Banner AdWords – sprawdź, co musi zawierać i jakie rozmiary są optymalne

Banner AdWords - sprawdź, co musi zawierać i jakie rozmiary są optymalneMożliwości, jakie dają bannery AdWords są spore – trzeba tylko wiedzieć jak je umiejętnie wykorzystać. W dzisiejszym wpisie uchylimy nieco rąbka tajemnicy, aby każdy użyty w kampanii banner AdWords przyniósł jak największą konwersję.

Jak przygotować banner AdWords? Po pierwsze: kompozycja.

Każdy element na takim bannerze ma znaczenie i warto to wykorzystać, choć trzeba też uważać, by nie poniosła nas wena twórcza. Jeśli brakuje pomysłów bądź tych pomysłów jest za dużo zdecydowanie lepiej jest postawić na klasyczne, symetryczne i wypośrodkowane ułożenie poszczególnych elementów reklamy. Oczywiście ostateczny układ jest też bezpośrednio związany z formatem, jaki mamy za zadanie przygotować.

Optymalne rozmiary bannerów AdWords są następujące:

  • 728 x 90
  • 468 x 60
  • 320 x 100
  • 300 x 250
  • 336 x 280
  • 160 x 600

Poza samym układem ogromne znaczenie mają kolory, na które jak wiadomo ludzie reagują bardziej lub mniej świadomie w różny sposób. Tutaj aby wybrać dobrze należy wziąć pod uwagę zarówno spójność z samą estetyką kampanii czy logo firmy, jak też końcowy efekt, jaki chcemy uzyskać. Jedna podstawowa zasada jest taka, że CTA musi się wyróżniać – jeśli zależy nam na tym najmocniej, nie bójmy się sięgnąć po kolor czerwony, pomarańczy czy tym podobne. Nie można zapominać też o tym, że nie wszystkie kolory dobrze wyglądają wspólnie na tym samym bannerze. Klasyczny przykład? Zieleń i czerwień. Unikajmy zatem takiego połączenia.

Klucz banneru AdWords: slogan

Hasło musi być krótkie, zwięzłe i trafione. Nie może być za długie, musi trafiać w sedno. Nie można zapominać też o jego czytelności i odpowiednim doborze czcionki. By była najbardziej właściwa spoglądajmy na te fonty, z którymi utożsamia się bądź mogłaby się utożsamiać marka. Nie jest głupio kontynuować tą z jakiej korzysta się już na stronie czy firmowym blogu.

Poza tym należy pamiętać aby:

  • Na jednym bannerze nie było więcej niż max. 3 różne kroje pisma.
  • Odpowiednio dobrać kolor hasła reklamowego.

Kropka nad i w bannerze AdWords: grafika i logotyp.

Logo – o tym się nie zapomina. Żadna grafika pod AdWords nie będzie kompletna bez tego istotnego szczegóły. Jakość i kolorystyka to dwa najważniejsze aspekty, na jakie trzeba zwrócić uwagę przy jego wplataniu w koncepcję reklamy.

Jeśli chodzi o zdjęcia czy grafiki, najważniejsze jest upewnienie się iż ma się pełne prawo do korzystania z tej wybranej. Google Grafika to kopalnia pięknych fotek – ale można się przez nie nabawić sporych problemów.

Zdecydowanie lepszym pomysłem jest poszukać czegoś na poniższych stronach (o ile nie ma się możliwości wykonania własnych prac):

  • fotolia.com,
  • depositphotos.com
  • pixabay.com,
  • pexels.com

Oczywiście przy tym wszystkim należy pamiętać, by grafika była dobra jakościowo i dobrze komponowała się z całą resztą banneru – od treści, przez cta po kolorystykę. Jeśli nie posiada się wiedzy i umiejętności pozwalających na przygotowanie takich grafik nie jest głupim pomysłem skorzystanie z pomocy profesjonalnego grafika – zwykle są to naprawdę dobrze zainwestowane pieniądze.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Pozycjonowanie stron i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *