Analizujesz ruch na stronie? Oto 7 najczęściej popełnianych błędów

3Analizowanie ruchu na stronie jest bez wątpienia bardzo ważnym krokiem, który może przynieść wiele korzyści. Analizy internetowe mówią nam bowiem o tym kim są odwiedzające daną stronę osoby, a także czego szukają i jakie podstrony najbardziej je interesują. Takie informacje mogą być bardzo przydatne. Jednak jeśli nie wyciągamy z analiz właściwych wniosków możemy przysporzyć też sobie więcej kłopotów niż pożytku – poznajmy 7 najczęściej popełnianych błędów i przyjrzyjmy się bliżej całemu tematowi.

Właściwa analiza ma wielkie znaczenie

Aby móc dokonać właściwej analizy, a późniejszym czasie dokonywać odpowiednich kroków i podejmować właściwe decyzje należy przede wszystkim korzystać ze specjalnych narzędzi, które mają za zadanie ułatwić całą sprawę. Otóż Google Analytic to narzędzie, które znane jest chyba większości osób zajmujących się analizowaniem ruchu na stronach. Jednak nawet podczas pracy z programem należy pamiętać o wielu zasadach. Często o nich zapominamy, dlatego popełniamy pewne błędy. Najczęściej błędy analizy ruchu na stronie wynikają z niewiedzy lub podejmowania złych kroków.

Oto 7 najczęściej spotykanych błędów:

  • Niepoprawny kod śledzenia – tylko wtedy, gdy kod śledzenia jest zainstalowany poprawie narzędzie Google Analytic może wyciągnąć prawidłowe wnioski. Kod powinien znajdować się na każdej podstronie w sekcji Head
  • Brak wykluczeń – śledzenie osób, które zajmują się pracami na stronie lub ruchem generowanym przez roboty wpływa na uzyskanie błędnych analiz. Należy zatem wdrożyć odpowiednie filtry.
  • Brak śledzenia konwersji i celów strony – warto założyć cele w Google Analytic by móc śledzić pewne wartości.
  • Brak zrozumienia terminów i zagadnień – należy zaznajomić się z pojęciami takimi jak sesja, użytkownicy, odsłona, współczynnik odrzuceń, współczynnik wyjść.
  • Pomijanie sezonowości – warto brać pod uwagę sezonowe trendy i przeglądać analizy z zeszłego roku.
  • Niepoprawna interpretacja danych.
  • Analiza bez kontekstu.

Niektóre osoby popełniają często te same błędy podczas analizowania ruchu na własnej stronie. Dość często zauważyć można, że błędne wnioski prowadzą do podejmowania złych decyzji, a co za tym idzie tracenie klientów czy też pieniędzy. Warto zatem przestrzegać zasad i zaznajomić się z programem Google.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Pozycjonowanie stron. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „Analizujesz ruch na stronie? Oto 7 najczęściej popełnianych błędów

  1. Jeszcze dodałabym od siebie, że warto najpierw określić konkretne cele analizy, bo bez tego nie wyciągniemy sensownych wniosków. A po drugie, wszystko robimy po coś i żadna analiza nie jest bezcelowa, np. sprawdzamy kto wchodzi na naszą stronę, aby dopasować jej treść do wybranej grupy docelowej (tzw. targetu), tego jak, i czego szukają nasi klienci.

  2. Marcin Sek pisze:

    Ze swojego doświadczenia powiem, że osoby które są początkujące i same biorą się za analizowanie ruchu najczęściej zapominają o śledzeniu konwersji i celów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *