Strona główna » Publikacje » Certyfikowani partnerzy Google – prawdy i mity

Certyfikowani partnerzy Google – prawdy i mity

Ostatnimi czasy pojawiło się wiele spekulacji na temat oficjalnych certyfikatów, które rzekomo miały być oferowane przez samo Google. Postanowiliśmy opisać całą sytuację z certyfikatami Google a także rozwiać wszelkie mity dotyczące słynnych certyfikacji firm z branży pozycjonerskiej.

Czy istnieją jakiekolwiek certyfikaty Google? Oczywiście, że tak, ale do tej pory dotyczyły tylko narzędzi Google, czyli AdWords czy też Google Analytics. Nie ma mowy o oficjalnych certyfikatach dotyczących pozycjonowania. Google w ogóle wykreśliło ze swojego słownika słowo pozycjonowanie, dając do zrozumienia, że nie będzie tolerować nikogo i niczego, co miałoby sztucznie wpływać na pozycje stron w wynikach wyszukiwania.

Takie stanowisko Google było znane od wielu lat. Tym bardziej zadziwił komunikat od Google, który zaczął rekomendować certyfikowanych partnerów AdWords jako specjalistów pomagających w… pozycjonowaniu! Poniżej screen, uważnie przyjrzyjcie się ostatniemu akapitowi:

11

Czy to znaczy, że Google wdroży nowy certyfikat uprawniający do pozycjonowania? Nie jest to wykluczone, ale nawet jeśli miałoby tak być, gigant z Mountain View musiałby zainwestować spory fundusz w przeszkolenie kadry, która miałaby certyfikować firmy. Dlatego wstępnie przeniesiono niefortunne stwierdzenie na partnerów Google od AdWords.

Czy to tylko przejęzyczenie Google? Czy też jesteśmy świadkami pewnego przełomu? Jedno jest pewne, certyfikowani partnerzy Google od AdWords już zaczęli dzwonić do klientów, oferując im nie tylko kampanie sponsorowane, ale także pozycjonowanie – oczywiście wspierając się zaleceniami Google, które zostały kilka dni temu opublikowane w oficjalnym komunikacie.

Naszym zdaniem, Google popełniło błąd, zapewne zwykłą literówkę – nie ma i nic nie wskazuje na to, aby były jakiekolwiek oficjalne certyfikaty pozycjonujące od Google. Dlatego uważajcie na telefony od partnerów AdWords, którzy będą oferować coś więcej, niż tylko kampanie sponsorowane!

Udostępnij wpis:

2 myśli na “Certyfikowani partnerzy Google – prawdy i mity”

  1. Warto dodać, że w notce Google jest użyte określenie SEO. To w Polsce utarło się, że pozycjonowanie i SEO to jedno i to samo. Każdy serwis ma cele biznesowe/niebiznesowe i SEO to narzędzie, które odpowiednio stosowane może pomóc w ich realizacji. Obecnie, jest cała masa optymalizacji, które można wykonać w serwisie, a które mogą zwiększyć leady/sprzedaż. I to wszystko bez dotykania BL. Wdrożenie RWD, AMP HTML, usprawnienie szybkości, poprawa nawigacji, łatwość indeksacji zasobów, poprawa copy na kluczowych landing page-ach. Czy to już pozycjonowanie? Nie, to zadania SEO. Google zwyczajnie jest na rękę, by certyfikowany partner wychowany na ich filozofii marketingu robił SEO.

Komentarze zostały wyłączone.