3 narzędzia do sprawnej analizy długości title i opisu meta strony w wynikach wyszukiwania

5Tworzenie tytułów i opisów danych stron jest podstawą właściwego funkcjonowania wyszukiwarki internetowej. Odpowiednia długość metatagów wpływa na to, że pełny opis danej strony czy treści może pojawić się w całości. W przeciwnym razie może zdarzyć się, że część opisu zostaje oznaczona kropkami, więc wpływać może niekorzystnie na wynik w wyszukiwarce. Dzięki specjalnym narzędziom służącym do analizy długości tytułu czy opisu możliwe jest tworzenie ciekawych i zachęcających efektów.

Zasady i ograniczenia od Google

Kolumna z wynikami Google została poszerzona do 600 pikseli. Dzięki temu istnieje możliwość przygotowywania dłuższych opisów. W wyszukiwarce wyświetlane jest do 70 znaków tytułu oraz do 170 znaków opisu. Najczęściej występują opisy o długości dwóch linijek jednak zdarzają się także cztery linijki. Ma to miejsce w sytuacjach, gdy wyszukiwarka ukazuje, że w danym opisie znajdują się poszukiwane słowa kluczowe. Często takie słowa są także pogrubione by wskazać użytkownikom, iż są one zgodne z wynikami wyszukiwania. Analiza title jest niezbędna do prawidłowego tworzenia tytułów.

W sieci dostępnych jest wiele programów, które służą do analizowania długości tytułów czy opisów danych stron w wyszukiwarce. Nie wszystkie są jednak godne polecenia, dlatego warto przyjrzeć się bliżej trzem narzędziom, które wydają się być najlepsze.

Pierwszym z nich jest SERP Preview Tool od zeo.org – jego największe zalety to przede wszystkim:

  • estetyczny i ładny wygląd
  • możliwość podejrzenia wyglądu opisów zarówno w wyszukiwarce standardowej jak i mobilnej
  • możliwość wyboru danych strukturalnych oraz wpisania słów kluczowych, które później mogą być pogrubione przez wyszukiwarkę

Kolejnym narzędziem, które świetnie sprawdza się w zakresie analizowania Title i opisu meta strony jest Title Tag Length and Meta Description Length Preview Tool. Aplikacja ta analizuje długość znaków w pikselach, więc jest ona z pewnością bardzo dokładna. Dodatkowo pokazuje ona adres strony, tytuły stron, a także opis w standardowej wyszukiwarce. Jedynym minusem tej aplikacji jest fakt, iż nie można tutaj ustawić wyświetlania daty w Description. Ostatnim narzędziem jakie warto polecić jest SERP Preview Tool od portent.com. Narzędzie to jest może mało atrakcyjne pod względem wizualnym jednak jest bardzo solidne i precyzyjne. Oddają one pełen obraz tego jak znaczniki będą wyświetlone w wyszukiwarce. Istnieje tutaj bardzo przydatna funkcja jaką jest ustawienie daty, wyboru rozszerzonych ustawień, a także możliwość umieszczenia dokładnego opisu description.

Warto pamiętać, że żadne narzędziem którego zadaniem jest analiza opisów meta nie wskaże nam w stu procentach ostatecznego wyglądu w wyszukiwarce. Jednak najlepsze aplikacje zapewnią:

  • analizę szerokości tekstu w pikselach
  • możliwość dodania daty w opisie strony
  • możliwość wpisania słów kluczowych


Zawsze należy po prostu pamiętać, że to wyszukiwarka Google odpowiada za ostateczny wygląd wyników. Jednak właściwa analiza może pomóc stworzyć ciekawe i zachęcające opisy czy tytuły.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Pozycjonowanie stron. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „3 narzędzia do sprawnej analizy długości title i opisu meta strony w wynikach wyszukiwania

  1. Zaskakująca ilość stron nie zwraca uwagi na metatagi, a te nie dość, że pozwalają wybić się wyżej w wyszukiwarce, to jeszcze streszczają użytkownikom informacje zawarte na stronie. Niby szczegół, a ma znaczenie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *