Blog firmowy – jak szukać pomysłów na kolejne artykuły?

Pisanie treści na bloga firmowego to nie lada wyzwanie, które wymaga sporej dawki kreatywności. Czasami jednak inspiracje są niewystarczające, a brak pomysłów na wartościowe artykuły może wpłynąć niekorzystnie na funkcjonowanie strony. Skąd zatem można czerpać nowe pomysły? Gdzie się zainspirować? Na co zwracać uwagę? Odpowiedzi na te pytania znajdują się w poniższym artykule.

Google – jak szukać podpowiedzi w wyszukiwarce?

Chociaż wydawać się to może dziwnym pomysłem to jednak wyszukiwarka Google stanowi niezawodne narzędzie do szukania inspiracji na tematy i treści blogowe. Po wpisaniu w wyszukiwarce hasła lub całego zapytania Google sugerują różne podpowiedzi. Związane są one z tym, czego szukają internauci. Stąd też wykorzystując takie podpowiedzi, można tworzyć ciekawe treści, które cieszyć będą się dużym uznaniem. Google oferuje w ten sposób niezliczone pomysły na tematy artykułów, które stanowić będą odpowiedzi na nurtujące pytania zadawane w wyszukiwarce przez użytkowników internetu. Jest to skuteczne i szybkie rozwiązanie. Aby jednak uzyskać najlepsze efekty, warto skorzystać z Planera Słów Kluczowych. Pozwoli on zapoznać się z popularnością konkretnych wyrażeń i fraz.

Narzędzie Semstorm

Jednym z najbardziej znanych narzędzi jest Semstorm, który ceniony jest przez licznych specjalistów. Narzędzie to pozwala poznawać wszystkie frazy kluczowe, które przyciągają na stronę użytkowników. Semstorm podpowiada, w jakim kierunku warto rozwijać bloga. Dodatkowo narzędzie pozwala poznawać blogi konkurencji, a także wykorzystywane przez nich słowa kluczowe. Dzięki temu można przekonać się jakie działania sprawiają, że konkurencja ma wyższą pozycję.

Monitorowanie konkurencji

Przyglądanie się działaniom wykonywanym przez konkurencje pozwala dokładnie poznawać mechanizmy ich działania. Wykorzystywanie takich samych motywów przewodnich nie jest zakazane. Jest to jednak bardzo inspirujące. Dzięki przeanalizowaniu artykułów i treści stworzonych przez konkurencję można tworzyć własne, wartościowe treści, które będą opierały się o ten sam temat. Warto bowiem wspomnieć, że każdy temat można przedstawić na wiele sposobów. Zatem jak szukać pomysłów na artykuły? Monitorując na bieżąco działania konkurencji! Chodzi tu przede wszystkim o analizowanie blogów tworzonych przez firmy konkurencyjne, a także przeglądanie blogów zagranicznych.

A może Social Media?

Obecność w mediach społecznościowych jest bardzo ważna w kontekście marketingowym. To właśnie, dlatego umieszczanie postów branżowych, ciekawych treści i informacji na popularnym Facebooku przynieść może wiele korzyści w tym właśnie inspiracje na pisanie bloga. Cieszące się największą popularnością i zainteresowaniem posty mogą bowiem wskazać treści, które warto poruszyć szerzej na blogu. Warto skupić się na rozwijaniu konta na Facebooku, gdyż pozwala to pogłębić relację z klientami, a także dostarcza inspirujących tematów nadających się do napisania nowego artykułu na bloga.

Niezawodne narzędzie od Google

Narzędzie Google Trends to znakomite rozwiązanie, które pozwala analizować i poznawać frazy kluczowe, które wprowadzane są przez internautów do wyszukiwarki. Poza głównymi hasłami i frazami można także skorzystać z opcji zapoznania się z podobnymi tematami i wyrażeniami, które także cieszyły się dużą popularnością. Pozwala to czerpać niezbędne informacje na temat tego, jakich treści poszukują klienci. Na podstawie takich sugestii można tworzyć inspirujące i wartościowe artykuły skierowane do użytkowników sieci.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Pozycjonowanie stron i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „Blog firmowy – jak szukać pomysłów na kolejne artykuły?

  1. Warto szukać luk w contencie – o czym pisze konkurencja, a czego brakuje na naszych stronach. Do tego wyszukiwanie long tail keywords i wprowadzanie ich w nasze teksty;)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *