21 kwietnia – jawna data update Google Mobile

Dokładnie 21 kwietnia 2015 roku Google przeprowadzi aktualizację, w której algorytm przy ustalaniu pozycji będzie brał pod uwagę to, czy strona jest mobilna, czy też nie. Wraz z tą informacją pojawiło się wiele niedopowiedzeń. Dziś postaramy się je rozwiać.

Zacznijmy od tego, że aktualizacja będzie dotyczyć tylko Google Mobile – wyników wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Ci, którzy jeszcze nie wiedzą – algorytm dzieli się na kilka sekcji – wyniki widoczne na urządzeniach stacjonarnych są ustalane przez inny algorytm, niż ten, który odpowiada za urządzenia mobilne. Tak więc zmiany dotyczące RWD dotkną znacząco pozycji, ale tylko w Google Mobile. Nie popadajmy w panikę i nie siejmy plotek (już słyszymy o e-mailach czy wpisach na blogach wręcz straszących administratorów stron w stylu “Nie masz RWD – zostaniesz zbanowany i stracisz wszystkie pozycje” – to oczywiście bujda na kółkach i pewnego rodzaju próba naciągnięcia administratorów stron na wdrożenie RWD, które nie jest najtańsze).

Druga sprawa – nadal nie wiemy, jak bardzo aktualizacja obniży pozycje dla wskazanych stron, które nie są RWD. Oczywiście lepiej mieć responsywną stronę z wiadomych powodów (nie zamykamy się na pewną część użytkowników, którzy surfują po sieci tylko mobilnie), jednak nie powinniśmy także rzucać wszystkich sił i funduszy – lepiej poczekać i przeanalizować spadki lub wzrosty. Może okazać się, że akurat w naszej branży i przy słowach, na które promujemy portal zmiany będą niezauważalne.

 

Czy warto wdrażać RWD?

Odpowiedź jest oczywista – tak. Google kieruje swoje działania w stronę poprawy usability portali pozycjonowanych. Nawet, jeżeli aktualizacja nie wyrządzili wiele szkód dla stron nieresponsywnych, w końcu przyjdzie moment w dalekiej lub bliskiej przyszłości, że strona będzie zmuszona do wyświetlania się w technologii RWD.

Wszystkie te zmiany mają przyczynić się do poprawy wygody przeglądania stron przez internautów. Brak RWD oznacza problemy z wyświetlaniem strony na urządzeniach mobilnych. Nic więc dziwnego, że Google motywuje aktualizacjami i groźbami, aby administratorzy porzucili dawny styl budowy stron (zwłaszcza strony na bazie Java) i zaczęli wdrażać nowe rozwiązania. Jednak z ostateczną oceną poczekajmy do rzeczonego 21 kwietnia.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Pozycjonowanie stron i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

3 odpowiedzi na „21 kwietnia – jawna data update Google Mobile

  1. Mateusz pisze:

    Sam mam zamiar zacząć zmieniać swoją stronę w bardziej przyjazną dla urządzeń mobilnych nie ze względów na kwietniową zmianę ale właśnie na utrzymujący się trend coraz większego udziału urządzeń mobilnych w rynku.
    Pozdrawiam Mateusz.

  2. Piotr pisze:

    Ciekawy jestem czy gdzieś można znaleźć statystyki jaki procent stron w sieci jest przystosowany do mobile. Ktoś coś wie?

  3. Świetna decyzja, wymusi to chociaż częściowe odświeżenie archaicznych stron z lat 90’tych, przez co internet stanie się nieco świeższy 😉

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *