Strona główna » Publikacje » 7 obowiązujących trendów w świecie pozycjonowania

7 obowiązujących trendów w świecie pozycjonowania

7 obowiązujących trendów w świecie pozycjonowaniaBranża SEO rozwija się cały czas w ogromnym tempie. Każdy właściciel strony www zdaje sobie sprawę z tego, jak istotną kwestią jest wartościowy ruch na jego stronie i stara się podążać za trendami. Eksperci zajmujący się pozycjonowaniem uważają, że przede wszystkim trendy w pozycjonowaniu w roku 2018 będą wynikały z tych, które pojawiły się już w roku poprzednim. Będą się one jednak cały czas rozwijały. Poza tym, pojawią się również pewne nowości.

Poniżej prezentujemy siedem trendów, które z pewnością będą królowały na rynku SEO w nowym roku i które warto poznać.

  • Coraz większą rolę będzie miało na pewno wyszukiwanie głosowe i korzystanie z cyfrowych pomocników. Okazuje się, że już dziś 30% wyszukiwani odbywa się właśnie w taki sposób. Pozycjonerzy powinni skupić się więc przede wszystkim na tak zwanych frazach long-tail, czyli długiego ogona. Warto postawić się na miejscu użytkownika i korzystać z fraz, które są najczęściej wyszukiwane, a więc wywodzą się z normalnego, powszechnego języka. Już dziś wyszukiwanie głosowe wykorzystywane jest przede wszystkim przez użytkowników mobilnych. Pomocnicy cyfrowi jednak rozwijają się w bardzo szybkim tempie, co stwarza ogromne możliwości dla branży SEO, która powinna to wykorzystać.
  • Najnowsze trendy w SEO wskazują na to, że link building nadal będzie miało ogromne znaczenie. Warto jednak skupić się jedynie na linkach najwyższej jakości. Wcale nie muszą pochodzić one ze stron, które są najpopularniejsze. Ważne jest to, żeby witryna miała jak najbardziej zbliżoną tematykę do tej, do której linkuje. Warto więc korzystać ze stron tematycznych wysokiej jakości. Tak zwane gościnne wpisy są przez Google bacznie obserwowane i ostrzega ono właścicieli witryn, że nie jest to dobry sposób na pozycjonowanie. Warto szukać pomocy długoterminowej, najlepiej pochodzącej z wartościowych blogów tematycznych o dobrej reputacji.
  • W roku 2018 właściciele stron powinni zwrócić uwagę na tak zwane User Experience. Ważne jest to, czy dana strona jest przyjazna dla użytkownika, czy potrafi się on po niej bez problemu poruszać. W znaczący sposób zwiększa to czas, jaki użytkownik spędza na takiej stronie www. Poza tym, daje również szansę na odwiedzenie przez niego większej ilości podstron.
  • Coraz większe znaczenie mają tak zwane featured snippets, czyli fragmenty z odpowiedzią. Obecnie już 30% testowych wyszukiwani w Google pokazuje takie wyniki. Warto w roku 2018 skupić się przede wszystkim na tym, aby połączyć fragmenty z odpowiedzią z kwestią wyszukiwania głosowego. Będzie to niewątpliwie bardzo szybko rozwijający się trend.
  • Kolejną kwestią jest oczywiście wyszukiwanie mobilne. Ten trend pojawił się już w roku 2017, jednak teraz będzie niezwykle popularny. Większość użytkowników korzysta bowiem dziś z urządzeń mobilnych i to na nich warto postawić. Do tej pory, twórcy stron www skupiali się przede wszystkim na tradycyjnych stronach, a dopiero później przygotowywali ich wersje mobilne. Od teraz może być nawet na odwrót.
  • Trendy w pozycjonowanie w roku 2018 będą skupiały się też na wyszukiwaniu obrazem.
  • Ostatnią kwestią jest oczywiście sztuczna inteligencja i nauka maszyn. Trendy będą skupiały się coraz bardziej wokół tej kwestii, co warto wziąć pod uwagę.

Wiele wskazuje na to, że rok 2018 może stać się przełomowym dla całej branży SEO. Nadal stosowane będą stare i tradycyjne praktyki, jednakże pojawią się również całkowicie nowe sposoby optymalizacji stron www. Osoby zajmujące się pozycjonowaniem stron powinny więc mieć cały czas rękę na pulsie i śledzić wszystkie zmiany.

Udostępnij wpis:

2 myśli na “7 obowiązujących trendów w świecie pozycjonowania”

  1. Bardzo ciekawy jest ten punkt o wyszukiwaniu głosowym, sam czasem używam tego sposób aczkolwiek po prostu mówię to co bym wpisał. Co sprawia, że nie różni się to od mojego słowa pisanego 🙂

Komentarze zostały wyłączone.