Strona główna » Publikacje » SPAM w Google Analytics

SPAM w Google Analytics

Już większość strony internetowych korzysta z różnych technik wyszukiwania spamu. Z drugiej są inne, mniej uczciwe które cały czas kombinują jak łatwo obejść te filtry antyspamowe, ale to nie jest takie proste. Google dokłada wszelkich starań, aby zatrzymać lub zapobiegać rozsyłaniu spamu. Karą dla spamerskich stron internetowych może być spadek w rankingu albo nawet brak widoczności w wynikach wyszukiwania. Co jednak zrobić z coraz częściej pojawiającym się spamem w Google Analytics?

Kolejna plaga: spam w GA

Niecały rok temu wydawało się, że GA dzięki staraniom Googla w odniesieniu do działań z tzw. „referral spam” może odpocząć od niechcianych wiadomości – niestety aktualnie znów widać natężenie tego problemu, a w dodatku spamerskie działania są jeszcze bardziej wyrafinowane.

Jak wiedzieć, że Twoje konto na GA zaatakował spam?

Jeśli zauważysz ogromną ilość wejść z portali takich jak:

  • thenextweb.com
  • motherboard.vice.com
  • lifehacĸer.com
  • reddit.com

…wiedz, że coś się dzieje! Wiele osób nabrało się na ten motyw, dlatego że na pierwszy rzut oka wydaje się, że mamy do czynienia ze znanymi i lubianymi serwisami. Jednak zaraz po kliknięciu i wejście na stronę odsyłającą od razu widać co się dzieje: roi się od podobnie jak ty oszukanych osób.

Co nie zabije, to wzmocni?

Tak jak z wirusami – czy to organicznymi, czy komputerowymi – za każdym razem gdy powstaje nowy sposób na poradzenie sobie z nimi – te ewoluują itd, itp. Tutaj mamy to samo – niemniej jednak dla przeciętnych użytkowników GA takich jak Ty czy ja – może to być naprawdę dość irytujące. Jedyne na co można liczyć w odniesieniu do tego problemu to nadzieja, że i tym razem ekipa GA zepnie się i szybko poradzi sobie z tym problemem. Co nie zabije – to wzmocni, pewnie i tym razem i z tym narzędziem Google będzie podobnie. Niemniej jednak największą ironią jest fakt, że w tym konflikcie Google, chcąc nie chcąc sam udostępnia narzędzia (API) idealnie sprawdzające się do nikczemnej działalności, jaką jest „black hat analytics”.

Udostępnij wpis:

2 myśli na “SPAM w Google Analytics”

  1. Dlatego trzeba aktualizować filtr wykluczający, bo zawsze pojawiają się jakieś nowe domeny. Warto też zajrzeć do raportu Sieć (sprawdzić nazwy hosta) i sprawdzić zachowania użytkowników z uwzględnieniem danych demograficznych (języka i lokalizacji). Im mniej spamu w wynikach, tym bardziej jakościowe wnioski można wtedy wyciągać 🙂

Komentarze zostały wyłączone.