Strona główna » Publikacje » Brak pomysły na posty w social mediach? Poznaj 15 porad od SEOsklep24.pl

Brak pomysły na posty w social mediach? Poznaj 15 porad od SEOsklep24.pl

Prowadząc przedsiębiorstwo, musisz zadbać o dotarcie do potencjalnych klientów, którzy skorzystają z Twojej usługi lub kupują Twój produkt. Dlatego też w erze informacyjnej powinieneś zadbać o marketing w Internecie, zwłaszcza w social mediach. Reklama w sieci to podstawa, aby skutecznie dotrzeć do Twoich klientów. Dlatego powinieneś starać się o dostarczenie wartościowych i wyszukanych wpisów na Twoją stronę internetową oraz w social mediach. 

Możliwe, że masz już konta na większości portalach społecznościowych, jednak szukasz sposobu na urozmaicenie i wprowadzenie skutecznych metod na pozyskanie nowych klientów? Pomysły na posty na Fecebook oraz inne portale powinny być niebanalne. Jeśli szukasz pomysłów na posty w social mediach, to koniecznie zapoznaj się z dzisiejszym artykułem.

Jakie posty w social mediach dodawać?

Samo dodawanie zdjęć, grafik, postów, vlogów, czy wpisów w social mediach nic nie wzniesie, jeśli nie będziesz miał obranej strategii. Dlatego też w pierwszej kolejności powinieneś zastanowić się nad kilkoma kwestiami:

  • Jaką wartość chcesz dać klientom?

  • Wygląd (layout) oraz strukturę postów w social mediach.

  • Zaplanuj stałe dni, kiedy będziesz dodawać wpisy na poszczególne portale społecznościowe.

Wszystkich powyższych punktów staraj się przestrzegać, jednocześnie wprowadzając wartościowe posty w social mediach. Aby ułatwić Ci zadanie, poniżej znajdziesz 15 pomysłów na wpisy w social mediach. 

Wpisy na Twojego bloga

Regularne dodawanie wpisów na Twojego bloga to podstawa w dotarciu do content społeczności. Co więcej, każdy wpis na blogu powinien, być dobrze zaplanowany, z przyciągającą uwagę grafiką, a co najważniejsze powinien posiadać wartościową treść. To pozwoli na skuteczne dotarcie do klientów. Co więcej, wartościowe treści sprawią, że będziesz odbierany za lidera w swojej branży.

Udostępniaj treści z bloga na Facebooka

Kiedy stworzysz wartościową treść na blogu, to kolejną czynnością powinno być opublikowanie jej na portalach społecznościowych. Pomysły na posty Facebook mogą być właśnie zastąpione udostępnieniem treści z Twojego bloga. Co więcej, tej techniki możesz użyć w innych social mediach. Tym działaniem przyciągniesz społeczność ze wszystkich portali społecznościowych, właśnie na Twój blog.

E-booki i dodatkowe materiały informacyjne

Kolejnym świetnym sposobem na pomysły na posty na Facebook oraz inne social media jest wykonanie e-book’a, oraz innych materiałów, które w prosty sposób można pobrać z Twojej witryny internetowej. Takie materiały wykonujesz raz, a one przynoszą efekty przez długi okres . W dodatku ciągle przyciągają nowych odwiedzających. Aby skutecznie dotrzeć do potencjalnych klientów, możesz utworzyć posty w social mediach, które będą przekierowywać na Twoją stronę w celu pobrania e-booka.

Recenzje Twoich produktów przez zadowolonych klientów

Pomysły na posty Facebook nie muszą się kończyć na tworzeniu wpisów na Twojej witrynie, czy stworzeniu e-book’a. Kolejnym świetnym sposobem na przyciągnięcie i wpłynięcie na większe zaangażowanie użytkowników może być post jako recenzja Twoich produktów. Ważne jest, aby recenzentem był zadowolony klient. Wtedy zaangażowanie pozostałych użytkowników diametralnie rośnie.

Aktywność na Instagram Story i Facebook Story

Jedną z nowych sposobów na dotarcie do szerokiego grona zainteresowanych Twoim produktem jest zwiększenie aktywności na Story, zwłaszcza na Instagramie. Od pewnego czasu zauważa się trend odchodzenia użytkowników ze scrollowania tablicy na rzecz jednodniowych materiałów wyświetlanych w zakładkach Story. W tym miejscu warto, abyś wrzucał zdjęcia oraz krótkie filmiki z codziennej działalności w Twojej firmie. Tym działaniem pokazujesz w ten sposób, co dzieje się wewnątrz Twojego przedsiębiorstwa.

Posty w social mediach jako wskazówki i porady

Każdy użytkownik bardzo angażuje się, kiedy w social mediach znajdzie przydatne wskazówki oraz porady z branży, w której się interesuje. Dlatego też pomysły na posty Facebook mogą być w postaci przydatnych porad, które wniosą wartość w życiu codziennym użytkownika.

Pomysły na posty na Facebooka w postaci grafiki z przydatną informacją

Kolejnym sposobem na posty w social mediach są materiały w postaci infografik. Infografika to rodzaj grafiki przykuwającej uwagę, na której znajduje się przydatna informacja. Największe zainteresowanie na infografiki jest na Facebook, a jeszcze większe na Instagramie. Kiedy chcesz dodać tego typu post, zadbaj, aby cała treść dzieliła się na kilka grafik. Statystycznie większe zainteresowanie wzbudzają materiały, złożone z kilku zdjęć do przewijania. Zwłaszcza podczas dodawania postów na Instagramie.

Ciekawe cytaty

Kolejnym sposobem na zainteresowanie użytkowników jest cytowanie znanych i szanowanych osób z branży, w której działasz. Dzięki cytatom przyciągniesz nową społeczność, a tym samym przyciągniesz użytkowników o podobnych poglądach.

Tworzenie wydarzeń

Pomysły na posty na Facebook mogą również opierać się o tworzenie wydarzeń organizowanych przez Twoją firmę. W dodatku tworząc wydarzenie na Facebooku, możesz angażować różne społeczności, a tym samym pozyskiwać nowych użytkowników na platformach społecznościowych.

Konkursy

Kolejnym ciekawym pomysłem na posty w social mediach jest organizowanie konkursów z nagrodami. Po pierwsze to świetny sposób na zaangażowanie użytkowników. Po drugie szybko dotrzesz do nowych zainteresowanych Twoim produktem lub usługą. Ponadto konkurs to idealne rozwiązanie na ciekawą zabawę pod postem i wymianę doświadczenia wśród użytkowników.

Obchodzenie Świąt i dni wolnych

Kiedy wypada jakiekolwiek Święto, to zadbaj o stosowny post na Twoich portalach społecznościowych. Co więcej, obchodzenie świąt, które są w jakiś sposób powiązane z Twoją branżą, a przy tym organizowanie akcji rabatowych na produkty, to świetny pomysł na zwiększenie konwersji na portalach społecznościowych oraz na Twojej platformie internetowej.

Materiały i treści tworzone przez użytkowników

Kolejnym świetnym rozwiązaniem na pomysły na posty na Facebook oraz Instagramie są treści tworzone przez Twoich użytkowników. Między innymi są to recenzje, polecenia Twoich produktów, jak również zdjęcia klientów razem z produktem. Ta metoda, inaczej zwana User Generated Content, to prosty sposób, aby urozmaicić posty w social mediach.

Organizowanie webinarów

Aby urozmaicić posty w social mediach warto, abyś rozpoczął cykl webinarów edukacyjnych w zakresie działania Twojej branży. Tworząc webinar zaproś gości ze specjalistyczną wiedzą. Przyczyni się to do zwiększenia grona Twoich użytkowników. Ta metoda to rewelacyjny sposób na przyciągnięcie dodatkowych klientów. Webinary to również duża atrakcja i dawka przydatnej wiedzy. Co więcej, tworząc webinar na Youtube, możesz szybko udostępnić materiał na innych platformach internetowych, a tym samym zwiększyć zasięg Twojej witryny.

Organizacja kursów

Organizacja różnych kursów to kolejny pomysł na posty w social mediach. Przygotowując kurs zadbaj, aby użytkownicy dostali wartościowe informmacje. Wtedy przyciągniesz duże zainteresowanie oraz dotrzesz do nowych użytkowników. Tworząc kurs postaraj się udostępnić go w Twoich social mediach.

Udostępnianie materiałów z Twoim udziałem

Jednym ze sposobów na ciekawe posty w social mediach jest udostępnianie materiałów z Twoim udziałem. W dodatku pisząc gościnnie artykuł na zaprzyjaźnionym blogu, stawiasz się w pozycji znawcy i lidera. Po drugie poprzez linkowanie przyciągasz nowe grono użytkowników na Twoją stronę.

Udostępnij wpis:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *