. Cała konwersacja odbywa się w czasie rzeczywistym. Zalet posiadania na stronie chatbota jest wiele, a przykładem mogą być:

  • dostęp przez 24 godziny na dobę,

  • prosty proces reklamacji,

  • wzmocnienie pozycji na rynku,

  • natychmiastowa reakcja ze strony usługodawcy,

  • łatwa komunikacja.

Coraz większa liczba użytkowników korzysta z oferowanego na niejednej stronie chatbota. Ma to na celu skrócenie czasu konwersacji, a także uproszczenie zadania pytania i znalezienia na nie odpowiedzi. Oczekiwania użytkowników są dzisiaj sprecyzowane: jest to minimalny czas i prostota. Stąd też przewiduje się, że już niedługo chatboty zastąpią w dużej mierze konsultantów telefonicznych.

Zadania chatbota

Głównym celem pojawienia się chatbota na stronie jest stworzenie nowych możliwości i zaoferowanie użytkownikom wygody. Chatbot na stronie może posiadać jedynie funkcję informacyjną lub też może w pełni obsługiwać klientów. Dodatkowo może realizować zadania, które wspierają cały proces sprzedaży. Od tego jak zaprojektuje się chatbot zależeć, będą wykonywane przez niego zadania. Możliwości jest tutaj wiele. Na etapie tworzenia chatbota można określić grupę docelową, którą będzie on obsługiwał, czy też zakres jego obowiązków.

Czy warto stworzyć chatbota na stronie?

Skoro wiadomo już, czym jest chatbot, można teraz skupić się na jego efektywności, lub nawet opłacalności. Czy warto zainwestować w takie rozwiązanie? Raczej tak, chociaż zależy to od branży. Ogólnie jednak zauważa się, że sektor wirtualny zaczyna dominować na całym świecie, a jego rola rośnie także w Polsce. Wirtualni asystenci już dzisiaj cieszą się dużą popularnością, a w niedalekiej przyszłości będą oni jeszcze bardziej pożądani przez użytkowników. Rozwój technologii sprawi także, że będą oni mogli zaoferować już niedługo jeszcze więcej niż dzisiaj.

Udostępnij wpis:

2 myśli na “Chatbot na stronie – czy warto?”

  1. Chatbot fajna sprawa:) jednak czasami trzeba pomyśleć czy naprawdę przyniesie planowanie skutki i pomoże użytkownikowi. Bo wiem z doświadczenie ze niekiedy jest to denerwujący ficzer. Ja osobiście jestem w połowie za takimi rozwiązaniami 🙂

  2. Na pewno warto wdrożyć chatoba do obsługi klienta, nawet takiego który odpowiadać będzie na proste często zadawane pytania. Pozwoli to znacząco odciążyć pracowników którzy mogą się skupić na bardziej angażujących zadaniach. Jak by ktoś był zainteresowany bardziej praktycznymi aspektami zastosowania chatobta w firmie polecam ten artykuł:
    https://www.ideoforce.pl/wiedza/jak-zwiekszac-sprzedaz-w-e-commerce-za-pomoca-chatbotow,213.html

Komentarze zostały wyłączone.