Strona główna » Publikacje » Aktualizacja Featured Snippet – znikniesz z wyników organicznych, jeżeli jesteś w Direct Answer

Aktualizacja Featured Snippet – znikniesz z wyników organicznych, jeżeli jesteś w Direct Answer

Direct Answer to dla wielu firm preferowana forma wyróżnienia się wśród wyników wyszukiwania. Nic dziwnego – w końcu bardzo skutecznie przyciągają wzrok internautów, a jeszcze do niedawna taka podstrona ulokowana była w TOP10 wyników. Jednak nic co w Google, trwałe nie jest – zatem i w tym kontekście w ostatnim czasie zaszły spore zmiany, które przede wszystkim spowodowały, że domeny z Direct Answer mocno straciły na pozycji.

Aktualizacja Featured Snippet Update – konsekwencje modyfikacji Google

Wszystko wskazuje na to, że styczeń 2020 był ostatnim okresem, kiedy to Direct Answer – polecane fragmenty z odpowiedzią, mogły się plasować w uprzywilejowanych miejscach wyszukiwarek:

  • pozycja 0 w Direct Answer,
  • wyniki organiczne w TOP10.

Jak wiadomo – było to niezwykle korzystne dla właścicieli witryny – szansa na pozyskanie zainteresowania użytkownika była wręcz podwójna!

Mniejsze zmiany związane z DA były już sporadycznie odnotowywane przez webamsterów w przeszłości, ale żadna z nich nie dorównywała temu, co przyniosło 22.01 br w ramach aktualizacji Featured Snippet. Mówiąc dokładnie – z listy wyników organicznych tego dnia zniknęły wszystkie podstrony wyświetlane w Direct Answer, co oficjalnie zostało tego samego dnia potwierdzone przez jednego z rzeczników Google.

Co to oznacza dla posiadaczy stron w DA?

  • Strona z odpowiedzią widoczna do tej pory w Direct Answer – przechodzi na kolejną stronę wyników wyszukiwania, znikając z pierwszej strony organica.
  • Objętość pierwszej strony wyników wyszukiwania zostaje automatycznie pomniejszona.

Warto zaznaczyć, że wyżej wymienione punkty nie są oficjalnym stanowiskiem Google, ale wynikają z obserwacji konsekwencji wynikających z wprowadzonej aktualizacji.

Po co wprowadzono aktualizację Featured Snippet?

Można się spodziewać, że wyżej wspomniane zmiany wprowadziły niemałe zamieszanie w wynikach wyszukiwania, a Ci którzy mieli Direct Answer domagali się zrozumienia zaistniałej sytuacji.

Wspomniany wyżej rzecznik Google Danny Sulivan wyjaśnia, wskazując na dwa najważniejsze cele aktualizacji, takie jak:

  • możliwość łatwiejszego odszukania odpowiedzi przez użytkownika,
  • uporządkowanie wyników wyszukiwania.

Można więc założyć, że choć z powodu wprowadzonej aktualizacji „ucierpiały” witryny Direct Answer, zyskali tak naprawdę Internauci, dla których Google wprowadził aktualizację.

Co dalej dla posiadaczy podstron Direct Answer?

Jeśli jesteś właścicielem strony, której fragment był do tej pory wyświetlany w formie Direct Answer – powinieneś wiedzieć kilka rzeczy. Przede wszystkim Google potwierdza, iż nie trzeba się martwić o pozycję strony w organicznych wynikach wyszukiwania – będzie taka sama, jak przed DA.

Bardziej skomplikowany temat dotyczy zduplikowanych serwisów – bo tutaj Google jak na razie nie chce podzielić się tym, co się stanie z ich pozycją. Jedyne co jest pewne to fakt, że podkreśla, iż nade wszystko poprawa użyteczności wyników wyszukiwania stanowi dla nich priorytet w kontekście wprowadzanych zmian. Pozostaje zatem czekać na kolejny ruch giganta.

Udostępnij wpis:

1 myśl na “Aktualizacja Featured Snippet – znikniesz z wyników organicznych, jeżeli jesteś w Direct Answer”

  1. Dobrze, że to weszło. Trzeba jakoś zdążyć za poczynaniami Google, który mam wrażenie – ciągle się rozpędza ze zmianami. Z jednej strony to dobrze, fajnie jest dbać o detale które mogą być kluczowe dla wyników strony, ale z drugiej – czasem trudno jest się wyrobić.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *