Strona główna » Publikacje » Analiza profilu linkowego strony – dlaczego warto ją przeprowadzić?

Analiza profilu linkowego strony – dlaczego warto ją przeprowadzić?

4Link building – inaczej mówiąc pozyskiwanie dla strony wartościowych odnośników to jeden z istotnych elementów działań SEO. To te linki tworzą profil linków, który to w czasie rzeczywistym i na bieżąco zostaje analizowany i aktualizowany przez roboty wyszukiwarki. Jeśli wykryją one we wspomnianym profilu jakąkolwiek próbę manipulacji algorytmem – strona www od razu spadnie w wynikach wyszukiwarki.

Jak uniknąć takiej sytuacji?

Konieczne jest realizowane praktyki polecanej przez wszystkie dobre agencje SEO, jaką jest bieżące przeglądanie wszystkich odnośników, jakie prowadzą do danej witryny. Jednak jak się okazuje – taka analiza profilu linkowego niesie ze sobą też i inne korzyści:

  • pozwala podpatrywać działania konkurencji

  • daje pomysły na frazy do linkowania

Jeśli chodzi o korzyść związaną z konkurencją – takie analizowanie profilu linków to prosty sposób działają w SEO rywale. Można w ten sposób pozyskać wiedzę na temat stosowanych przez nich anchorów, tego jak pozyskują linki i z jakich hiperłączy korzystają. Poza tym zdobywa się bezcenną wiedzę na temat proporcji ich linków dofollow i nofollow.

Co do fraz – dzięki temu, że zostanie wykonana analiza linków strony można z łatwością dowiedzieć się jakimi frazami posługują się wszyscy inni linkujący do posiadanego serwisu. Chodzi przykładowo o blogerów, którzy są mistrzami jeśli chodzi o inspirujące frazy typu long tail. Wspomniana wyżej analiza konkurencji też jest świetnym miejscem na pozyskiwanie pomysłów na frazy dla siebie.

To nie koniec! Poprzez monitorowanie działań link buildingowych można zobaczyć, jak wywiązują się ze swoich obowiązków specjaliści SEO – widzimy czy działają aktywnie, czy dbają o pozyskiwanie kolejnych linków, czy cała usługa jest wykonywana w należyty sposób – a lista wartościowych linków z dnia na dzień wzrasta.

Na koniec mała podpowiedź:

Należy uwzględnić fakt, że nie wszystkie linki mogą być od razu wykryte, czasem narzędzia pozwalające na ich monitoring mogą o nich poinformować z opóźnieniem. Pomocnym rozwiązaniem jest tutaj korzystanie z kilki narzędzi do sprawdzania profilu.

Udostępnij wpis:

8 myśli na “Analiza profilu linkowego strony – dlaczego warto ją przeprowadzić?”

  1. Można dodać inne korzyści:
    – sprawdzanie jakości linków i stron, na jakich się znajduje,
    – sprawdzanie, czy ktoś nam celowo nie szkodzi (konkurencja?),
    – śledzenie naturalnego linkowania,
    – wyłapywanie usuniętych, niedziałających linków.

  2. Artykuł ciekawy, ale brakuje w nim odniesienia do dość nowego pojęcia w link buildingu – link distance. Link distance zmienia diametralnie strategię linkbuildingową.

  3. Brakuje mi tu co nieco o tym jak roboty oceniają linki, bo przecież nie każdy pozyskany link jest sobie równy (choć wcześniej tak było). Teraz pozyskując linki z mało zaufanych źródeł można jeszcze spaść w ogólnym rankingu. Warto zwracać uwagę nie tylko na ilość, ale także na jakość.

  4. A czy linkowanie tylko z profili publicznych, forów itp może zaszkodzić? Chodzi mi tu głównie o linkowanie z forów muzycznych, zespołów lub klubów gdzie odbywają się koncerty? Prawie w ogóle nie linkuję do swojej strony, a już na prawie w ogóle z katalogów stron. Bardziej staram, starałem się zdobywać linki na stronach o podobnej treści, ale w innych miastach. Ale linki w stopkach, albo na stronach ‘polecamy’ raczej mogą zaszkodzić niż pomóc – prawda czy nie? Bo chyba lepszy link niż brak linku 🙂

  5. @Marku – Linki w stopkach jak najbardziej, ale warto zawsze sprawdzić stronę na której będziemy umieszczali link czy to w ogóle ma sens.

Komentarze zostały wyłączone.