Aktualizacja danych strukturalnych w Google – nowy trend w SEO?

Aktualizacja danych strukturalnych w Google - nowy trend w SEODnia 1 maja zostało zaktualizowane narzędzie, które służy do testowania danych strukturalnych, co najbardziej widać w branży kulinarnej – względem możliwości związanych ze stronami z umieszczanymi na niej przepisami kulinarnymi. Sformatowane receptury przesyłane do Asystenta Google wydają się być strzałem w dziesiątkę. Wyszukiwanie głosowe dla tego typu witryn z możliwościami, jakie daje Asystent Google niesie ważne walory w dziedzinie SEO tego rodzaju struktur.

Dane strukturalne stron kulinarnych – o jakich właściwościach mowa?

  • Jeśli dodamy do strony wskaźnik wideo – wskazuje on na dodawanie większej ilości filmów.
  • Jeśli dodamy kategorie rodzaju posiłku, ułatwiamy odszukanie konkretnych przepisów.
  • Jeśli na stronie pojawi się dane „kuchnia” pokazujemy, że uwzględniamy rodzaj czy region kuchni
  • Jeśli pojawią się metatagi słów kluczowych – skorzystamy z kolejnej rekomendacji, jeśli chodzi o dane strukturalne Google.

Zmiana strategii SEO: Asystent Google i Google Home

Prawdą jest, że w naszym kraju wirtualni asystenci z racji ograniczeń językowych nie cieszą się jeszcze aż tak dużą popularnością, jak w krajach anglojęzycznych – co jednak nie oznacza, iż powinniśmy ignorować ich potencjał – bowiem kto wie, być może nawet zakup biletów kinowych przy wykorzystaniu do tego właśnie Asystenta Google wkrótce stanie się realnie wykorzystywaną funkcją, a nie mrzonką. Rynek Amerykański uwielbia takie rozwiązania i z roku na rok coraz więcej z nich korzysta – wystarczy podać liczby, że popularność urządzeń głosowych na tym rynku w 2017 roku była trzy razy większa niż w 2016!

Póki co nie ma szans na to, by takie sytuacje odnotować na naszym rodzimym rynku – niemniej jednak, warto mieć to na uwadze w działaniach na przyszłość i już dziś zacząć myśleć o tym, jak to może za jakiś czas wpłynąć na realizowane w dzisiejszych czasach strategie SEO. Niewykluczone, że będzie mieć to wszystko związek z urządzeniami mobilnymi – warto jest więc mieć otwarty umysł i pozostać w gotowości na takie, a nie inne nowości.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Pozycjonowanie stron. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „Aktualizacja danych strukturalnych w Google – nowy trend w SEO?

  1. Thomas pisze:

    Zgadzam się w stu procentach ! Pozdrowienia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *