Brand w kampanii Google Ads (AdWords) – sprawdź, dlaczego warto!

Brand w kampanii Google Ads (AdWords) - sprawdź, dlaczego warto!Prowadzenie własnego biznesu i promowanie go w sieci wymaga pracy nad marką. Tylko i wyłącznie przywiązanie do marki, kojarzenie jej i odnoszenie jej do konkretnych wartości pozwala przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. Kwestią zasadniczą jest fakt, czy w kontekście posiadania już ustabilizowanej marki, konieczne jest dalsze korzystanie z usług reklamodawców – jest to kwestia sporna i trzeba na to zwrócić uwagę. Własny brand w Google Ads może być trafną decyzją i poruszymy kwestie związane z korzyściami zeń wynikającymi.

Utrzymanie czołowej pozycji w wyszukiwarce

Pamiętajmy o tym, że w ramach stron internetowych w przeglądarkach mamy do czynienia ze stałą rotacją. Google co rusz zmienia algorytmy pracy swoich przeglądarek i wyszukiwarek, co istotnie wpływa na wygląd listy rankingowej w wyszukiwarce. Uruchomienie kampanii z wykorzystaniem np. linków sponsorowanych w połączeniu z dobrą kampania reklamową powinno pozwolić na zachowanie pozycji strony internetowej na pierwszej karcie wyników wyszukiwania.

Jest to moment decydujący, gdyż wielu reklamodawców przy osiągnięciu czołowej pozycji – zarówno w kontekście linków sponsorowanych, jak i reklam Google osiąga często odstępuje się od jednej formy reklamowej, gdyż ludzie uważają, że jest to niekonieczne, a pozycja zostanie utrzymana na stale. Tak się jednak nie dzieje, gdyż nawet nazwa firmy w Adwords może ulec modyfikacji pod względem pozycji alokacji wyników wyszukiwania.
Badania wykonane na bazie zastosowanych kampanii Adwords wskazały, iż uzyskują one o wiele lepsze wyniki, nawet przy świetnym pozycjonowaniu organicznym.

Zabezpieczenie swojego brandu

W przypadku znanych firm istnieje ryzyko pozycjonowania z wykorzystaniem w sposób nieetyczny cudzego brandu dla podniesienia pozycji swojej strony. Ma to szczególny wymiar w przypadku sklepów sprzedających produkty danego producenta o silnym brandu. Sklepy pozycjonują się produktami innych firm, tym samym nadżerając pozycję właściciela marki. Drugą grupą są administratorzy witryn, którzy umyślnie korzystają z nazwy brandu lub wyrazów podobnych, aby „ukraść ruch” ze strony internetowej danego brandholdera.


Kwestia obecności marki w PC-towych i mobilnych wersjach przeglądarek

Ukierunkowane na markę kampanie Google Ads umożliwiają uzyskanie bardzo wysokich wyników wyszukiwania. Branding pojawia się w polu linków sponsorowanych, zarówno na górze wyników, jak i z boku.

Pamiętajmy również o tym, aby kampanie brandingowe stosowane były w przypadku grupy targetowej młodszych użytkowników. Oni bardzo chętnie korzystają z mobilnych urządzeń, a zaimplementowanie linków sponsorowanych pozwala istotnie zdominować visus użytkownika przeglądającego Google na swoim telefonie lub tablecie.

Sterowanie ruchem potencjalnych odwiedzających

Lepsze efekty w zakresie brandowego pozycjonowania uzyskuje się za pośrednictwem kierowania ruchu do konkretnych produktów i podstron. W klasycznym pozycjonowaniu z reguły kierujemy klientów do strony głównej, informacji o firmie lub zakładki kontaktowej. Nazwa marki w kampanii Google Ads pozwala istotnie na skierowanie potencjalnego klienta do karty produktowej, zwiększając szansę na realizację zakupu, zapytanie ofertowe lub przeglądanie całej oferty.

W ramach kampanii linków sponsorowanych można również wykorzystywać informacje o:

  • Aktualnych promocjach, ofertach specjalnych,
  • Godzinach otwarcia firmy,
  • Programach lojalnościowych,

Linki sponsorowane nie kosztują wiele. Wszystko zależy od popularności wybranych słów kluczowych. Jedno kliknięcie w link kosztuje około kilku groszy. Przy znanym brandzie istnieje również wyższa szansa na realizację zakupu przy wykorzystaniu z linku sponsorowanego. Korzystanie z tej formuły nie jest drogie – skuteczne prowadzenie poprzednich kampanii istotnie przekłada się na niższy koszt pojedynczego kliknięcia oraz lepsze wyniki uzyskiwane w linkach sponsorowanych.


Specyfika korzystania z Adwords

Na pewno wybór tej strategii reklamowej wymaga dokładnej analizy rynku, branży oraz konkretnych celów, które potencjalnie może nam przynieść taka kampania. Nie zawsze jest sens realizować takowe kampanie, niemniej jednak, gdy przy wpisaniu nazwy swojej firmy w Google zauważysz w czołówce strony innych przedsiębiorców, to koniecznie rozważ wybór kampanii Adwords.

Źródło:   https://onlinesales.ai/blog/5-best-practices-google-adwords-campaign-structure/

Ten wpis został opublikowany w kategorii Pozycjonowanie stron i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „Brand w kampanii Google Ads (AdWords) – sprawdź, dlaczego warto!

  1. Radek pisze:

    Z takimi przykładami już niejednokrotnie się spotkałem, jednakże działać trzeba dalej. Co prawda nie powinno się kontrować czegoś takiego, jednakże jeśli ktoś próbuje przebić naszą ofertę trzeba działać podobnie i zaatakować go własną bronią 😉

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *