Strona główna » Publikacje » Brak produktu w magazynie? Sprawdź, jak radzić sobie ze stronami 404 i wyprzedanymi produktami w sklepie online

Brak produktu w magazynie? Sprawdź, jak radzić sobie ze stronami 404 i wyprzedanymi produktami w sklepie online

Rotacja asortymentu w sklepie to częsty problem, na który napotykają się właściciele. Zdarza się, że produkty nie cieszące się zainteresowaniem klientów lub niemodne, zostają zastąpione swoim nowym, ulepszonym modelem. Częste są również krótkie braki produktu w magazynie. Podstrony, na których znajdowała się informacja o produkcie muszą być odpowiednio przygotowane. Tak, aby zadowolić klienta oraz zadbać o pozycjonowanie strony. Oto szereg wskazówek, które mogą pomóc nam w adaptacji takiej strony.

Wyprzedane produkty na stronie a pozycjonowanie

Zdarzają się takie sytuacje, w których musimy wycofać dany produkt z oferty. Znika on wówczas na stałe z asortymentu. Proponujemy kilka rozwiązań tego problemu. Warto zastanowić się nad pozbyciem się karty przedmiotu i wdrożeniem strony błędu 404 albo przekierowania 301. Gdy wiemy, że dany produkt nie będzie już sprzedawany przez nasz sklep, można po prostu usunąć kartę produktu. Jednak wówczas należy pamiętać, że wiele stracimy w zakresie pozycjonowania strony. Linki zwrotne ze stron, mających wartość dla Google, zostaną utracone. Zaleca się więc w takim przypadku stosować przekierowania 301. Lepsze będą również w tym przypadku zastosowane błędy 404 w sklepie. Strona błędu 404 powinna być atrakcyjna wizualnie i zawierać cenne informacje dla klientów naszego sklepu internetowego. Jeśli zdecydujemy się na zlikwidowanie karty produktu, musimy zadbać o usunięcie linków wewnętrznych i skorygowanie menu głównego strony, artykułów zamieszczanych na blogu oraz poszczególnych podstron.

Brak produktu w sklepie – co robić?

Bardzo popularne produkty mogą być chwilowo niedostępne w magazynie. Wtedy nie trzeba likwidować całej podstrony produktu, która powinna zostać na serwisie online. Sprawi to, że dalej będzie kojarzona i indeksowana przez Google. Należy jednak pamiętać, aby podobnie jak w przypadku całkowicie usuniętej strony produktu, zlikwidować odnośniki w menu głównym do podstrony chwilowo brakującego w magazynie produktu. Uchroni to przed niezadowoleniem użytkowników, którzy będą mieć problem z trafieniem na taką podstronę.

Oczywiście przy wykorzystaniu boxu lub przycisku call to action, mogą się na niej znaleźć. Wtedy ważne jest, aby otrzymali oni informację o braku produktu w magazynie, spodziewanej dacie dostawy i propozycję mailowego powiadomienia o uzupełnieniu towaru. Brak produktu w sklepie warto również zrekompensować odnośnikami do podobnych towarów. Tego typu rozwiązania sprawiają, że wyprzedane produkty na stronie dalej wyświetlają się w wyszukiwarce Google i zachowane zostaje zdobyte pozycjonowanie. Użytkownicy wskutek dobrego pozycjonowania twojej podstrony wciąż mogą ją wyszukiwać, a zachęceni sugestiami podobnych produktów, dokonać innego zakupu. Zaleca się również korzystanie z wtyczek takich jak np. plugin’a YITH WooCommerceBadge Management, które automatycznie po zaznaczeniu braku towaru na magazynie przerzucają go na koniec listy produktów.

Błędy 404 w sklepie – jak tworzyć?

Strona z błędem 404 według ekspertów nie działa niekorzystnie na pozycjonowanie strony, jeśli takich stron z błędem 404 nie jest na witrynie internetowej zbyt dużo. Klienci mogą odczuwać niezadowolenie, gdy często wyświetla im się taka strona, zwłaszcza jeśli wcześniej miała częstą liczbę odwiedzin. Brak ruchu z pewnością odczytają roboty Google, które obniżą jej pozycję w rankingu. Błędy 404 w sklepie powinny być używane, gdy dokonana zostaje zmiana asortymentu. Wówczas należy postarać się o to, aby strona 404 zawierała niezbędne informacje i była atrakcyjna dla użytkownika. Zadaniem takiej strony jest utrzymanie zainteresowania klienta. Można to zrobić poprzez zamieszczenie na stronie błędu 404 wyszukiwarki, dzięki której odnaleźć można wyszukiwaną pierwotnie treść. Dobrym sposobem jest również dodanie na takiej stronie linków, prowadzących do strony głównej naszego sklepu i innych przydatnych podstron.

Sprawdzi się również krótka informacja, która zatrzyma uwagę klienta i pozwoli mu zrozumieć przyczynę braku poszukiwanej podstrony. Strony błędu 404 muszą być atrakcyjne wizualnie, przyciągać klienta i zachęcać go do przejrzenia innych podstron sklepu. Ciekawa i wesoła treść graficzna lub chwytliwe hasło, nawiązujące do branży sklepu to doskonałe rozwiązanie. Przed usunięciem podstrony warto przemyśleć dokładnie jej pozycjonowanie oraz ilość odwiedzin. W ostateczności – jeśli generuje duży ruch na stronie, można ją zostawić. Pozycjonowanie to trudny i żmudny proces, warto dbać o jego efekty.

Przekierowania 301

Nie zawsze trzeba usuwać kartę produktu, zwłaszcza jeśli brak produktu w sklepie jest chwilowy. Przekierowania 301 powodują, że klient po kliknięciu na stronę z brakującym towarem, zostanie automatycznie przekierowany na inną podstronę. Adres może odsyłać np. na podstronę podobnego produktu z oferowanego asortymentu, kategorię nadrzędną danego towaru lub na stronę główną. Pozostawienie strony w strukturze sklepu, wprowadzanie w miejsce starego produktu nowy o zbliżonych cechach oraz zmiana opisu i najważniejszych informacji w karcie produktu to dobre rozwiązanie, gdy adres podstrony brakującego produktu nie zawierał numeru ID lub innych informacji potrzebnych do identyfikacji danego towaru.

Zachowane zostają wówczas efekty pozycjonowania. Wyprzedane produkty na stronie a pozycjonowanie to kwestia, którą zawsze należy rozważyć. Zdarza się również, że na podstronach wycofanego asortymentu są istotne dla klientów treści (recenzje, instrukcje). Wtedy nie należy usuwać całej strony. Lepsze będzie zastosowanie odpowiednich przekierowań i linków. Jeżeli przekierowania 301 nie są możliwe do utworzenia, warto skorzystać z Tag rel=Canonical. Nie jest on jednak odpowiedni dla nowych stron, a niewłaściwe jego użycie może wpłynąć na pozycjonowanie. Pomocne może okazać się również stworzenie nowej kategorii w twoim sklepie internetowej – „wyprzedane”. Korzystnie wpłynie to na widoczność sklepu w Google, strona zachowa istotne treści i nie zostaną utracone efekty pozycjonowania.

Udostępnij wpis:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *