Strona główna » Publikacje » Atrybuty rel=”author” i rel=”publisher” – kiedy stosować?

Atrybuty rel=”author” i rel=”publisher” – kiedy stosować?

Atrybuty rel=”author” i rel=”publisher” - kiedy stosowaćWiele osób przyznaje, że tworząc strony ma problem ze znacznikami, które służą wskazaniu autorstwa danej treści. Niektórym sprawia spory problem rozróżnienie dwóch meta tagów – rel=”author” oraz rel=”publisher” i zastanawiają się, kiedy powinno się stosować który z nich. Pozwala to na optymalizację działania wyszukiwarki Google.

Jak sama nazwa wskazuje, pierwszy ze znaczników służy do wskazania autora danej treści, niezależnie od jej rodzaju. W ten sposób, można również tę treść powiązać z kontem danej osoby na portalu społecznościowym Google+. Warto pamiętać o tym, że tag ten powinien być wykorzystywany jedynie w przypadku profili prywatnych na serwisie społecznościowym.

Inny, wspomniany powyżej tag rel=”publisher” służy już do powiązania prezentowanej treści z konkretną firmą lub organizacją. Tutaj, nie ma już mowy o prywatnym autorze, a raczej o konkretnej marce, której przypisuje się dane treści. Poprzez dodanie tego tagu w kodzie strony internetowej, można wyróżnić wyniki wyszukiwania. Pojawia się wówczas również logo firmy, a także jej adres i dane kontaktowe. Daje to naturalnie konkretną przewagę nad innymi, konkurencyjnymi firmami, które świadczą podobne usługi.

Dlaczego warto zdecydować się na stosowanie tych znaczników?

  • Można w ten sposób uchronić swoje treści przed ich duplikowaniem. Nawet, jeżeli ktoś będzie chciał posłużyć się tekstem lub google grafika, nie będzie miał już możliwości zastosowania tagu rel=”author”, ponieważ treść zostanie powiązana z konkretnym profilem w serwisie Google+.
  • W przypadku tagu rel=”publisher” po wyszukiwaniu w Google treści, można liczyć na to, że pojawią się zdjęcia oraz inne informacje o firmie. Bardzo korzystnie wpływa to na to, aby strona pojawiała się zawsze wysoko w wynikach Google.
  • Sam profil staje się w ten sposób znacznie bardziej wartościowy dla Google. Dobra reputacja prowadzi w rezultacie do możliwości pozyskiwania linków. Takie odnośniki prowadzą kolejnych użytkowników do serwisu i tym samym wzrasta jego popularność.
  • W taki sposób, pozyskuje się nowe atrybuty Google i można zdobyć kolejnych klientów i użytkowników. Atrakcyjny profil w mediach społecznościowych wzbudza zaufanie potencjalnie zainteresowanych osób.

Wiele osób zastanawia się nad tym, czy istnieje możliwość zastosowania jednocześnie obydwu znaczników. Faktycznie, Google daje taką możliwość swoim użytkownikom. Warto pamiętać o tym, że tag rel=”publisher” zawsze powinien być wdrażany w sekcji <head>. Dzięki temu, profil firmowy na Google+ powiązany jest z witryną.

Oczywiście, drugi tag – rel=”author” w bezsprzeczny sposób służy do identyfikacji autora konkretnej treści. Powinno się go więc stosować jedynie na tych podstronach, na których znajdują się treści autorstwa tej osoby. Nie powinien być on stosowany w żadnych innych miejscach, ani na stronie głównej, w takiej sytuacji.

W przypadku, kiedy na jednej stronie można znaleźć treści autorstwa kilku różnych osób, najlepszym rozwiązaniem jest przygotowanie odpowiednich znaczników dla każdej z nich.

Udostępnij wpis:

1 myśl na “Atrybuty rel=”author” i rel=”publisher” – kiedy stosować?”

Komentarze zostały wyłączone.